Apex Legends lockar 10 miljoner spelare på tre dagar

Medlem

Förväntar mig inte annat när de använder en IP som redan blivit etablerad. Vad Fortnite gjorde var något helt annat, det tog ett spel som många, inklusive mig själv (mycket tack vare den skrattretande "ekonomi" som fanns i spelet men även för att jag har ganska lite intresse för spel baserade på "wave" konceptet), var ganska ointresserade av och vände det helt när de lanserade BR-delen av spelet samt att den var helt gratis (något ju Fortnite inte var och än så länge inte är).

När jag ser artiklar om hur många som spelar det så minns jag Evolve, många köpte det men det tog inte lång tid innan det "dog". Vänta åtminstone ett par veckor innan man börjar jämföra detta med Fortnite BR, Blackout eller PUBG. När stora kanaler på Twitch (som Shroud) spelar ett spel så tror tusan att det kommer generera intresse för det men det säger ingenting om hur länge det intresset varar.

Och Battle Royale konceptet är inget nytt, Hunger Games var knappast först. För mer om BR och vad det kommer från https://www.gamespot.com/videos/history-of-battle-royale/2300...

Men jag skulle vilja påstå att det går ännu längre bak i tiden, till böcker som Maratonmarschen (The Long Walk) av Stephen King , filmer som The Running Man. När det kommer till spel verkar det som Minecraft mycket riktigt var först men det blev inte populärt innan det gjordes en mod för Arma 2 och PUBG var utan tvekan det spel som på allvar började få utvecklare att bli intresserade vilket senare ledde till Fortnite BR och nu var inte längre bara utvecklare utan även många utgivare som Activision och EA.

Medlem
Började spela Witcher 3 för första gången nu i helgen
Skrivet av anon_326725:

Börjar bli lite fjantigt hur sånt där ska tryckas ner i halsen på allt och alla nuförtiden.

Bliiir så leds på den här trenden med alla straighta killar.

Medlem

Skitbra spel, hur roligt som helst och det är riktigt bra att man kan bli revivad!


signatur

Ducati Streetfighter 848

eld
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Skitbra spel, hur roligt som helst och det är riktigt bra att man kan bli revivad!

Det bästa som hänt BR på länge, det är så enkelt att slå ut folk ur en squad i andra BR's, men nu är det större chans att folk får spela tillsammans hela vägen till total förlust eller vinst.

Storslagna recoveries i BR's kan vara rätt tragiska när det ändå bara är en person kvar i squad.

Medlem
Skrivet av Ph4st:

Vart ser du japanska karaktärer?

Ja, alltså de konstiga figurerna som man kan välja på i början innan man ska spela, som man sedan ska spela som...
Och de flesta som är valbara i början är ju japanska seriefigurtjejer!? Två killar är låsta!

Ja, jag har sett filmen "Battle Royale", som hamnar på min top-10 lista på "de sämsta filmer jag sett!".


signatur

autograph

Medlem

Kul att det går bra för dom, dock inte ett spel som passar mig.

Skrivet av Maysay:

Tycker sådana här kommentarer är töntiga. Synd att de ska tryckas ner i halsen på allt och alla nuförtiden.

Till dig och andra som reagerade på hans inlägg:

I ena andetaget heter det "sexuell läggning spelar ingen roll" och i nästa andetag låter det "titta på oss, vi har X antal personer som är homo/bi/transa/whatever". Säger det inte emot sig självt? Om läggningen inte spelar roll, varför ens nämna det? Dessutom i ett spels om detta som inte har någon story/djup. Därav "trycka ned i halsen".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

I dont care if a character eats snopp or snippa for dinner, är det ett bra spel? Japp


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Respawn! Är väldigt glad för att detta gäng får en odiskutabel framgång!

@frittzinator: Tack! Önskar också jag kunde få tag på den någonstans, kanske får man leta på Amazon eller Ebay.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av eld:

Det bästa som hänt BR på länge, det är så enkelt att slå ut folk ur en squad i andra BR's, men nu är det större chans att folk får spela tillsammans hela vägen till total förlust eller vinst.

Storslagna recoveries i BR's kan vara rätt tragiska när det ändå bara är en person kvar i squad.

Ja, och därför tror jag att spel på Battle Royal-temat funkar sämre än filmen, då man som publik ser och kan följa alla karaktärer som dör tills filmen är slut.
När man ska spela en karaktär som dör i början i en spelomgång, är det inte lika kul.
Därför uppskattar jag revive i Apex Legends, men inte COD BlOps4:Blackout där man är borta direkt efter att man blir skjuten och dör.
Därför tycker jag att man måste ändra på något i de andra spelversionerna, som att i Apex Legends lägga till revive och respawn. Jättebra!


signatur

autograph

Medlem

Jag har filmen "Battle Royale" på dvd.
Och jag tycker att den var konstig och jättedålig när jag såg den då den släpptes.
Liksom spelen. Trist.

"Hunger games" har jag inte sett, och tänker aldrig se heller.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag har filmen "Battle Royale" på dvd.
Och jag tycker att den var konstig och jättedålig när jag såg den då den släpptes.
Liksom spelen. Trist.

"Hunger games" har jag inte sett, och tänker aldrig se heller.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Kul att det går bra för dom, dock inte ett spel som passar mig.

Till dig och andra som reagerade på hans inlägg:

I ena andetaget heter det "sexuell läggning spelar ingen roll" och i nästa andetag låter det "titta på oss, vi har X antal personer som är homo/bi/transa/whatever". Säger det inte emot sig självt? Om läggningen inte spelar roll, varför ens nämna det? Dessutom i ett spels om detta som inte har någon story/djup. Därav "trycka ned i halsen".

Skönt med en annan person som har logiskt tänkande här iaf

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Skönt med en annan person som har logiskt tänkande här iaf

"This is pointless"
"EA has confirmed that two of the characters in Apex Legends are LGBTQ."
https://9gag.com/gag/a3Q40re


signatur

autograph

Medlem

Jag menar som sagt alltså helt enkelt bara det, att det är inte alltid en (dålig/konstig) film gör sig så bra som ett (populärt/konstigt) spel...
Och om någon undrar, så ja, jag har filmen "Battle Royale" och har sett den.
Å jag hade aldrig ens i mina mardrömmar trott att det skulle kunna bli ett populärt ospelbart spel av skiten.
Men smaken är är tydligen som röven - klöven...
Man upphör aldrig att förvånas över vad människor hittar på i den gamla bekväma invanda spåret, för snabba kortsiktigt lätt-tjänade pengar. Där man skiter i konsumenterna och köparna/spelarna.
Och dessutom lyckas få fler med sig i de mest märkliga påhitt. För att det för stunden är populärt.
När det går att göra både bättre , roligare, nyare, smidigare, innovativare och enklare lösningar.
OM man bara vågar sticka ut... Ta risken! Att vara först med att utveckla en ny idé! Som aldrig vågat ta steget. Och sluta att lura kunderna.
Please!?
Jag drömde i natt om en framtida spelmarknad:
Våga bryta mönstret. Våga tänka nytt! Gör något nytt och eget, och våga tro på det. Och att vara ärliga.
Gå inte efter i andras flyktiga för tillfället "säkra spår", "som det alltid varit".
Jag tror att det skulle uppskattas i längden att våga bryta mönstret. Börja våga tänk själva, utanför listor och annat som är "inne" och populärt just nu... Annars blir det bara "same-same" hela tiden, år efter år.
Titta inte bara efter vad som har gjorts, tänk på vad som inte har gjorts - Och utveckla det till något eget. Fundera på det!
Fastna inte i gamla misstag och upprepningar och vad som är "inne" och "mode". Försök våga lära av misstagen. Tänk nya/andra oprövade lösningar. Tänk att det inte finns någon "låda". Känn inga begränsningar! Och se vad det kan leda till. Sök efter likasinnade. Där alla stöttar varandra och kompletterar varandra, med samma spirit. Där ingen Mogul förstör "uppifrån".
Kanske kan det då äntligen uppstå en ny spelrevolution!? På riktigt. Att kvalitét äntligen är styrka, äkta och värdefullt, utan inblandning av egoism och kapitalism.
Utan att skämmas. För allas bästa. Ren äkta spelglädje för alla som vill vara med!?
Det vore intressant att prova och se.
---
OK. Nu var jag trött när jag skrev det här, och har kanske glömt allt i morgon.
God natt! B) <- May the gameforce be with you all! ->


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Jag menar som sagt alltså helt enkelt bara det, att det är inte alltid en (dålig/konstig) film gör sig så bra som ett (populärt/konstigt) spel...
Och om någon undrar, så ja, jag har filmen "Battle Royale" och har sett den.
Å jag hade aldrig ens i mina mardrömmar trott att det skulle kunna bli ett populärt ospelbart spel av skiten.
Men smaken är är tydligen som röven - klöven...
Man upphör aldrig att förvånas över vad människor hittar på i den gamla bekväma invanda spåret, för snabba kortsiktigt lätt-tjänade pengar. Där man skiter i konsumenterna och köparna/spelarna.
Och dessutom lyckas få fler med sig i de mest märkliga påhitt. För att det för stunden är populärt.
När det går att göra både bättre , roligare, nyare, smidigare, innovativare och enklare lösningar.
OM man bara vågar sticka ut... Ta risken! Att vara först med att utveckla en ny idé! Som aldrig vågat ta steget. Och sluta att lura kunderna.
Please!?
Jag drömde i natt om en framtida spelmarknad:
Våga bryta mönstret. Våga tänka nytt! Gör något nytt och eget, och våga tro på det. Och att vara ärliga.
Gå inte efter i andras flyktiga för tillfället "säkra spår", "som det alltid varit".
Jag tror att det skulle uppskattas i längden att våga bryta mönstret. Börja våga tänk själva, utanför listor och annat som är "inne" och populärt just nu... Annars blir det bara "same-same" hela tiden, år efter år.
Titta inte bara efter vad som har gjorts, tänk på vad som inte har gjorts - Och utveckla det till något eget. Fundera på det!
Fastna inte i gamla misstag och upprepningar och vad som är "inne" och "mode". Försök våga lära av misstagen. Tänk nya/andra oprövade lösningar. Tänk att det inte finns någon "låda". Känn inga begränsningar! Och se vad det kan leda till. Sök efter likasinnade. Där alla stöttar varandra och kompletterar varandra, med samma spirit. Där ingen Mogul förstör "uppifrån".
Kanske kan det då äntligen uppstå en ny spelrevolution!? På riktigt. Att kvalitét äntligen är styrka, äkta och värdefullt, utan inblandning av egoism och kapitalism.
Utan att skämmas. För allas bästa. Ren äkta spelglädje för alla som vill vara med!?
Det vore intressant att prova och se.
---
OK. Nu var jag trött när jag skrev det här, och har kanske glömt allt i morgon.
God natt! B) <- May the gameforce be with you all! ->

Behöver du en kram kompis? Du verkar arg!

eld
Medlem
Skrivet av autograph:

...Det vore intressant att prova och se...

Alla dina favoritspel kopierade ett annat spel.

Skägg.
10 Chambers

Tonen, tänk på den. Helt ok att inte tycka likadant men respektera varandra ändå.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_326725:

Behöver du en kram kompis? Du verkar arg!

Nä, inte arg, men less och bitter.
Så många gånger jag köpt spel och blivit besviken när spelen inte håller måttet.
Då känner man sig ju lurad.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av eld:

Alla dina favoritspel kopierade ett annat spel.

Några måste väl ju ha varit först och unika ändå!?


signatur

autograph

eld
Medlem
Skrivet av autograph:

Några måste väl ju ha varit först och unika ändå!?

Alla tillför något eget, men de tog alla en hel del från sina föregångare.

Apex legends tar BR-receptet och lägger till egna grejjer, det är just därför det är så bra.

Medlem
Skrivet av eld:

Alla tillför något eget, men de tog alla en hel del från sina föregångare.

Apex legends tar BR-receptet och lägger till egna grejjer, det är just därför det är så bra.

Ok. Men några av "föregångarna" måste ju väl ändå ha varit först!?

Det är nog bara så helt enkelt att Battle Royale är inte min typ av spel.
Jag förstår fortfarande inte riktigt hur det går till. Det blir för rörigt och för högt tempo och så mycket att tänka på. Och så blir jag alltid skjuten och dör inom en minut.
Det ser så lätt ut när jag såg Calle och Gurra spelade i Apex Legends.


signatur

autograph

Medlem

"This will gwt lost in frezh"
https://9gag.com/gag/aVYvLLy


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Ok. Men några av "föregångarna" måste ju väl ändå ha varit först!?

Det är nog bara så helt enkelt att Battle Royale är inte min typ av spel.
Jag förstår fortfarande inte riktigt hur det går till. Det blir för rörigt och för högt tempo och så mycket att tänka på. Och så blir jag alltid skjuten och dör inom en minut.
Det ser så lätt ut när jag såg Calle och Gurra spelade i Apex Legends.

Om du inte gillar det konceptet så är BR definitivt inte för dig

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Om du inte gillar det konceptet så är BR definitivt inte för dig

Just precis vad jag har kommit fram till.
Men jag vill ju kunna spela som Calle och Gurra!


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Just precis vad jag har kommit fram till.
Men jag vill ju kunna spela som Calle och Gurra!

BR är som sagt inte för alla. Jag älskar det. Intensivt och man ger allt och man har 1 chans bara. Fler chanser om man hittar en lucka i motståndarnas offensiv och lyckas ressa sin kompis.

PUBG är ett av mina favoritspel någonsin. Älskar det Apex var dock inget för mig. Helt för barnslig design tyvärr.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

BR är som sagt inte för alla. Jag älskar det. Intensivt och man ger allt och man har 1 chans bara. Fler chanser om man hittar en lucka i motståndarnas offensiv och lyckas ressa sin kompis.

PUBG är ett av mina favoritspel någonsin. Älskar det Apex var dock inget för mig. Helt för barnslig design tyvärr.

Ok. Tack för intressant info! Kul för er.
För mig känns alla "Battle Royale" lika dana. Skitjobbiga. Jag blir bara frustrerad.
Men, jag har i alla fall försökt spela, fast inser att jag inte klarar det, och tyvärr bara sabbar för mitt lag.


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Ok. Tack för intressant info! Kul för er.
För mig känns alla "Battle Royale" lika dana. Skitjobbiga. Jag blir bara frustrerad.
Men, jag har i alla fall försökt spela, fast inser att jag inte klarar det, och tyvärr bara sabbar för mitt lag.

Skönt att du lyckats inse att det inte är för dig dock. Inte alla som lyckas med den insikten och det slutar med att de blir små toxic p12or istället

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Skönt att du lyckats inse att det inte är för dig dock. Inte alla som lyckas med den insikten och det slutar med att de blir små toxic p12or istället

Yes. Peace, brother!


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Yes. Peace, brother!

And peace on to you my man! Vad spelar du annars om man får fråga?

Skriv svar