Köper du Metro Exodus på Epic? På Steam? Eller inte alls?

Medlem

Ohoy matey! Long time no see.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

När det kommer på Steam och är rea så köper jag det. Har de två andra spelen där (Redux-versionerna). Vill ha 3an i samma bibliotek. Gillar verkligen inte att spelserier blir splittade till olika plattformar.

Medlem

Köper det patchat, dlc-komplett på en steam sale.

Medlem

Mej kvittar det, har bara första (inte redux) samt att jag bara har kört 6 timmar. Tyckte väl att det var ganska roligt men datorn jag hade då tyckte inte det.
Men man kanske köper ett trilogi packet på steam eller gog om det kommer om ett par år.

Medlem

Har beställt en fysisk kopia och tänkt lägga till det i steam bara.

Medlem

Ni som väntar ett år på Steam release, var ni verkligen så taggade på spelet egentligen?

Medlem

Jag vet att jag har gillat ett av deras spel men körde det gratis, blir inget av för mig för jag är dumdristig snåljåp som har tålamod för att vänta i åratal för att köpa något.

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Har beställt en fysisk kopia och tänkt lägga till det i steam bara.

Tänk dock på att Fysiska kopior kommer med Epic Games Store nyckel.

Eller du kanske menar lägga till det som "externt spel" i Steam?


signatur

Nämen!

Avstängd

Kanske skaffar det på en rea på steam om något år. Kanske.

Medlem

Saknar alternativet "Hade inte köpt det i vilket fall som helst"

Medlem

Tveksam till att min dator klarar det, så blir förmodligen ett köp på PS4... när det väl blir av. Annars Steam.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Saknar alternativet "Hade inte köpt det i vilket fall som helst"

Måste missat kravet på att delta i omröstningen, vart står det?

Medlem

Inte en chans att jag köper det hos Epic, särskilt inte efter utvecklarens uttalande.

Skrivet av epson55:

Ni som väntar ett år på Steam release, var ni verkligen så taggade på spelet egentligen?

Ja.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Köpte på Steam så fort jag hörde nyheten om att Epic köpt exklusiviteten!

Medlem

För mig är det inte viktigt att Valve måste plocka 30% av intäkterna för att jag ska handla ett spel. Handlar helst av GoG om möjlighet ges.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Måste missat kravet på att delta i omröstningen, vart står det?

Vid undersökningar bör ge alla "tillfrågade" ges möjlighet att svara, som annars riskerar att bli vinklad. Finns stor risk att många som röstar på "Nej, nu blir det inget köp" aldrig tänkt köpa spelet vilket fall som helst. Samtidigt som det kan ge sken av att 31% vägrar köpa spelet bara på grund av byte till Epic.

Medlem

Tencent ska tydligen investera i Reddit nu också.

Medlem

Inget "Jag piratar skiten" som alternativ?
Just kidding. Blir Steam för min del. Jag litar inte på en så ung launcher som Epic (Lär säkert finnas säkerhetshål som skriptkiddsen börjar testa nu).

Medlem

Blir Steam. Måste ändå klara ut föregångarna innan. Lär ju ta minst ett år med min backlog.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Struggle:

Tänk dock på att Fysiska kopior kommer med Epic Games Store nyckel.

Eller du kanske menar lägga till det som "externt spel" i Steam?

A exakt.

Gen
Medlem
Skrivet av epson55:

Ni som väntar ett år på Steam release, var ni verkligen så taggade på spelet egentligen?

Som fan och med varje trailer som släpps blir man bara mer och mer sugen. Det blir ett långt år :<
Jag hoppas verkligen att Deep Silver/Koch Media tar sig i kragen och skickar tillbaka en del av kinespengarna och låter spelet komma ut på Steam om 6 månader iaf.

Medlem

Väntar ett år men till största del för att jag inte känner att jag vill köpa det till fullpris till att börja med. Jag uppskattade de två första spelen men aldrig något jag var superglad över.

Medlem

Valde att jag inte köper spelet men hade inte köpt det oavsett om det kom till Steam eller inte


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Som jag förstått det ska Metro Exodus, förutom exklusiv sista-minuten-switch-av-plattform även avnjutas av en skål Denuvo som side dish. Där hoppar jag av.

Köper inget som har Denuvo som princip. Försvinner det så småningom blir det ett köp, men då finns det säkert på både GOG och Steam också.

Generellt hänger jag sällan på låset. Man får en bättre produkt för mindre peng om man bara har lite tålamod.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Gen:

Som fan och med varje trailer som släpps blir man bara mer och mer sugen. Det blir ett långt år :<
Jag hoppas verkligen att Deep Silver/Koch Media tar sig i kragen och skickar tillbaka en del av kinespengarna och låter spelet komma ut på Steam om 6 månader iaf.

Du är tapper mannen. All cred till dig.!! Jag hann lyckligtvis köpa spelet nån timma innan det flyttades till EPiC Store. Hade jag missat det hade jag skitit i EPiC launcher då jag har ett stort förakt mot det företaget nu då de sparkar sig in på marknaden. Jag hade gjort som den gamla goda tiden tyvärr. Vill helst inte hålla på med den skiten. Nej exklusivitet är skit.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Av en ren händelse köpte jag spelet på Steam dagen innan de drog ur sladden. Och jag är ju garanterad att kunna köpa framtida DLC till min Steamversion så ja, för mig personligen har det hela inte gjort nån skillnad.

Och det hade det inte gjort annars heller.

Det var samma nonsens när EA lanserade Origin, och alla "true gamerz" intygade att de sannerligen inte skulle köpa Battlefield 3 eller Mass Effect 3 nänemänsan!

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vid undersökningar bör ge alla "tillfrågade" ges möjlighet att svara, som annars riskerar att bli vinklad. Finns stor risk att många som röstar på "Nej, nu blir det inget köp" aldrig tänkt köpa spelet vilket fall som helst. Samtidigt som det kan ge sken av att 31% vägrar köpa spelet bara på grund av byte till Epic.

Är du inte intresserad av spelet så var du aldrig tillfrågad. Vidare spelar det ingen som helst roll om resultatet blir vinklat av de som minsann måste svara ändå, det är knutet till en forumdiskussion som är bortglömd om en vecka, inte underlag till en vetenskaplig undersökning om konsumentbeteende..

Medlem

Om spelet är bra blir det ett köp där det är tillgängligt. I detta fall, Epic Store. Gäller de flesta spel för min del, spelar ingen roll varifrån man startar spelet.

Medlem

Väntar ett år då buggar är borta, DLC finns och jag kanske har ny gpu.

Medlem

Först tänkte jag att jag köper det när det släpps på steam. Efter inlägget från utvecklaren så blir det dock inget köp alls.

123
Skriv svar