Så funkar mikrotransaktionerna i Apex Legends

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Så bara för att netflix råkar vara billigt kan spel inte vara värd en tusenlapp?

Visst kan ett spel vara värt en tusenlapp. Jag bränt iväg flera tusen på spel som DCS och Xplane. Men nu var det den ständiga jämförelsen med ett biobesök som jag kommenterade. Sen så tycker jag att om man tycker att ett gratis spel är roligt, varför betala för att ta den enkla och snabba vägen fram i spelet? Borde det inte ge mer spelglädje för pengarna att låta bli att köpa loot om man tycker att spelet är roligt? Eller handlar glädjen bara om att öppna loot, aka spelberoende?

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

Visst kan ett spel vara värt en tusenlapp. Jag bränt iväg flera tusen på spel som DCS och Xplane. Men nu var det den ständiga jämförelsen med ett biobesök som jag kommenterade. Sen så tycker jag att om man tycker att ett gratis spel är roligt, varför betala för att ta den enkla och snabba vägen fram i spelet? Borde det inte ge mer spelglädje för pengarna att låta bli att köpa loot om man tycker att spelet är roligt? Eller handlar glädjen bara om att öppna loot, aka spelberoende?

Vilket spel snackar du om nu?

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Vilket spel snackar du om nu?

Jag snackar om F2P generellt, då alla spel mer eller mindre bygger på samma koncept där du antingen kan ta den långa vägen genom att spela spelet eller den korta vägen genom att betala.

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

Jag snackar om F2P generellt, då alla spel mer eller mindre bygger på samma koncept där du antingen kan ta den långa vägen genom att spela spelet eller den korta vägen genom att betala.

ok. en anledning till att lägga pengar trots att det inte behövs är för att stödja utvecklarna. frågor på det?

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

ok. en anledning till att lägga pengar trots att det inte behövs är för att stödja utvecklarna. frågor på det?

De populäraste F2P-titlarna har branschens girigaste företag bakom ryggen, så min fråga är väl, varför vill du stötta giriga företag genom att falla för deras affärsmodell? Om du verkligen vill göra något för de hårt arbetande utvecklarna, skicka en gåva direkt till dem i stället. Pengarna som exempelvis Apex Legends drar in kommer ju inte bara gå till Respawn, utan kommer även landa i fickorna på spelbranschens kräk som skiter fullständigt i dig som spelare. Allt de är intresserade av är högre löner och starka siffror som de kan presentera till sina ägare.

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

De populäraste F2P-titlarna har branschens girigaste företag bakom ryggen, så min fråga är väl, varför vill du stötta giriga företag genom att falla för deras affärsmodell?

Har inga problem överhuvudtaget med den affärsmodell Apex, i det här fallet, har. Fick dessutom 1000 legend coins från start, tack vare origin access premier. Tycker jag var helt okej.
Har inte lagt en spänn på microtransactions än, och det finns inget behov i spelet av att göra det.

Medlem

Så värst lång tid tar det inte att låsa upp Legends med ingame valuta, har redan Caustic och halvvägs till den andra. Så det finns inget tvång att köpa för riktiga pengar överhuvudtaget


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Bojkott:

...Om du verkligen vill göra något för de hårt arbetande utvecklarna, skicka en gåva direkt till dem i stället...

Det hade jag gärna gjort när det gäller många spel. En tjuga eller så här å där... Hur gör man det? Kanske man ska ta kontakt med nån utvecklare å fråga om dom har swish?

Medlem
Skrivet av Cedmoy:

Det hade jag gärna gjort när det gäller många spel. En tjuga eller så här å där... Hur gör man det? Kanske man ska ta kontakt med nån utvecklare å fråga om dom har swish?

Maila och hör, alt skicka en slant och ett fint brev till deras adress.

Medlem

Tycker det OK så länge det handlar om kosmetiska saker och gör så att spelet kan leva vidare och uppdateras. Problemet är kidsen som hoppar in om ett par månader och betalar hundralappar för det som delades ut gratis i början, de lär sig fel saker om pengar samtidigt som alla runt dom i spelet visar sin bling...

Gillar man sånt här så ska man köpa ett pack på xbox turkiska sida som har 'fel' pris;
https://www.xbox-now.com/en/dlc/1618/apex-legends-2000-150-bo...
Svårt att säga om 200 eller 40 är rätt pris för virtuella kläder, se det som ett sätt att 'köpa' spelet.

Medlem

Färg, skins, osv i lootboxes gör mig ingenting. Men så fort det blir vapen, rustning etc i lootboxes som gör dig bättre då kommer nog spelet dö ut ganska snabbt kan jag tänka mig.
Men hoppas det inte blir så, för verkar vara ett populärt spel som fått bra kritik hittills. Själv så har jag bara installerat det och ska köra igång det imorgon
Hur lätt/svårt är det att köra det solo ?

Medlem

Jag hoppas att dessa 25 miljoner spelare håller i sig, allt för att EA ska förstå vikten av ett F2P-spel som håller hög kvalitet.
Nu ska vi bara lyckas övertala någon om att spel med Singleplayer har en framtid också.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Spel som inte lever på mikrotransaktioner.

What a sad little life you must live finns ju så mycket bra spel som lever på mikrotransaktioner. Många av dom bättre än AAA 60$spel


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Inaktiv
Skrivet av Gandy:

What a sad little life you must live finns ju så mycket bra spel som lever på mikrotransaktioner. Många av dom bättre än AAA 60$spel

Ge mig 10 titlar som lever på mikrotransaktioner som är bättre än de bästa AAA-titlarna.
Behöver lite nya spel att spela så tips uppskattas.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ge mig 10 titlar som lever på mikrotransaktioner som är bättre än de bästa AAA-titlarna.
Behöver lite nya spel att spela så tips uppskattas.

Warframe, League of legends , Apex legends, Fortnite, Dauntless, Path of exile..... 10st var fan svårt att lista... Haha men dessa kom jag på iallafall.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Inaktiv

@Gandy: Håller verkligen inte med om att något av de där spelen är bättre än t ex The Last of Us eller Red Dead Redemption 2.
Möjligtvis att PoE kan kvalificera

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Gandy: Håller verkligen inte med om att något av de där spelen är bättre än t ex The Last of Us eller Red Dead Redemption 2.
Möjligtvis att PoE kan kvalificera

Nu menade jag dock att Warframe är bättre än Destiny, Path of Exile bätre än Diablo 3 osv osv


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

123
Skriv svar