Jämför "gamla" Assassin's Creed III med remastern – som släpps 29 mars

Robot
Jämför "gamla" Assassin's Creed III med remastern – som släpps 29 mars
Avstängd

Tycker detta var mycket bättre än både 1:an och 2:an när det kom. Så ser fram emot denna remaster!


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Det här ser jag fram emot! Jag avbröt/pausade min kronologiska genomspelning av Assassin's Creed-serien när jag fick höra att den här remastern skulle komma. Jag hann spela en bit in i AC3 men klippte till på AC: Odyssey+season pass på rea för att få remastern på köpet.
Så jag har väntat en stund, men det ser ut att vara värt det. Då blir det Assassin's Creed för hela slanten i vår m.a.o.

"Pissfilter" kallas det visst på Internet btw


signatur

Jump in.

ELF
Medlem

För dåliga kontroller för att få högre än en 2a.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har spelat alla spel fram till 4 och trean är min favorit, om priset inte blir för högt kommer jag definitivt köpa.

Medlem

Huvudstoryn var väl lite meeeh, och kontrollerna "drunkenmasterstuckonbalcony", men...
Som historieintresserad vad sidouppdragen, "vardagen" helt lysande och amerikanska revolutionen & frihetskriget belyses i mer gråskala än vanligtvis. DLC:erna var ju rätt utflippade, men med DLC:er tycker jag det är helt ok att man skojar till det lite. Efter trean gick det raskt utför med sådana ambitioner och de två senaste titlarna är ju rena skämten. Måhända bra spel, men de är inte "Assassin's Creed" för mig.
Hade gärna sett en seriös, välgjord, genomtänkt total remake av originalet med modern motor och spelmekanik (för den var hemsk till och med för sin tid (spelmekaniken, inte motorn)).

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det här ser jag fram emot! Jag avbröt/pausade min kronologiska genomspelning av Assassin's Creed-serien när jag fick höra att den här remastern skulle komma. Jag hann spela en bit in i AC3 men klippte till på AC: Odyssey+season pass på rea för att få remastern på köpet.
Så jag har väntat en stund, men det ser ut att vara värt det. Då blir det Assassin's Creed för hela slanten i vår m.a.o.

"Pissfilter" kallas det visst på Internet btw

Körde också ett asscreed maraton för några år sen.
Orkade revelations sen inte rört assassins Creed efter det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av purjo:

Har spelat alla spel fram till 4 och trean är min favorit, om priset inte blir för högt kommer jag definitivt köpa.

Brukar vanligtvis vara ganska låga priser på remakes har jag för mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ser bra ut. Co-op? Pvp?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag började spela serien med Black Flag och kört de efter, ska bli intressant när man får detta då jag köpte season pass för Odyssey.

Medlem

Tycker verkligen att den här serien suger. Den var revolutionary fram tills 2an. Trean var halvhäftigt. Och samma med Black flag. Men idag är det bara cashgrab. Tycker att gameplayet är så sjukt tråkigt! Sen remaster på en titel från 2012 är lite för tätt inpå IMO

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Tycker verkligen att den här serien suger. Den var revolutionary fram tills 2an. Trean var halvhäftigt. Och samma med Black flag. Men idag är det bara cashgrab. Tycker att gameplayet är så sjukt tråkigt! Sen remaster på en titel från 2012 är lite för tätt inpå IMO

Märks att du inte spelat de senaste två spelen. De har nästan inget alls med tidigare spel att göra rent spelmässigt.

Skrivet av Megagurra:

Tycker verkligen att den här serien suger. Den var revolutionary fram tills 2an. Trean var halvhäftigt. Och samma med Black flag. Men idag är det bara cashgrab. Tycker att gameplayet är så sjukt tråkigt! Sen remaster på en titel från 2012 är lite för tätt inpå IMO

Serien hade en dipp runt Unity och Victory, men att säga att Origins och Oddyssey bara är cashgrab är ju bara fel. Man har lyckats få liv i en serie de flesta hade förlorat hoppet på.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Serien hade en dipp runt Unity och Victory, men att säga att Origins och Oddyssey bara är cashgrab är ju bara fel. Man har lyckats få liv i en serie de flesta hade förlorat hoppet på.

Victory? Menar du Syndicate? Tyckte Syndicate var bättre än Unity då jag inte riktigt orkade med Arno som karaktär, likadant med Connor i Assassins Creed 3, hade man fått spela som Haytham hade storyn varit mer intressant. Ser gärna att dom gör en uppföljare på Rogue nån gång med, Storyn och gråskalorna i den var för min del riktigt intressant och Shay hade rätt bra motiveringar till varför han bytte sida.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av Dumlen:

Victory? Menar du Syndicate? Tyckte Syndicate var bättre än Unity då jag inte riktigt orkade med Arno som karaktär, likadant med Connor i Assassins Creed 3, hade man fått spela som Haytham hade storyn varit mer intressant. Ser gärna att dom gör en uppföljare på Rogue nån gång med, Storyn och gråskalorna i den var för min del riktigt intressant och Shay hade rätt bra motiveringar till varför han bytte sida.

*facepalm* jo jag menar Syndicate, kommer aldrig ihåg det namnet.

Medlem

Hade mycket hellre sett en remaster på AC2/Brotherhood/Revelations. Ezios historia är höjdpunkten i spelserien, sen dess har det dalat ordentligt med Black Flag och Rogue som enda egentliga undantaget för min del.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Avstängd
Skrivet av 4liv3:

Hade mycket hellre sett en remaster på AC2/Brotherhood/Revelations. Ezios historia är höjdpunkten i spelserien, sen dess har det dalat ordentligt med Black Flag och Rogue som enda egentliga undantaget för min del.

Det finns ju redan, var flera år sedan den släpptes, 13 sep. 2016. Har den på mitt PS4. Den heter 'Assassin's Creed: The Ezio Collection. Innehåller alla tre spelen du sa.

Verkar vara jätte många som missat den för det är inte första gången jag påminner någon om den här på fz.

https://www.ubisoft.com/en-us/game/assassins-creed-the-ezio-c...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det finns ju redan, var flera år sedan den släpptes, 13 sep. 2016. Har den på mitt PS4. Den heter 'Assassin's Creed: The Ezio Collection. Innehåller alla tre spelen du sa.

Verkar vara jätte många som missat den för det är inte första gången jag påminner någon om den här på fz.

https://www.ubisoft.com/en-us/game/assassins-creed-the-ezio-c...

Har du koll på om ezio collection körs i 60FPS på Xbox one och ps4? Eller är det 30FPS som Orignalen på Xbox 360/ps3?

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du koll på om ezio collection körs i 60FPS på Xbox one och ps4? Eller är det 30FPS som Orignalen på Xbox 360/ps3?

Är inte allt på 30, eller menar du ps4 pro och xbox one x? Jag har vanliga PS4 så bryr mig inte om sådant.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är inte allt på 30, eller menar du ps4 pro och xbox one x? Jag har vanliga PS4 så bryr mig inte om sådant.

Okej då får jag ta reda på det när jag får lite tid över. Men de bör ju vara 60FPS även på baskonsolerna med tanke på att det är gamla spel.

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej då får jag ta reda på det när jag får lite tid över. Men de bör ju vara 60FPS även på baskonsolerna med tanke på att det är gamla spel.

Läste detta.

PS4 can give upto 60 FPS Max how ever the FPS average of PS4 is 30 FPS

PS4 can only give 60 fps for games which are less graphic demanding like original COD MW aka COD4 (Note that COD 4 was released on PS3 and during that time PS3 maxed cod at 30 FPS)

and for newer titles Like Uncharted, DOOM, Mass Effect Andromeda PS4 max outs at 30 FPS at 720P although you can squeeze 5–8 extra fps by connecting it of smaller Monitor and playing at Lower setting where a PC can give 60 FPS or more at 1080P 2K and 4K

Men i en remake/remaster är det ju alltid upphottad grafik så misstänker att det är 30 då.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det finns ju redan, var flera år sedan den släpptes, 13 sep. 2016. Har den på mitt PS4. Den heter 'Assassin's Creed: The Ezio Collection. Innehåller alla tre spelen du sa.

Verkar vara jätte många som missat den för det är inte första gången jag påminner någon om den här på fz.

https://www.ubisoft.com/en-us/game/assassins-creed-the-ezio-c...

Den remaken är i mina ögon ett riktigt dåligt exempel. Vissa texturer ser helt banala ut, och förbättringarna mot originalet är inte tillräckligt för att väga upp de flertal missar som finns i de spelen.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Avstängd
Skrivet av 4liv3:

Den remaken är i mina ögon ett riktigt dåligt exempel. Vissa texturer ser helt banala ut, och förbättringarna mot originalet är inte tillräckligt för att väga upp de flertal missar som finns i de spelen.

Så du menar att dom ska göra en till remake bara för att du inte är nöjd med den?

Skriv ett mail till ubisoft så får vi se om dom hör vad du säger.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Så du menar att dom ska göra en till remake bara för att du inte är nöjd med den?

Skriv ett mail till ubisoft så får vi se om dom hör vad du säger.

Man kan väl få drömma?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

1
Skriv svar