The forum adventures of "Kick Mc Punchfight!"

The forum adventures of "Kick Mc Punchfight!"

En snabb genomgång om hur detta kommer funka.
Jag kommer skriva en historia som förändras beroende på valen ni gör i omröstningar, resultatet kan bli något att minnas, det här är ett experiment så det kan gå som det går.

Alltså:
Här kan ni läsa och själva påverka äventyret för den beryktade äventyraren Kick Mc Punchfight!. Läs om hans tillvaro i en värld full av fara, äventyr och kanske romans. Men Kick är inte en normal äventyrare, han är äventyrare extraordinarie, hans förmåga att hamna i situationer förvånar, likaså gör hans lösningar på problemen.

Chapter 1: Everything starts somewhere. Part 1

En stad är bara så stor som dess invånare vill att den ska vara, det som ska finnas att tillgå ska finnas till för dem som kan ha användning av det, så länge det lönar sig. Med en sådan mentalitet är det svårt att se exakt hur stor en stad egentligen är, om man inte anländer till staden utifrån på någon av de 20 huvudleder som alla svär på är den är enda sanna huvudleden, alla med egen tullstation.
Väl inne i staden kan storleken inte längre gömma sig för dem med mer än ett öga och normal alkoholhalt i blodet. I denna stad finns ett stadshus, ett slakteri, ett bageri, en smed, ett antal diversebutiker och tre värdshus. Flertalet bostadshus för dem som har råd vilar mot träbarrikaden som går runt och inkapslar hela staden. De som inte har råd lever i små träskjul utanför muren, vilket är nästan alla. I mitten av denna cirkelformade tingest står en grotesk fontän som avbildar en gammal gubbe med uppenbar gikt i handgemäng med en enorm hundliknande varelse med tvivelaktig frisering.
Och en skylt "Borgmästaren av Pennypinchi."

Natten är sådär kall som den brukar vara sent på hösten och frågan på varför det finns tre värdshus besvaras med att det är där alla invånare är, eller i deras mening, vart skulle de annars vara.
Men denna natt är annorlunda i och med den andfådda personen som springer för allt han kan. In genom dörren till det ena värdshuset exploderar han och utbrister "Borgmästare Dinkelberry! det är proble..." han avbryts av en irriterad gammal man som ryckts från sitt kortspel, "Han är inte här"
"va?.." sa den andfådde, "Jag sa han är inte här, han är tvärs över gatan senast jag såg han".
"åh...ursäkta mig" sa mannen och vände sig om, grävde ner hälarna, tog sats, och sprang ut och över gatan till det andra värdshuset och in genom dörren med en smäll. "Borgmästare Dinkelberry!!"
En man med någorlunda krokigare rygg än avbildningen på fontänen var mitt i ett stop öl, utan att spilla en droppe i förväntad överraskning, kollade han upp med ansträngda ögon på Willfred, hans uppenbart otränade betjänt, då borgmästarens residens är enbart två hus från närmsta värdshus.
"Vadfalls! Willfred din bortskruvade golvsvabbare, jag vill inte bli störd på kontorstid".
"Herrn....den är borta...!". Borgmästaren ställer sig upp nu i nyktert tillstånd och med stål i blicken, ölstopet fortfarande i hand och utan rasp i halsen proklamerar högt, "Vi behöver Kick Mc Punchfight!!, för hit honom nu!".

Vart hittar vi vår hjälte?

1. i sitt skjul utanför murarna.
2. i samma värdshus som borgmästaren.
3. på stadens enda konstmuseet.
4. I fontänen mitt i staden.
5. Kan inte hitta honom någonstans.
6. På mejeriet avnjutande en dekadent fin bit ost.

Skriv siffran ni röstar på i kommentarerna. jag ska efterforska lite mer i hur dessa omröstningar funkar i geeks systemet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Backloggens befriare

6!

Dock undrar jag hur en bit ost kan vara dekadent? Man kan ju vara dekadent när man äter sin ost, men osten i sig själv? =O


signatur

Ad hoc addendum

Frilansare
Medlem

3

Vår hjälte är såklart intresserad av kultur. Det hörs ju på namnet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Får nog också säga 6, detta påminner mig lite om när jag spelade soloäventyrsböcker som Ensamma Vargen, har för mig en hette Falken och Tigerns Väg. Hur som helst så har du fångat mitt intresse för att fortsätta "spela"=).

Medlem

4, definitivt.

Full som en alika tog han miste på fontänen och bubbelbadet. Jag tror han sitter i fontänen med två, kanske tre, tvivelaktiga fruntimmer och badar skumbad.

Tråddemonen
Testpilot

6 Låter som en god fortsättning på äventyret.

Inaktiv

Oavgjort...okej då gör vi väl såhär.

Chapter 1: Everything starts somewhere. part 2

Mottaget sin husbondes order bugade sig Willfred, drog ett djupt andetag och for ut genom dörren i riktning mot det tredje värdshuset, som var mer populärt bland stadens vakter. I sin ilfart över torget och förbi fontänen snubblade han nästan över en ung pojke som utnyttjade mörkret för att bli klar med sin tvätt. Willfred anmärkte för sig själv att det är en skymf mot hans herre att ha smutsiga kläder flytandes under borgmästarens avbildade ansikte, för att inte nämna statyns knytnäve som för tillfället höll i ett utslitet och smutsigt par underkläder. Men han hade sina order och lät pojken komma undan den här gången, någonting mycket viktigare krävde all hans fokus.

När Willfred slunkit in till värdshuset och ur syn stack pojken ner handen under vattnet och gjorde tummen upp. Med ett splash och djupt kippande efter andan dök huvudet av ingen annan än Kick Mc Punchfight upp under ett blött nattlinne, i behärskad panik slet han av linnet och med andra handen räckte han över en näve med mynt som pojken tog emot i sin tvättkorg. Med djupa andetag sa han "Jag förstår inte vad folk tänker på, men det finns mer att hämta där nere." Pojken, som förresten heter Garry, såg lite oroligt på Kick och sa "räcker det inte med det vi redan har? du vet vad vakterna gör mot dem som stjäl från borgmästarens hyllningsfontän. och sänk rösten, det sprang en person förbi här redan och vem vet när resten börjar stapla ut." Kick kollade upp mot månen "Det är knappt över midnatt, tuppen vaglar hem innan dem gör. Förresten behöver vi minst två nävar till för att ha råd att komma ut förbi tullarna och jag har hört att mejeriet i väst har en dekadent ost som bara måste bli min."

Dörren till det tredje värdshuset började röra på sig med ett högljutt knarr. I samma rörelse drog Kick ett andetag och dök ner under vattnet medans Garry placerade linnet över ytan. Tre vakter, tydligen de nyktraste Willfred kunde skaka liv i, klev ut i den kalla nattluften med willfred bakom sig. De såg direkt på Garry. "Du där, pöjk, vad tror du att du tar dig t*hick*ill. Två av dem närmade sig och garry började diskret placera mer tvätt över Kick. "Här får man inte beshu-hu-huddla fontänen vet du väl." Garry, snabbtänkt som han är svarade med maskerad nervositet. "Herrn! Lärling Svante från borgmästarens effektivitets akademi besvarar stadens vakt! med tillhörande hyllningsgest, som på andra ställen i världen skulle tolkas som extremt o-respektabel. "I och med effektivitets stadgarna ska inget göras enskilt om två handlingar kan utföras samtidigt." Bubblorna under kläderna börjar komma allt mindre och häftigare.

Vakterna såg förbryllade ut och tittade på varandra med den där blicken som säger "har du hört talas om en effektivitets akademi?" men borgmästaren gillar effektivitet så vem kan vara säker, åtminstone på den här tiden på dygnet.
"Vad gör du då här...kadett Svante..?"
"Herrn! svarde Garry. "Jag tar hand om lektorns tvätt samtidigt som jag lämnar ett bidrag till fontänen, herrn! Han blir min död om jag inte får tvätten upphängd innan soluppgången."
Under de flytande kläderna har bubblorna slutat

Vakterna var fortfarande inte övertygade. Garry tog en halv näve med mynt från tvättkorgen. "Se Herrn, mitt bidrag." Och i fontänen åkte mynten. Vakterna trodde de såg en figur under vattenytan reagera på myntens nedfart, men det kan ha varit skuggor från tvätten och de är ju i det tillstånd nästan alla är. Willfred ropade på dem att sätta fart.
"Okej...den här gången, men när jag kommer tillbaka vill vi inte se något spår av någon tvätt, förstått!
"Ja herrn!"

Vakterna lämnade Garry sittandes vid kanten till fontänen och försvann utom synhåll.
I panik forslade Garry bort tvätten och drog upp Kicks huvud vid hans hår. Kick öppnade munnen och en strid ström av vatten forslade ur. Han sa mellan de tunga andedragen "hack..hu.gar..Garry.."
" Ja kick."
"... ta tvätten." med båda armarna i en rörelse lyfte Kick nävarna över tvättkorgen och dumpade ut två nävar mynt. Garry samlade ihop tvätten och hjälpte Kick över kanten.
"Garry?" sa kick medans mer vatten flydde munhålan. "Ja Kick?"
"Den där osten måste vara dekadent."
"Ja Kick."
"Bara momsen inte är för hög. Kom vi drar."
De två började röra sig nedför gatan.
"Kick...vad är moms?"

Vart tar hjältarna vägen nu?

1. Undviker vakterna genom att färdas genom gränderna samtidigt som Kick förklarar för Garry vad Moms är.
2. Stannar till vid smedjan för att låta Kicks kläder torka samtidigt som Kick förklarar för Garry vad moms är.
3. Återvänder till bakgården där de stal tvätten för att återlämna kläderna och försöker än en gång undvika vakthunden, samtidigt som Kick förklarar för Garry vad moms är.
4. Mot närmaste utgång och tullstation för att omedelbart ta sig till mejeriet. Garry får aldrig reda på vad moms är.
5. Direkt hem till sitt skjul utanför murarna. Garry får aldrig reda på vad moms är.

Skriv siffran ni röstar på i kommentarerna.
(Tack för att ni läser)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Äh, okej då.

4


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar