Köper du Metro Exodus på Epic? På Steam? Eller inte alls?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Är du inte intresserad av spelet så var du aldrig tillfrågad. Vidare spelar det ingen som helst roll om resultatet blir vinklat av de som minsann måste svara ändå, det är knutet till en forumdiskussion som är bortglömd om en vecka, inte underlag till en vetenskaplig undersökning om konsumentbeteende..

Rätt uppenbart att man som läsare av artikeln är tillfrågad.

Medlem

Är inte tillräckligt intresserad av serien för att köpa det till fullpris oavsett. Detta får nog bli om ett år när det ändå är rea eller så, har gott om andra spel som ligger och väntar på hög.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av epson55:

Ni som väntar ett år på Steam release, var ni verkligen så taggade på spelet egentligen?

Ja, taggade. Inte giriga.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jag köper spelet på den store som ger mest pengar till utvecklaren.

Medlem

Jag kanske köper det om det släpps utan DRM.

Medlem

Jag köper det på Epic store för att jag vill ha ett nytt Half-Life 3. Men det verkar bara vara jag och 150 Pers till som vill visa att steam inte förtjänar nuvarande monopol...

Medlem

Förbokade på steam medans det gick.

Medlem

JAG KOMMER KÖPA DET PÅ EPIC STÅR

Medlem

OM spelet är BRA så köper jag det. Oavsett butik.

Medlem

Beställde PS4-SE från "Spel och Sånt" så fort det fanns i lager. Tycker FPS lämpar sig bäst i soffan plus att man stöder sin icke lokala spelbutik samtidigt, hehe. Och bäst av allt, behöver inte ta ställning till icke-problem som "vilken luncher ska jag välja, buhu gnäll gnäll" osv..

KoP
Medlem

Konsol all the way.

Medlem

Smart att inte ha med "förbokade det på steam innan det togs bort"


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av magma:

Skaffar det till ps4 så slipper man launcher och allt vad det heter

Man slipper även bra fps, snyggare grafik, precisare kontroller och massor av andra bra saker 😜

Medlem
Skrivet av elfgaard:

Tycker FPS lämpar sig bäst i soffan.

Första gången jag "läst" detta. Hehe. Personligen måste jag lira FPS spel på PC med mus & tangentbord då det blir så oerhört mycket bättre kontroll.

Skrivet av Biggles:

Av en ren händelse köpte jag spelet på Steam dagen innan de drog ur sladden. Och jag är ju garanterad att kunna köpa framtida DLC till min Steamversion så ja, för mig personligen har det hela inte gjort nån skillnad.

Och det hade det inte gjort annars heller.

Det var samma nonsens när EA lanserade Origin, och alla "true gamerz" intygade att de sannerligen inte skulle köpa Battlefield 3 eller Mass Effect 3 nänemänsan!

Sedan har inte EA slängt över massor av cash för att sno exklusiviteter utan de startade bara upp en ny kanal för deras egna spel. EPiC har dock gjort detta på 2 tunga spel (Metro Exodus & The Division 2). Även hela serien av The Walking Dead är borta från Steam. Alla 4 säsonger. De sparkar o bufflar sig in på PC marknaden vilket retar gallfeber på mig o många andra.

Skrivet av nils45:

JAG KOMMER KÖPA DET PÅ EPIC STÅR

De ger du sjutton i. Jag tvingar dig att köpa på Steam. Jagg veta vaa diiin brevlååda bor Nisse.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Yabba:

Man slipper även bra fps, snyggare grafik, precisare kontroller och massor av andra bra saker 😜

Det kommer finnas ett performance mode till ps4 pro med 1080p 60 fps :). Även target på 4K med hdr och 30 fps. Skönt att slippa tänka på drivrutiner fan och hans moster. Gav 3700kr för mitt ps4 pro. Pc är en sån dyr hobby nu för tiden.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Köpte Ashen på Epic-storen (trotts smygsläpp) och det har fått mig att inte vilja köpa spel där förrän klienten har gått igenom några år av patchar och kommit ikapp Steam.

Medlem

@magma: Själv kör jag i 1440 144 fps med gsync, drivrutiner installeras automatiskt numera så det är inget problem. Vad det kostar är ganska subjektivt beror på vad man tjänar osv.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Jag köper spelet på den store som ger mest pengar till utvecklaren.

Mer pengar till utgivaren behöver inte nödvändigtvis betyda mer pengar till utvecklaren.

Dessutom är det snudd på omöjligt att veta hur försäljningen sett ut utan det här PR-mässiga klavértrampet.

x försäljningar á 65% kontra y försäljningar á 88%. 'x' och 'y' är obekanta, så jämförelsen är svår att göra.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag brukar ligga runt ett år efter ungefär, kör spelen när de har fått mogna en del, blivit patchade mm, fått DLC.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Första gången jag "läst" detta. Hehe. Personligen måste jag lira FPS spel på PC med mus & tangentbord då det blir så oerhört mycket bättre kontroll.

Äsch, bara lite bättre kontroll, annars fint. Spelade Doom 2016 på svåraste på Ps4an, no probs dude, får öva lite bara..

Medlem

Är en av de få som bryr mig mer om spelet är bra än om vilken launcher det använder. Läser några reviews av spelet och avgör därefter.

Skrivet av magma:

Det kommer finnas ett performance mode till ps4 pro med 1080p 60 fps :). Även target på 4K med hdr och 30 fps. Skönt att slippa tänka på drivrutiner fan och hans moster. Gav 3700kr för mitt ps4 pro. Pc är en sån dyr hobby nu för tiden.

Beror lite på vad du jämför det med, tycker det är rätt billigt i långa loppet om man tänker på vad man kan nörda ner sig i för hobbys

Inaktiv

Jag kommer spela det så fort som möjligt.
Men inte via Epic store.

Inaktiv

Jag orkar inte med en till launcher och bojkottar Denuvo oavsett. Har en backlog som är ett par år lång så min plan är att vänta ut det och hålla tummarna för att de plockar bort äckel-Denuvo så snart det går och släpper det på GOG. Piratalternativet finns så klart om Denuvo aldrig plockas bort men det undviker det helst.

Medlem

Trams att hålla på och hålla på. Att vänta i protest mot frisk marknadskonkurrens måste vara bland det dummaste jag läst.

Medlem
Skrivet av Yabba:

@magma: Själv kör jag i 1440 144 fps med gsync, drivrutiner installeras automatiskt numera så det är inget problem. Vad det kostar är ganska subjektivt beror på vad man tjänar osv.

Enligt systemkraven som släpptes här för några dagar sedan kommer man behöva ett ganska high-end system för att driva spelet i 60 fps med inställningarna på high i 1440p. Motorn som de använder i Metro exodus är designad för 60 fps max enligt utvecklaren själv: "We’re always going to be pushing 60[fps]. It is 1080p, yes. That’s the goal, but obviously we’ll see how it goes."

Även att "In the office, I’m working on mostly a GTX 970 for many techniques that run smoothly on that, and that’s on high settings, so we – we have a scalable engine. Legacy hardware works great on it, but also at the same time we’re constantly implementing these new features that are tackling the hardware as it’s coming out".

Vi får se hur spelet flyter på release.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

123
Skriv svar