Är du en mobilentusiast? Se hit!

Robot
Är du en mobilentusiast? Se hit!

FZ & co bjuder in till Galaxy Unpacked där du får möjlighet se Samsungs nya flaggskeppstelefon avtäckas och träffa likasinnade.

#livestream, #mobil, #samsung


Medlem

Jag kanske inte är en mobilfantast men Blizzard kanske är det efter skandalen med det mobila Diablo-avtäckandet 😆


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Tråddemonen
Testpilot

Hoppas fler kommer! Jag kommer att befinna mig där och kommer även att befinna mig i gamla stan ett par timmar tidigare där jag tänker dricka mjöd. Skicka ett PM om ni är mjöddrickare själva och vill ta ett glas innan eventet!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vbgbasse:

Jag kanske inte är en mobilfantast men Blizzard kanske är det efter skandalen med det mobila Diablo-avtäckandet 😆

Jag funderade på att lägga in en sån referens i texten


signatur
Medlem

Kanske läge att byta till s10. S7e med cfw superman i nuläget.
Dock är det skrämmande om man behöver lägga ytterliggare 15k+ för en mobil i år.


signatur

Skitfiske

Medlem

S10 blir antagligen min nya jobbtelefon, så det blir skoj att se vad Samsung hittar på Anmäld!

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Hoppas fler kommer! Jag kommer att befinna mig där och kommer även att befinna mig i gamla stan ett par timmar tidigare där jag tänker dricka mjöd. Skicka ett PM om ni är mjöddrickare själva och vill ta ett glas innan eventet!

Kanske hakar på! Beror lite på när jag kommer från jobbet.

Tråddemonen
Testpilot

@73mpl4R: Det kan bli trevligt, om du får veta i tid så skriv ett PM så kan vi mötas upp den dagen!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@73mpl4R @zimpan vad kul, både med avtäckandet av eventuell ny jobbtelefon och häng med andra trevliga nördar (har lunchat med Zimpan, kan gå i god för att han är trevligt häng-material). Jag kommer vara i London för avtäckandet, annars hade jag gärna tagit en öl med er inför!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Du får ta en rain-check på den! Klart vi ska ta en öl någon gång!

Medlem

Vad är det som är så intressant med S10?

Det ända jag kan komma på som skulle kunna vara en trevlig utveckling är ifall dom lyckas få till fingeravtrycks sensor under glaset men det är väl långt ifrån ett säkert kort?

Aja, kanske blir en S10 ifall den floppar och går ner i pris till hösten, då jag byter vartannat år.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vad är det som är så intressant med S10?

Det ända jag kan komma på som skulle kunna vara en trevlig utveckling är ifall dom lyckas få till fingeravtrycks sensor under glaset men det är väl långt ifrån ett säkert kort?

Aja, kanske blir en S10 ifall den floppar och går ner i pris till hösten, då jag byter vartannat år.

Finns ju redan telefoner med sensor under glaset.
Ex huawei mate 20 pro (osäker på om även icke pro har det)
Så det borde samsung kunna få till.

Medlem

Bara dom inte plockar bort fingeravtrycksläsaren på baksidan, det är det bästa stället enligt mig.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@jOnÄTÄn: Huawei Mate 20 Pro och Oneplus 6T har fingeravtrycksläsare under glaset, men det bygger på en kamera som monteras under skärmen och läser av fingret optiskt. Den lösning som Galaxy S10:orna väntas använda ska bygga på att ljudvågor studsas mot användarens finger, och det uppges låta användaren använda en större del av skärmen för fingeravtrycksläsaren (den optiska i Mate 20 Pro och OP6T kräver att du sätter fingret på en specifik yta).


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: That's some Sci-fi sh*t right there

Medlem

@Loevet: Det får bli när S11 kommer då

@Zimpan: Yes sir! Skriver så fort jag vet.

Medlem

Alltid roligt med evenemang och träffa nya människor men just telefoner är jag ruskigt ointresserad av, vet inte ens vad jag har för telefon just nu. Samsung s6-s9 nånstans där xD skärm som går ner på kanterna i alla fall, haha

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Quarie:

Alltid roligt med evenemang och träffa nya människor men just telefoner är jag ruskigt ointresserad av, vet inte ens vad jag har för telefon just nu. Samsung s6-s9 nånstans där xD skärm som går ner på kanterna i alla fall, haha

Då är detta evenemang nog inget för dig men det kommer andra grejer längre fram


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Då är detta evenemang nog inget för dig men det kommer andra grejer längre fram

Däremot så är det nått som jag kommer hålla ögonen lite mer öppen på om det blir mycket prat om telefonen, för säga vad man vill om nya diablo spelet men för någon som reser mycket inom jobbet osv så ser jag faktiskt fram emot det och hade jag haft en fläskig telefon så kommer det nog bli roligare.

Är detta evenemang något som det kommer komma en artikel om?

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Quarie: Fördjupningar i telefonerna i sig kommer du kunna läsa hos 99.se men här på FZ kommer det minst bli en artikel med live-stream från eventet, men det kan nog mycket väl också bli någon form av sammanfattande artikel om telefonerna ur spelvinkeln. Om du skulle läsa en artikel om S10:orna ut spelsynpunkt, säg med Diablo Immortal som utgångspunkt, vad skulle du vilja veta om hur telefonerna sköter sig som spellurar? Prestanda, batteritid, spelfokuserad mjukvara, etc?


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

@Loevet: Det jag är mest intresserad av när det kommer till en ny telefon, speciellt om jag kommer använda den som spelmaskin också till t.ex. diablo då jag reser är just skärmstorlek, prestanda och speciellt batteritid.

Just nu så är jag väldigt dålig på information angående telefoner och mycket är pga att jag bara använder den för att ringa, smsa och läsa fz

Köpte ett nintendo 3ds som jag har använt som spelmaskin på resorna hittils men börjar få slut på spel på den också

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Quarie: Få slut på spel på 3DS:en, är det ens möjligt? Jag kanske ska anställa dig för att avverka min backlog, är nog 25+ spel på 3DS:en jag inte hunnit ta tag i än

Jag kommer skriva en utförlig artikel åt 99 runt lanseringen och sedan test, men förhoppningsvis hinner jag också göra någon form av test av den som spelplattform åt FZ. Får återkomma om detta!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Quarie: Trots att man kanske inte använder just Samsung eller är så insatt i modellerna så finns det även ett intresse kring tekniken. Om nu Samsung ska annonsera nya funktioner till moderna telefoner så kan även intresset vara kring utvecklingen och inte själva telefonen i sig.

Vilket kan vara intresse nog för att attendera evenemanget.

1
Skriv svar