Välj rätt karaktärer i Apex Legends

Medlem

Testade Bloodhound en gång, blev en vinst utan att använda ultimaten en enda gång. Men annars gillar jag nog Pathfinder mest, bra och simpla färdigheter.

Men själv har jag svårt att släppa Ring of Elysium för detta just nu. Tycker Apex är lite väl likt Overwatch som jag inte gillar ett dugg. Fast med känslan från COD4: Blackout, vilket jag gillar rätt mycket. Så det är väl medelmåttigt i mina ögon, men flyter förbannat bra och är riktigt snyggt.

Medlem

Har inte spelat det men det först jag tänkte på var designen av dem olika klasserna, ser så otroligt generiskt ut, platt, och tråkigt ut men det spelar ju ingen roll om spelbarheten är superb vilket jag som tidigare nämnt inte vet hehe

phi
Medlem

Växlar mellan Wraith och Pathfinder.

Medlem

"Patchfinder"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag gillar inte någon. Alla karaktärer ser ut som japanska seriefigurer.
De två jag skulle vilja välja är låsta, än så länge.
Vet inte om jag kommer att fortsätta spela, då allt är så jäkla komplicerat och rörigt.


signatur

autograph

Medlem

Det har blivit Lifeline man spelat mest hittills.

Annars Bloodhound / Wraith.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av autograph:

Jag gillar inte någon. Alla karaktärer ser ut som japanska seriefigurer.
De två jag skulle vilja välja är låsta, än så länge.
Vet inte om jag kommer att fortsätta spela, då allt är så jäkla komplicerat och rörigt.

Vad spelar utseendet för roll? Det är ju förmågorna som är det väsentliga.

Inaktiv
Skrivet av NiceAsBice:

Vad spelar utseendet för roll? Det är ju förmågorna som är det väsentliga.

Utseendet är rätt viktigt? Ingen slump direkt att företagen tjänar miljoner på att sälja kosmetiska prylar i sina spel. Fast du trollar kanske eller tänkte inte efter innan du skrev? 🤣

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Utseendet är rätt viktigt? Ingen slump direkt att företagen tjänar miljoner på att sälja kosmetiska prylar i sina spel. Fast du trollar kanske eller tänkte inte efter innan du skrev? 🤣

Inte väljer man karaktär efter utseendet i första hand i ett competitive multiplayerspel i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av NiceAsBice:

Inte väljer man karaktär efter utseendet i första hand i ett competitive multiplayerspel i alla fall.

Det har jag inte sagt något om. Bara påpekade felet i att folk inte tycker utseendet spelar någon roll

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Vad spelar utseendet för roll? Det är ju förmågorna som är det väsentliga.

Utseendet på spelfigurerna i Apex Legends förstör spelkänslan, för mig i alla fall.
Det kändes inte seriöst när jag såg hur figurerna såg ut redan vid första anblicken.
Men miljön och landskapen ser helt otroligt supersnygg och realistisk ut! Passar inte riktigt ihop!


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Då är nog helt enkelt spelet inte för dig, tack och hej.

Medlem
Skrivet av autograph:

Utseendet på spelfigurerna i Apex Legends förstör spelkänslan, för mig i alla fall.
Det kändes inte seriöst när jag såg hur figurerna såg ut redan vid första anblicken.
Men miljön och landskapen ser helt otroligt supersnygg och realistisk ut! Passar inte riktigt ihop!

Ja, människolika karaktärer... Hemskt!

Jisses....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, människolika karaktärer... Hemskt!

Jisses....

Karaktärerna ser bättre ut i BlOps:Blackout.
De passar mycket bättre in i miljön, och ser mer realistiska ut än de i Apex Legends.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Karaktärerna ser bättre ut i BlOps:Blackout.
De passar mycket bättre in i miljön, och ser mer realistiska ut än de i Apex Legends.

Passar bättre in i miljön? Passar människor inte in i Apex-miljön?

Mer realistiska? Så som karaktärerna i listan du gav i den andra tråden?

Skrivet av autograph:

"Battlefield: Bad Company 2", Battlefield: 3, 4, V.
Forza Horizon 3 & 4, och Forza Motorsport 6 & 7.
COD-serien, senast COD:WWII, och BlOps-serien.
Quake-serien, och nu senast Quake Champions.
GTA4 och 5.
BulletStorm.
Grid och Dirt-serierna.
Titanfall 1 & 2.
DOOM.
Project Cars 1 & 2.
Counter Strike: GO.
Unreal-serien.
NFS-serien.

*mic drop*


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Passar bättre in i miljön? Passar människor inte in i Apex-miljön?

Mer realistiska? Så som karaktärerna i listan du gav i den andra tråden?
*mic drop*

Nä, jag hävdar fortfarande att karaktärerna i Apex Legends ser ut som orealistiska japanska seriefigurer, om man jämför med den seriösa supersnygga Titanfall-liknande miljön i spelet. Det blir en störande korsning av stilar.

Jo, jag kan inte se att karaktärerna i min spellista ser orealistiska ut, i de spel som de är med i.
De passar in i varsin miljö och stil, (design och grafikmässigt), anser jag. Jag ser ingen motsättning på det i min spellista.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Nä, jag hävdar fortfarande att karaktärerna i Apex Legends ser ut som orealistiska japanska seriefigurer, om man jämför med den seriösa supersnygga Titanfall-liknande miljön i spelet. Det blir en störande korsning av stilar.

Jo, jag kan inte se att karaktärerna i min spellista ser orealistiska ut, i de spel som de är med i.
De passar in i varsin miljö och stil, (design och grafikmässigt), anser jag. Jag ser ingen motsättning på det i min spellista.

Alright, antar att du aldrig sett japanska seriefigurer Antar också att det inte är ordet realistisk du faktiskt menar.

Men strunt samma, whatever floats your boat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Alright, antar att du aldrig sett japanska seriefigurer Antar också att det inte är ordet realistisk du faktiskt menar.

Men strunt samma, whatever floats your boat.

Ja, du har lite rätt i att jag försöker beskriva de karaktärer som jag tycker, liknar japanska seriefigurer i Apex Legends. Det är för att jag inte är säker på vilket ord det är, Anime/Manga?
Och en synonym för realistisk/orealistisk kanske då istället kan vara verklighetstrogen, människolik med verkliga kläder? Som passar in i spelmiljön och grafiken. Motsats till "seriefigur" med konstiga proportioner och kläder med pastellfärger. Som om My Little Pony, Hello Kitty och Teletubbies skulle skutta runt i Titanfall-landskap?!

Men att jag tror och hoppas att du och andra förstår vad jag menar, och varför jag inte gillar hur spelkaraktärerna ser ut i Apex Legends.


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Ja, du har lite rätt i att jag försöker beskriva de karaktärer som jag tycker, liknar japanska seriefigurer i Apex Legends. Det är för att jag inte är säker på vilket ord det är, Anime?
Och en synonym för realistisk/orealistisk kanske då istället kan vara verklighetstrogen, människolik med verkliga kläder? Som passar in i spelmiljön och grafiken. Motsats till "seriefigur" med konstiga proportioner och kläder med pastellfärger. Som om My Little Pony och Hello Kitty skulle skutta runt i Titanfall-landskap?!

Men att jag tror och hoppas att du och andra förstår vad jag menar, och varför jag inte gillar hur spelkaraktärerna ser ut i Apex Legends.

Klart som fan han förstår. Han trollar dig bara. Det är rätt uppenbart att du syfter på att det ser animerat/tecknat till skillnad från spel där det är mer realistisk design på karaktärerna.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Klart som fan han förstår. Han trollar dig bara. Det är rätt uppenbart att du syfter på att det ser animerat/tecknat till skillnad från spel där det är mer realistisk design på karaktärerna.

Ok. Tack!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Klart som fan han förstår. Han trollar dig bara. Det är rätt uppenbart att du syfter på att det ser animerat/tecknat till skillnad från spel där det är mer realistisk design på karaktärerna.

Nej, jag trollar inte. Jag anmärker på felen i det som skrivs och överdrifterna som bara blir löjliga, särskilt när man jämför med vad som skrivits tidigare av samma person.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

@Dunder:

Är ju rätt tydligt att han menade animerade karaktärer. Dvs inte alls verklighetstrogna. FÖrstår inte varför man orkar hänga upp sig på sånt

Medlem
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, jag trollar inte. Jag anmärker på felen i det som skrivs och överdrifterna som bara blir löjliga, särskilt när man jämför med vad som skrivits tidigare av samma person.

Ok. Då förstår du ju alltså fortfarande inte vad jag menar.
Det är inte alls några "fel" eller "överdrifter" som jag skrivit tidigare.
Jag försöker ju bara få fram att jag inte tycker att Anime/Manga-spelkaraktärer passar så bra in i Titanfall-miljö. (I Blackout passar cod-spelkaraktärerna bättre in i miljön.)
Vad har det med de andra spelen och spelkaraktärerna som jag spelar att göra??
Spelfigurer och miljö bör passa in, annars känns det skevt, anser jag.
Men i "Goat Simulator" fungerar det, och där är det ju faktiskt poängen!


signatur

autograph

12
Skriv svar