Disney beskriver relationen till EA som "bra"

Robot
Disney beskriver relationen till EA som "bra"

Det låter som om licensdealen kommer bestå.

#disney, #electronic-arts, #star-wars


Medlem
Medlem

För mig är det sak samma. IP:n är död för mig sedan Disneys filmer...

Medlem

De får skylla sig själva nu, helt enkelt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Håll mig..


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Ambassadör
Xbox

Disney och EA passar bra tillsammans.

Hur man kan misshandla ett IP som Star Wars så till den milda grad är nästintill ofattbart.


signatur

Jump in.

Medlem

Varför skulle disney vara missnöjda, drar inte EA in ganska mycket pengar åt dom ändå? VDn på disney skiter nog i om EA gör singleplayer eller inte av SW.

Att den nya filmen var ganska B hade ju inget med EA att göra direkt... dom jobbar mot IPt hand i hand.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Klart de tycker det går bra sålänge de får en del av kakan som EA pumpar ur sina användare med alla mikrostransaktioner

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Varför skulle disney vara missnöjda, drar inte EA in ganska mycket pengar åt dom ändå? VDn på disney skiter nog i om EA gör singleplayer eller inte av SW.

Att den nya filmen var ganska B hade ju inget med EA att göra direkt... dom jobbar mot IPt hand i hand.

Exakt! Du hann före mig

Medlem

Trodde Disney hade lite mer hjärna och vett men gissar på att de tillhör samma själlösa och hjärndöda skara som EA och gänget. Tråkigt.

Gen
Medlem

Det var Star Wars det, dags att blicka mot nya horisonter.

Medlem

tycker faktiskt inte att battlefront 2 är så jäkla dåligt. dom fortsätter uppdatera med nya heroes etc. Dessutom känns det som att folk älskar att hata EA nuförtiden.


signatur

Allätare

Inaktiv
Skrivet av gonzo247:

tycker faktiskt inte att battlefront 2 är så jäkla dåligt. dom fortsätter uppdatera med nya heroes etc. Dessutom känns det som att folk älskar att hata EA nuförtiden.

Det är definitivt mainstream att hata EA och liknande nuförtiden. Inget snack om saken.
Tyckte också att BF2 var kul men det är mest för att jag är star wars nörd och älskar att springa runt i såna miljöer och flyga runt i rymden. Sen så är deras affärsmodell tråkig helt klart men spelet är roligt om man spelar med några polare helt klart

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av anon_326725:

Det är definitivt mainstream att hata EA och liknande nuförtiden. Inget snack om saken.
Tyckte också att BF2 var kul men det är mest för att jag är star wars nörd och älskar att springa runt i såna miljöer och flyga runt i rymden. Sen så är deras affärsmodell tråkig helt klart men spelet är roligt om man spelar med några polare helt klart

Testat swtor? Det var ganska ball.

Inaktiv
Skrivet av UggleMannen:

Testat swtor? Det var ganska ball.

SWTOR är nog det bästa story mode levlandet någonsin. Fyfan vad kul jag och polarna hade när vi levlade i det.
Synd bara att PVP var värdelöst och endgame var allt annat än välutvecklat :/

Medlem

Två företag som är lika tondöva mot sina kunder så de passar bra ihop.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför skulle disney vara missnöjda, drar inte EA in ganska mycket pengar åt dom ändå? VDn på disney skiter nog i om EA gör singleplayer eller inte av SW.

Att den nya filmen var ganska B hade ju inget med EA att göra direkt... dom jobbar mot IPt hand i hand.

Hade EA hanterat licensen bättre hade Disney kunnat tjäna mycket mer pengar. EA har lagt ner fler spel än vad dom har släppt. Det är något man trodde att Disney borde reagera på.

Licenserar man ut något vill man kunna tjäna så mycket man kan men EA har inte alls kunnat maximera vinsten.

Tycker att Disney borde licenserna ut till flera företag. Rätt företag för rätt typ an genre.

Medlem

Vem är Robert Allen? Jag trodde Bob Iger var ceo för Disney.

Nvm... Robert Allen "Bob" Iger lol

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Det är definitivt mainstream att hata EA och liknande nuförtiden. Inget snack om saken.
Tyckte också att BF2 var kul men det är mest för att jag är star wars nörd och älskar att springa runt i såna miljöer och flyga runt i rymden. Sen så är deras affärsmodell tråkig helt klart men spelet är roligt om man spelar med några polare helt klart

Är du seriös? Folk ogillar inte rätt för att det är "mainstream" folk ogillar dom för att det är ett skräpföretag som enbart är intresserad av din plånbok. Dom släpper halvfärdiga spel med massa paywalls. Pay2win spel. Listan kan göras låg som fan. Du menar alltså att folk inte har genuina anledningar att ogilla/bojkotta EA utan att det bara är en grej som folk håller på med. . .

Medlem
Skrivet av gonzo247:

tycker faktiskt inte att battlefront 2 är så jäkla dåligt. dom fortsätter uppdatera med nya heroes etc. Dessutom känns det som att folk älskar att hata EA nuförtiden.

Håller med. Jag spelar det så gott som dagligen och tycker det bara blir bättre. Längtar efter det nya "large scale game mode"-t.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@Pretorian24: lirar ni på konsol?

Sitter på pc och kollade hur spelet var nu när en del börjat säga att det är bra men ser dessvärre inte sanningen i det påståendet.

Spelets grund är fortfarande tänkt för pay 2 win, man kan inte välja vilka kartor man kan spela på, browserlista saknas, stort gap mellan någon som börjat och veteran pga tidigare pay 2 win, loot crates som tar år att grinda sig till, man har grupper i laget men inte några förutsättningar att spela som en grupp med allt vad det innebär m.m.

Jag kan dessvärre inte basera min upplevelse enbart på visuellt och ljud då det endast är en del av hela upplevelsen.

Känns mer som att det finns de som försöker leka influencers som kommer med sådana påståenden. Annars vet jag inte varför man säger att det är bra.

Medlem

Jag tycker Battlefront II är riktigt välgjort och är riktigt kul att spela, personligen. Så har absolut inga problem att fortsätta spela EA publiserade Star Wars spel.

Att det är "mainstream" att hata EA kan vara en del av saken, men flera har legitim kritik, bara att de har lite svårt att uttrycka det på ett bra sätt. Men för varje person som hatar EA och allt de gör, finns det många mer som verkligen gillar EA och spelen de släpper, det får man inte glömma i denna "outrage culture" tiden existera nu (och inte bara i gaming). Jag blir själv lätt irriterad på folk som blir arga bara för att bli arga (det känns bra att vara arg på stora företag, men ta gärna ett steg tillbaka och ta en funderare ibland!), men det är bara och ta ett djupt andetag och försöka gå vidare (kommer t.ex lämna FZ, mycket pga av denna växande kultur. Så med denna post vill jag säga hejdå och hoppas ni får det riktigt bra. Don't get too mad, be happy!).

Håller tummarna för mer bra Star Wars spel. Bra DICE spel. Bra BioWare spel. Jag tycker framtiden ser bra ut och vet jag har många bakom mig som tycker precis samma sak och, som mig, väntar med spänning på nya spel från EA, DICE och BioWare. Peace out!

Medlem

Jämför man EA Battlefront 1 med EA Battlefront 2 så är tvåan mycket bättre men skulle inte kalla det för ett bra spel, mer ett "okej det funkar väl" spel


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Kom igen EA gör ett bra SW-spel nu, ni har så många talanger under er så att det inte är klokt. Allt jag och kanske fler ber om är ett spel av samma kvalitet eller bättre (helst bättre) som KoToR, genre spelar ingen roll för mig. FPS, RPG, Action Adventure, gör något bara med bra story och gameplay.

MEG
Medlem

Två fel= extra mycket fel.


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv
Skrivet av faceslicer:

Är du seriös? Folk ogillar inte rätt för att det är "mainstream" folk ogillar dom för att det är ett skräpföretag som enbart är intresserad av din plånbok. Dom släpper halvfärdiga spel med massa paywalls. Pay2win spel. Listan kan göras låg som fan. Du menar alltså att folk inte har genuina anledningar att ogilla/bojkotta EA utan att det bara är en grej som folk håller på med. . .

Jag är väldigt seriös och inte ensam om det heller om man läser andra inlägg i tråden.
Det är välkänt att det är mainstream att hata på stora spelföretag av diverse anledningar.

De som har legitim anledning och kritik samt förslag på lösningar är helt okej imo. Bring it!

Kids som bara gnäller för att det är coolt att gnälla i grupp och känna att man tillhör en gemenskap kan bara dra. Totalt meningslösa

Medlem

@nekered: Ja jag spelar på Xbox One X. Nästan dagligen. Men jag är svårt skadad Star Wars-älskare så jag måste få min "fix" från en galax långt långt borta....


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jag är väldigt seriös och inte ensam om det heller om man läser andra inlägg i tråden.
Det är välkänt att det är mainstream att hata på stora spelföretag av diverse anledningar.

De som har legitim anledning och kritik samt förslag på lösningar är helt okej imo. Bring it!

Kids som bara gnäller för att det är coolt att gnälla i grupp och känna att man tillhör en gemenskap kan bara dra. Totalt meningslösa

Så du menar att kritiken EA får är obefogad? Du menar att det är helt okej med Day 1 DLC,s kapad content, pay2win, Fifa scammen dom hållt på orätt många år, original är malware, asså listan kan göras otroligt lång. Jag personligen har bojkottat EA sen bf3 och jag tror du flesta har anledning att ogilla EA, förutom fanboys som dig som sitter och skyddar det sämsta spelföretaget i historien.

Nej det är inte mainstream det handlar om att spelare har fått nog av gigantiska spelföretag so mm släpper halvfärdiga spel sen ska ha så mkt pengar av dig som möjligt i microtransaktioner och lådor och annat skräp.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Så du menar att kritiken EA får är obefogad? Du menar att det är helt okej med Day 1 DLC,s kapad content, pay2win, Fifa scammen dom hållt på orätt många år, original är malware, asså listan kan göras otroligt lång. Jag personligen har bojkottat EA sen bf3 och jag tror du flesta har anledning att ogilla EA, förutom fanboys som dig som sitter och skyddar det sämsta spelföretaget i historien.

Nej det är inte mainstream det handlar om att spelare har fått nog av gigantiska spelföretag so mm släpper halvfärdiga spel sen ska ha så mkt pengar av dig som möjligt i microtransaktioner och lådor och annat skräp.

Han sa väl inte att den var obefogad? Dessutom är det igen så, sluta köp den där "scamen" då, jag fattar att EA gör ett fifa varje år, massa idioter som köper det ju - hela tiden. EA tvingar ju ingen att köpa deras spel eller DLCs, men folk verkar nästan sitta med öppen plånbok medans dom klagar...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar