Ubisoft: Starta om Division 2-betan med 2-3 timmars mellanrum

Gnällkuk
Skrivet av Zimpan:

@trickeh2k: Kan ha med ditt internet att göra? Sitter på 500mb/s med fiber och nätverkskabel. Har du segt internet eller wifi som krånglar?

Fiber och Gbit i båda riktningarna


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@Karmak: Det är mycket saker som de gjort om i bakgrunden inför tvåan, grafik är inte allt.

AI har skrivits om helt och hållet där olika faktioner använder olika taktik.
Hela gear building systemet är omgjort för att få bort det extrema mid/max byggandet som var ett problem i PVP.
Inga instant healing skills.
Vapen och vapenmods är förenklat så det inte är diskret matte nivå för att reda ut hur mycket skada du gör.
Vapen har statiska talents och vapen mods har statiska värden så man vet vad man får, och vad man förlorar.
Snowdrop tillåter nu kullar och dalar.
Du själv och AI tål nu mindre så man behöver vara mer försiktig och tänka mer taktisk för att inte bli omringad.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Tråddemonen
Testpilot

@trickeh2k: Hmm det var ju märkligt. Var du online på dagtid eller kvällstid? Kan ju ha mycket med internet trafiken att göra också.

Gnällkuk

@Zimpan: Troligtvis, sett andra som sa att det var klart mindre problem tidigare. Spelade mellan 19:30-22:00


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Tråddemonen
Testpilot

@trickeh2k: Kan ju ha varit pga att det var runt middagstid då många befinner sig hemma.

Spelade själv från 12:30-15:30 och sedan 21-00 fick en DC under vardera spel sittning.

Gnällkuk
Skrivet av Zimpan:

@trickeh2k: Kan ju ha varit pga att det var runt middagstid då många befinner sig hemma.

Spelade själv från 12:30-15:30 och sedan 21-00 fick en DC under vardera spel sittning.

Jo, tiden jag körde var antagligen den aboslut sämsta tänkbara


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Initialt intryck för min del var att Division 1 var mer stämningsfullt med NYC, utbrottet av virus och miljöerna. Detta känns för min egen del inte lika stämningsfullt. inledningen känns "meh" när man tar sig till basen. Högst personlig åsikt men jag hade velat få samma stämning som i det första spelet.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag är en gammal gaming räv och för mig är en beta en beta, men det är lustigt vad utvecklingen har gjort med ens förväntningar. Efter att ha spelat The Division 2 betan så tänker jag mer "oj detta spelet är ju mer ett färdigt spel än vad Fallout 76 är 3 månader efter dess release" Är förvånad över hur lite buggar det faktiskt är men jag kanske är F76 skadad om ni förstår vad jag menar.

Till de som säger att dom spelar The division 1 igen, förstår verkligen inte vad problemet är.

För mig är The Division 2 allt som var bra med ettan, men utan de saker som var dåliga i ettan. Amour plates är en rejäl förbättring för spelmekaniken och att man tagit bort signature skills gör otroligt mycket för PvP känslan. Jag upplever också grafiken som bättre och mycket mer varierande. Missions är mer varierande och pvp är mer balanserat, time to kill är mycket bättre än i Division 1.

Division 2 känns än så länge som en rejält förbättrad version av etta, och mer än så förväntar jag mig inte av en uppföljare. Sen har jag otroligt stort förtroende för Massive, jag spelade The division 1 sedan start och deras kommunikation med communityn är överlägsen Bungies och andra konkurenters. Dessutom så var Division 1 deras första försök till en looter shooter. Spelet utvecklades enormt mycket under åren och gick ifrån ett bra spel som dock var lite väl buggit till ett sjukt bra spel i slutet. Division 2 är en fortsättning av denna utveckling.

Näe min slutsats är, jag vet förlite för att ge det en 5/5 review, men jag har sjukt stora förväntningar på det fulla spelet.

Kan tycka att det är skrämmande att endel personer verkar dömma ut spelet redan nu eftersom:
"omg det laggar"
"För mycket disconnects"
osv, dessa problem är verkligen inte roliga men det är ju därför vi "beta testar" så att dessa fatala fel inte ska hända i den fulla produkten, beta test betyder inte bara prov smaka spelet.

Exakt detta jag menar. Det är vad 1an borde varit och därav är jag inte nöjd. en 2a ska för mig vara en 2a och inte vad 1an skulle varit. Vill ha samma skillnad som massa effect 1 till mass effect 2. Väldigt annorlunda spelkänsla och en förbättrad spelkänsla. Jag är en kräsen jävel

Tråddemonen
Testpilot

@trickeh2k: Må så vara med dem tiderna, kan ju vara servrarna som anpassas åt platformer också. Om du kör PC så har jag förståelse föf att det kan krångla då det måste vara betydligt fler spelare som kör där och som orsakar ostabil trafik. Kör själv på PS4 som har färre spelare och som kan vara en logisk förklaring varför du kan ha haft DC oftare än vad jag har haft.

Gnällkuk

@Zimpan: Jasså? Hade jag fått gissa så hade spelarantalet varit större på PS4 än PC. Jag tror mest det har med instabilitet på servrarna, sen vet man ju inte om det finns andra nätverksrelaterade problem på PC. Spelade i en grupp om 3 personer, ju fler man är desto mer ska väl synkas emellan spelarna och ju känsligare är det väl för problem.

Däremot tror jag att de flesta drabbades samtidigt då varje gån det skedde så hamnade man sedan i en login queue på mellan plats 700-1400.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

@yoggi: håller med! föredrog helt klart "gritty dark" som det var i snökaosets new york, å andra sidan ville de väl göra något nytt. själv så blev jag fett hype när jag såg e3-trailern för att sedan bli djupt besviken när det visade sig att de var i någon djurpark istället för i djungeln på riktigt.

Jag tror inte storyn kommer bli något att direkt hänga i granen, jag har svårt att ens bli halv intresserad av dialogsekvenser som sköts in-engine. Jag vill ha cinematiska inslag i bästa Blizzard-klass, men det kostar nog för mycket pengar och utvecklingstid för att vara aktuellt tyvärr.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Tråddemonen
Testpilot

@trickeh2k: Har aldrig haft någon login queue på betan

Gnällkuk

@Zimpan: ok, skulle gissa att playstations servrar är bättre än ubis pc-varianter då :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag spelade bara igenom storyn och några timmar till i ettan men tycker detta kändes lite väl exakt likadant för att jag skulle bli jätteintresserad. Såklart kul för de som älskade ettan men jag tycker Anthem känns mycket mer intressant.

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@trickeh2k: Må så vara med dem tiderna, kan ju vara servrarna som anpassas åt platformer också. Om du kör PC så har jag förståelse föf att det kan krångla då det måste vara betydligt fler spelare som kör där och som orsakar ostabil trafik. Kör själv på PS4 som har färre spelare och som kan vara en logisk förklaring varför du kan ha haft DC oftare än vad jag har haft.

"The amount of gamers in the world has reached 1.8 billion, with 1.2 billion gamers playing on PC.

62% of gamers use a PC while 56% use a console."

Detta var 2016 dock, kan ju ha vänt nu men hittade ingen nyare statistik. Men PC har nog fler spelare tror jag.

Angående division 2 så har jag inte haft problem på min PS4 heller. Har gett det några försök men kändes för mycket som 1:an så var inget spel för mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av speurk:

Var har du fått för dig att det här är ett battle royale spel?

Svarade i fel tråd. My bad

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

@SaltyApple: Tror du fått nått om bakfoten, The Division (2) är inte ett BR-spel, visst, det kanske finns som PVPvariant (ingen aning) men det är primärt en lootershooter.

Svarade i fel tråd. Trodde jag klickat in mig på Apex Legends tråden men blev fel tydligen

12
Skriv svar