Köper du Metro Exodus på Epic? På Steam? Eller inte alls?

Robot
Köper du Metro Exodus på Epic? På Steam? Eller inte alls?

Rösta och diskutera den glödheta potatisen.

#epic-games-store, #metro-exodus, #steam, #mexit


Avstängd

Jag är kanske annorlunda, men jag vill nog veta vad det blir för betyg överlag innan jag slantar ut Ska nog se lite "let's play"'s också.

Det ser egentligen ut som ett rätt standard FPS men i lite större miljöer. Jag har spelat sånt förr. Det ska till ett nytt Half-Life för mig för att det ska bli ett köp..

Medlem

Är inget fan av Steam till att börja med, så blir definitivt köp... Rätt säker dessutom på att spelet kommer leva upp till mina förväntningar!

Inaktiv
Skrivet av Harmond:

Jag är kanske annorlunda, men jag vill nog veta vad det blir för betyg överlag innan jag slantar ut Ska nog se lite "let's play"'s också.

Samma här, köper det inte först jag vet vilket betyg det kommer att få och försöka bilda mig en uppfattning av detta, dessutom titta på lite gameplay videos.

Medlem

Köper det på Epic Store, men troligen efter ett par veckor. Då är en del buggar städade plus att jag hinner med att spela klart de jag håller på med nu, plus de som kommer ut samtidigt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Blir förmodligen ett köp på steam om ett år.
Har tid att vänta, då jag har andra titlar jag ligger efter med.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

jag ska vänta på rea innan jag köper spelet, har mycket att spela just nu och känner att det är ingen brådis , spelet kommer vara lika bra om 1 år eller senare till sommaren som det är vid release, till och med kanske bättre med patchar etc lite längre fram, fast billigare, och eftersom det är ett SP spel så går det utmärkt att njuta av det när som helst.

"Medlem sedan 14 september, 2003." på steam så självklart kommer jag vänt....HAHAH nej vem fan har ont i röven av en konkurrent till monopolsteam. Köper direkt av Epic Store!

Medlem

Steam självklart, har alla spel där krångligt med ännu en launcher.

Medlem

Saknar alternativet "Hade inte köpt det ändå".

Gen
Medlem

Förvånansvärt många som köper det på Epic Store trots allt. Epics fadäs kommer alltså inte få något alltför kännbart avtryck mao blir det inte sista gången som en distributör hellre tar en påse pengar till sina chefer än erbjuder sina kunder den valfrihet de förtjänar.

Själv blir det Steam om ett år pga exklusivitetstvånget från Epic samt att Epic Storesaknar all funktionalitet, förutom refunds och chat, som Steam erbjuder.

Medlem

Köper det nog trots att jag inte spelat tidigare titlar, ser riktigt fint ut!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ambassadör
Xbox

Håller med dem som nyktert konstaterar att man inte köper spel eller bestämmer sig för om man ska köpa det innan det har släppts.


signatur

Jump in.

Medlem

När jag fick reda på att dom skulle börja sälja det på Epics butik istället så köpte jag det på Steam en timma innan dom tog bort det.

Har inget direkt emot Epic men kollar man på deras refund och att dom inte följer GDPR lagar så börjar man ju undra vad dom håller på med.

Medlem

Antagligen på psn.

ELF
Medlem

Blir på GOG när det väl släpps där.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har inget grafikkort som ens kommer få spelet att rulla. Så ett års väntan blir det. Hade dock köpt det över Epic Games store om jag hade bra hårdvara. Därav min röst.

Medlem

Förbokade direkt på Steam när FZ skrev om den stundande flytten.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Bryr mig inte om plattform bara jag får spelet på PC.


signatur
Medlem

För min del så hade jag inte köpt direkt då jag tycker om att låta spelen bli lite patchade osv.

Vart jag köper det vet jag inte än, men det lär med största sannolikhet inte bli hos epic. De erbjuder färre funktioner än övriga storefronts, och använder sig av otrevliga metoder för att få in mer exklusiviteter på pc-marknaden. Oklart om det blir steam eller annan plattform, men som epic beter sig just nu så kommer det iaf inte bli från dem.

Medlem

Inte alls. Köpte nån bundle på rea, men fastnade inte för serien. Tyckte kontrollera var lite märkliga.

Medlem

Avbokade så fort det gick över till tidsexklusivt, ska inte ge Deep Silver ett öre till. Det blev inga fler spel i metroserien för egen del tydligen, tråkigt då jag gillade de tidigare

Medlem

Tack fredda för att du drog ut en poll. Jag gillar att ni har så många av dessa i era nyheter. Fortsätt med det.

Glömde tipsa om ett val "Jag hann redan hadla Metro Exodus @ Steam innan borttagningen"
Det gjorde jag nämligen då en Steam vän tipsade mig nån timme innan spelet togs bort. Nu trök jag i väntar 1 år på Steam releasen. Jag föredrar att ha allt samlat i mitt Steam bibliotek och vägrar installera EPiC launcher efter deras agresiva intåg på marknaden med money showers på The Division 2, Metro Exodus och sedan är ju The Walking Dead säsongerna borta från Steam. Alla 4. Tack så mkt. De kan gå o hoppa i sjön. ..

::::::::EDiT:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Ni som har röstat på att köpa via EPiC Store är härmed svartlistade från FZ. Tack och hejdå.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av N4kame0:

Avbokade så fort det gick över till tidsexklusivt, ska inte ge Deep Silver ett öre till. Det blev inga fler spel i metroserien för egen del tydligen, tråkigt då jag gillade de tidigare

Deep Silver och Koch Media är rätt så sunkiga bolag. Förstår inte varför THQ Nordic köpte upp dem. Ta bara Deep Silvers fiasko med Dead Island-uppföljaren och utvecklaren Techland. Techland stack och gjorde ett nytt mycket bättre zombiespel.

Medlem

Skaffar det till ps4 så slipper man launcher och allt vad det heter


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag har redan förbokat på Steam för längesen, så jag kommer vara en av de få som lirar på Steam från och med nästa fredag. Vet inte vad man ska välja i er omröstning

Medlem

Just nu har jag så mycket annat att spela (RE2R, Wargroove, Anthem) att det nästan känns skönt att slippa Exodus ett tag, även om det verkar vara ett minst lika bra spel som de första två delarna i serien. Jag går se hur läget är framåt sommaren och plockar upp det på lämplig plattform då.

Att EGS saknar en jäkla massa features kan nog ingen förneka, men det spelar ju inte jättestor roll för ett rent singleplayerspel som Metro.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Haziza:

Tar nog hem spelet på det gamla goda sättet, det är ju ända bara single player!

Same!

Medlem

Köper det på Mediamarkt.

Medlem

En sak som kanske folk inte tänker på Epic har inget stöd för att spela "offline", så det kanske är värt att tänka på om Internet är ett problem där man bor.

För mig handlar det inte så mycket om Steam utan om att spelet inte går att köpa på GoG heller, kanske köper jag det när det blir någon rea på det. Jag har mer än nog med spel ändå, mitt problem är inte att finna spel att spela, mitt problem är att jag äger så många bra spel som jag nog inte kommer hinna spela klart under en livstid=).

123
Skriv svar