Se intervjun med Mats pappa, vars berättelse om sonens onlinevänner skapat rubriker världen över

Robot
Se intervjun med Mats pappa, vars berättelse om sonens onlinevänner skapat rubriker världen över

Han berättar om hur de upptäkte hans dödliga sjukdom redan i ungdom och hur de först vid jordfästningen insåg värdet i sonens spelande.

#world-of-warcraft


Medlem

Fantastiskt att pappan öppnar upp och pratar om det.

Medlem

Fan va sorgligt. Höll på o böla

Medlem

Jag är mållös.
Vilken berättelse!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Stark jämförelse med dotterns handboll. Klart föräldrar ska delta i sina barns hobbies. Oavsett vad det är.

Medlem

Ja onlinespelandet är bra mycket mer än bara pang pang.
Själv träffade jag min fru via ett FPS spel för snart 17 år sedan som heter Americas Army (AAO).

Vi har varit tillsammans i snart 16 år o gifta lite mer än 5 o ett halt av dessa.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Väldigt sorglig men bra intervju och fantastiskt start av han att prata om det. Viktiga punkter tas upp med speciellt i jämförelsen med dotterns hobby och hans sons...

RIP

Medlem

Väldigt vacker och ledsam historia.. så många vänner från olika delar av världen man träffade under tiden med WoW, den tiden är något jag absolut inte ångrar, den var underbar.

vanilla.
/[CORE]WarpGuN
Stormscale/EU


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Fragtjuv

Oj, det var en känslosam, sorgesen men också väldigt fin historia. Hans sista tips hoppas jag verkligen att många kan ta till sig. För att döma av hur en del av mina kollegor har uttalat sig så är det väldigt vanligt att inte ta del av sitt barns spelande. Naturligtvis finns det undantag.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Vilken feel good känsla i en tragisk historia.
spelar själv minecraft med min äldsta grabb. Inte så förtjust men vi lär oss tillsammans. Bra far o son verksamhet.
Det kunde vara värre. Det kunde varit Fortnight.

Medlem

utan dator hade jag nog inte ens blivit såhär gammal


signatur

//monster

Medlem

Klart WoW engagerade! Hade ju grymt tighta polareband med vissa i guilden. Jag tror de var de som var styrkan i WoW som ingen annan kunde matcha.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Väldigt vacker och ledsam historia.. så många vänner från olika delar av världen man träffade under tiden med WoW, den tiden är något jag absolut inte ångrar, den var underbar.

vanilla.
/[CORE]WarpGuN
Stormscale/EU

Filthy alliance scum <3
Vad hette den andra smutsiga paladinen i Core? Ed? 😉
Stormscale hade fan ett riktigt skönt community back in the days, stormscale.org etc.
Lepr, Triad, Stormscale EU.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Oj, det var en känslosam, sorgesen men också väldigt fin historia. Hans sista tips hoppas jag verkligen att många kan ta till sig. För att döma av hur en del av mina kollegor har uttalat sig så är det väldigt vanligt att inte ta del av sitt barns spelande. Naturligtvis finns det undantag.

Som med min granne förstår inte vad sonen spelar. Jag har suttit och spelat med honom idag. Jag fick skicka hem han efter 4 timmar spelande.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Filthy alliance scum <3
Vad hette den andra smutsiga paladinen i Core? Ed? 😉
Stormscale hade fan ett riktigt skönt community back in the days, stormscale.org etc.
Lepr, Triad, Stormscale EU.

Haha ja, man saknar den tiden lite tight och kul community.
Ed var en glorious ledare och en lawbringer av rang


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skribent

Men gud...


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Mkt intressant berättelse och gripande. Dock är jag personligen glad över att mina päron aldrig brytt sig om mitt spelande. Det är något jag gärna har fr mig själv, min lilla värld som bara mina gamer polare och jag själva "vet om" så att säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar