3DS-försäljningen dör snabbare än Nintendo räknade med

Robot
3DS-försäljningen dör snabbare än Nintendo räknade med

Lovar trots detta att fortsätta satsa.

#2ds, #3ds, #nintendo


Medlem

Hm, känns som att det går emot ryktena om en mindre och mer slimmad Switch.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Kontot avslutas

Ända sedan Nintendo Switch släpptes så har det ju bara blivit mindre och mindre spel som släpps till Nintendo 3DS. Det mesta som släpps är portningar av tidigare spel någon gång då och då.
Så det är väl inte så konstigt att det blir mindre och mindre personer som köper en Nintendo 3DS.
Vill man ha nya spel så köper man en Nintendo Switch. Till och med Pokémon serien verkar det som kommer gå över helt till Switch i och med Let's Go spelen och de nya uppföljarna som beräknas till konsolen.

Allt tyder på att Nintendo 3DS är så gott som död så jag förstår inte varför Nintendo försöker fortsätta hålla den vid liv. Så länge som det inte finns något som Nintendo inte har berättat än. Som en...


signatur

ゼルダの城

Medlem

Etrian Odyssey NEXUS (dungeon crawler) släpptes i dagarna. I sommar släpps Persona Q2. Så nog kommer det fortfarande vettiga titlar till 3DS även om det börjar sina då utvecklare flytar till switch. Det tar trots allt tid att utveckla ett spel och det är få som vill påbörja nya projekt mot en konsol som är på väg ut.

Medlem

rip in peace 3ds


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Föga förvånande när hela grejen med switch är att den är mobil. Konkurrerar ju direkt med 3ds.

Kontot avslutas
Skrivet av Sillgam:

Föga förvånande när hela grejen med switch är att den är mobil. Konkurrerar ju direkt med 3ds.

En klart bidragande faktor till att försäljningen sjunker så snabbt på Nintendo 3DS.

Jag är helt övertygad på att det finns saker kring detta som Nintendo inte vill säga än eftersom det skulle påverka försäljningen av Nintendo 3DS ännu mer, men folk är ju inte dumma när alla stora titlar flyttas över och görs till Nintendo Switch istället.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Föga förvånande när hela grejen med switch är att den är mobil. Konkurrerar ju direkt med 3ds.

Precis. Förstår inte varför någon skulle köpa 3DS istället för Switch?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Precis. Förstår inte varför någon skulle köpa 3DS istället för Switch?

Billigare, bättre batteritid, större spelbibliotek och är mer portabel?


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Inaktiv

Föredrar absolut 3ds framför Switch.

Switchens e:shop är den sämsta jag har sett och utbudet är oftast portningar eller mediokra indie titlar, bytte in min. 3DS och Wii U FTW!

Medlem

3ds är mycket mer mobil, men även med den nya 3ds så är den ju långt efter Switch i vilka spel den kan lira och Switch är ju mer framtidssäker. Kan nog även tippa på att alla som är intresserade redan har en 3ds. Så det är nog många faktorer.

Själv önskade jag nästan att de gjorde en Gameboy Classic eller något typ som GBA SP som är lätt att ta med och som man kan köpa spel till via WiFi. Men det är väl bara en dröm.

Medlem

Super Smash Bros: Ultimate på Switch för hela slanten va pögar

Medlem

Hoppas att 3DS lever kvar ett tag till, eller ersätts med en annan Portabel/Bärbar maskin. Skrev med versal eftersom jag inte anser att Switch, eller något annat som inte får plats i fickan, är bärbart. Om man måste ha väskor, ryggsäckar osv till sin "portabla" enhet så är den inte särskilt portabel. Laptops, även om de kallas för just bärbara datorer, är goda exempel på "bärbara" saker som inte alls är bärbara, eftersom de inte får plats i fickan och kräver extra tillbehör som någon form av väska, påse, ryggsäck, whatever. Älskar handhållna konsoler och hoppas verkligen att Nintendo inte överger konceptet. 3DS är sjukt fantastisk! <3

1
Skriv svar