Snacks och spel - hur gör du?

Medlem

Enda snackset man behöver är några kalla (ja, öl såklart, duuuh) och självklart snus! Men oftast sitter jag och dricker vatten bara. Duger gott

Medlem

Jag bara moffar, in med allt! Sedan kör jag riktigt bra våtservetter på fingrar och handkontroll.

Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Redigera ditt första inlägg i en tråd du skapat, så finns valet längst ner. Detta borde såklart ligga med från början men verkar vara något knas.

Ah nice, skall komma ihåg och lägga till det när jag skapat novembers intressanta spel tråd.

Ambassadör
Xbox

Nja, äter inget när jag spelar. Det hör till film/serie/YT-avdelningen.

Däremot förtär jag kaffe eller Coke Zero.


signatur

Jump in.

Medlem

Är norrlänning såe... ostkrokarna hälls upp i en skål, djuptallrik funkar det med. Jag håller den oftast underifrån, en skål ligger ju så fint i handflatan. Sedan norpar jag krokarna med tungan, frogstyle.

Bonusinfo: Ska tilläggas att jag förut använde ätpinnar i plast, det gick både fort och med precision när man lärt sig.


signatur

/ Shuburn

Medlem

Mest dryck till spel - vatten, kaffe eller öl men aldrig snacks eller godis. Möjligtvis en morot, gurka eller paprikabit!

Och avseende ostbåge/-krok, heter det ostbåge, men ostkrok kan även användas. OLW har sålt det under båda namnen. Gränsen går vid Dalälven, söder säger vi ostbåge och norröver ostkrok.
Vid en omröstning för några år sedan av OLW föll 60% av rösterna på ostbåge.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Chips i skål. Torka av fingrarna på byxan vid behov. Funkar perfekt.

Megadelux

Föredrar att äta tex ölkorv. Den kan man bara pilla ner plasten runt och hålla i plasten när man äter.

Medlem

Äter detta med gaffel direkt ut burken. Minimalt med kladd!

Testpilot

Kinapuffar - Röda varianten.
Inget kladd och gött !

När man riktigt skall njuta ja då tar man sig ett glas whiskey istället

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Harakiri:

Kinapuffar - Röda varianten.
Inget kladd och gött !

Med den nya påsen så har de ju nästan härmat gamer grub "Dricka" direkt ur påsen


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Geeks Gaming
Skrivet av Zoyadog:

Äter detta med gaffel direkt ut burken. Minimalt med kladd!

http://cumulus.mediakoket.se/procthumbs/05204.jpg

Oooh, helt rätt! Det eller morotspinnar i lagom storlek är (i min mening) det perfekta gamingsnackset!
Körde med nötter innan men efter en incident med kliande ögon och wasabinötter bytte jag...

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av NordhNet:

Oooh, helt rätt! Det eller morotspinnar i lagom storlek är (i min mening) det perfekta gamingsnackset!
Körde med nötter innan men efter en incident med kliande ögon och wasabinötter bytte jag...

Mmm, wasabinötter, det ska jag fixa i helgen Tack för påminnelsen!

Lite dipp till morotsstavarna så håller jag med dig!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Hård, rätt salt, ost, typ gruyère alternativt naturella hasselnötter/mandlar. Varken flott eller smulor. Svabbar fingrar och kontroll ibland med såna där färdigförpackade medicinska svabbar med alkohol. Råkar ha såna hemma ändå och de gör knappar och fingrar helt avfettade.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Jag bara grisar o torkar mig på kläderna mysbrallorna. Eller klappar händerna för att det ska hamna på golvet. F.ö så städar och tvättar jag ganska ofta så det är ofta rent

Quake-konnässsör
Skrivet av Soulless:

Smågodis! Ju segare, surare, saltare och tandfastnande dess bättre! Och kladdar inte ner fingrar, tangentbord och dyl.
Rekommenderar ferraribilar med colasmak, sura döskallar och salta lakritsbalkar!
Och vill man verkligen lyxa till det kan man gå direkt på smågodisets absoluta framkant; Matadormix!

Men oftast blire bara en kopp kaffe och en snus, inte lika lyxigt kanske men ack så nödvändigt!

Baksnus kan vara värre än godis när man sitter framför datorn, herregud vad tangentbordet kan se ut ibland.

Medlem
Skrivet av almblad:

Baksnus kan vara värre än godis när man sitter framför datorn, herregud vad tangentbordet kan se ut ibland.

Jag minns de gamla grå IBM tangentborden i högstadiets datasal...Eller jag minns hur de såg ut D:

Själv löste jag det först med ett svart tangentbord, och på senare tid snusar jag mest portion av bekvämlighetsskäl. Lyxar till det med en dosa knåd då och då, för de lite finare tillfällena vill säga


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Backloggens befriare

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Brukar inte äta något faktiskt. Däremot något gott att dricka till är ett fint inslag (samt en grov lös men det är ju standard till allt så behöver väl inte nämnas).


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skägg.
10 Chambers

Lite svårt att få precision i trigger-knapparna med de där på, dock.


signatur
KoP
Medlem

Dricker nog bara en liten flaska Ramlösa vid spelande. Snacks spar jag till film/tv-serie kollande.

Medlem

Dricker i regel enbart när jag spelar, men visst har det hänt att man har dragit i sig ett chips eller två på lan! Eller när man satt på IT-Café i början av 2000-talet


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Inaktiv

Beror på om jag spelar konsol eller PC!

Spelar jag på konsol så fingrar jag inte på något annat än kontrollerna. Äckligt!
Spelar jag PC så sitter jag vid ett skrivbord där jag har massor med utrymme och tillgång till servetter osv. Då är det helt okej med diverse snacks.

Medlem

Jag äter godis beroende på vad jag ska göra vid datorn. Ska jag äta något som är kladdigt eller smuligt samtidigt som jag ska kolla på film så använder jag den andra handen på mus och tangentbord. Ska jag spela samtidigt så köper jag oftast lösgodis då det inte är lika kladdigt. Jag ser också till att ha hushållspapper bredvid, som skålen står på så jag kan snabbt torka av fingrarna.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1411856?key=64193ead44d4efd3c54...

Lite svårt att få precision i trigger-knapparna med de där på, dock.

Vart sjutton hittade du den Calle? Måste ha!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Helvete vad snacks sugen man blev

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Roten:

Vart sjutton hittade du den Calle? Måste ha!

Tyvärr en butik i Norge (inte min bild).


signatur
Medlem

Som många i tråden,
Dryckjom och endast godis som ej är fett/kladdar, hatar kladdig mus/tangentbord.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

En Ettan lös är det enda snackset man behöver när man spelar.

Skägg.
10 Chambers

Såg precis någon försöka kränga dessa i en CS-grupp på Facebook för 39 spänn.


signatur
123
Skriv svar