Uppgift – Billigare, mindre Nintendo Switch på gång

Gen
Medlem
Skrivet av Vamp:

Switchen är enda konsolen som erbjuder något en pc inte klarar eller gör bättre. Har du en pc finns det (förutom några få exlusiva titlar) NOLL anledningar att skaffa PS4/Xbone. Om Nintendo arbetar bort uspen med Switch, varför ska någon då vilja ha den?

Vi snackar Mario/Zelda här, det är väl därför de flesta köper Nintendo?
Ja, självklart är det ingen idé att köpa en konsol överhuvudtaget om man har en bra PC men snackar man om spelen vet du väl som alla andra att vissa konsoler har vissa spel och det finns folk som köper konsolerna för spelen tex som jag köpte PS4 för Bloodborne, Uncharted osv (dock köper jag inte ett spel till PS4 som redan finns till PC).

Medlem
Skrivet av Gen:

Vi snackar Mario/Zelda här, det är väl därför de flesta köper Nintendo?
Ja, självklart är det ingen idé att köpa en konsol överhuvudtaget om man har en bra PC men snackar man om spelen vet du väl som alla andra att vissa konsoler har vissa spel och det finns folk som köper konsolerna för spelen tex som jag köpte PS4 för Bloodborne, Uncharted osv (dock köper jag inte ett spel till PS4 som redan finns till PC).

Nej, vi snackar inte Mario/Zelda här. Skönt att du missat poängen fullständigt. Switchen är enda konsolen som har ett argument för att välja spelet på konsol ÄVEN om det finns på pc. För första gången någonsin är Nintendos egna spel bara en bonus. En jävligt trevlig bonus, men anledningen att köpa en Switch och anledningen att välja ett spel till Switch istället för något annat format stavas ’BÄRBART/HANDHÅLLET’.

Säg till när God of War, Uncharted och The Last of Us bara är en bonus.

Avstängd

Hade Switch i några månader, vare sig Mariokart, Zelda eller Mario Odyssey var speciellt bra tyckte jag (jämför då speciellt med N64 vilket var en helt fantastisk konsol) . PS4 är enda konsolen värd att äga imo.

Gen
Medlem
Skrivet av Vamp:

Nej, vi snackar inte Mario/Zelda här. Skönt att du missat poängen fullständigt. Switchen är enda konsolen som har ett argument för att välja spelet på konsol ÄVEN om det finns på pc. För första gången någonsin är Nintendos egna spel bara en bonus. En jävligt trevlig bonus, men anledningen att köpa en Switch och anledningen att välja ett spel till Switch istället för något annat format stavas ’BÄRBART/HANDHÅLLET’.

Säg till när God of War, Uncharted och The Last of Us bara är en bonus.

Så alla köper Switch endast för att den är bärbar? Grymt! Noterat! (jag kunde inte bry mig mindre)

Medlem
Skrivet av Gen:

Så alla köper Switch endast för att den är bärbar? Grymt! Noterat! (jag kunde inte bry mig mindre)

Det är garanterat fler som köper den för att den är bärbar än vad det är folk som köper den för att uteslutande spela Mario och Zelda. I övrigt tycker jag att du har skrivit många ord i ett ämne du inte bryr dig om tuffing. Hoppas du mår bra. Vi är många trevliga medlemmar på FZ du kan prata med annars.

Gen
Medlem
Skrivet av Vamp:

Det är garanterat fler som köper den för att den är bärbar än vad det är folk som köper den för att uteslutande spela Mario och Zelda. I övrigt tycker jag att du har skrivit många ord i ett ämne du inte bryr dig om tuffing. Hoppas du mår bra. Vi är många trevliga medlemmar på FZ du kan prata med annars.

Förstår inte varför du är så otrevlig?

Medlem

Tala med bönder på bönders vis och med de lärda på latin osv. Upplever du att jag är otrevlig så avslutar vi diskussionen här. Det var aldrig min avsikt.

Jag har bara aldrig förstått varför folk vill att Switchen medvetet ska bli en sämre konsol genom att fokusera mindre på det som gör den unik och bidragit till den succé som konsolen är. En ren stationär konsol är precis lika tråkig och meningslös som PS4/Xbone. Det finns redan en produkt som gör allt de gör, fast bättre. Varför ska Nintendo ta fram ytterligare en produkt i det segmentet när de kan briljerade bärbart och vara ett komplement till pc istället?

Kontot avslutas

Intressant diskussion mellan Gen och Vamp.
Jag håller med om att man ofta köper konsoler efter spelen.
Förr ville jag ha Playstation för tre spel serier.
Grand Theft Auto, Metal Gear Solid och Crash Bandicoot. Bara en av dessa höll sig till stort sett exklusivt till konsolen under en lång tid men efter Playstation 3 så har jag inte köpt någon mer Playstation konsol och kommer inte göra det heller eftersom de inte har något som tilltalar mig längre.

Nintendo däremot så har det inte bara varit spelen som gjort så att jag vill köpa deras konsoler. För mig har det även varit nostalgin eftersom jag har växt upp med Nintendo. Fick min första NES med Super Mario Bros 3 i julklapp 1992.
Men sen har Nintendo även visat upp en fantasi som och uppfinnings rikedom som konkurrenterna inte har gjort.
Nintendo vågade att satsa på rörelsekänslighet när det kom till Wii, de vågade satsa på touchscreen när det kom till DS, de vågade satsa på 3D när det kom till Nintendo 3DS, de vågade satsa på att spela med två skärmar samtidigt på en hemma konsol när det kom till Wii U och de har vågat att göra en hybrid konsol där två handkontroller blir en med Switch.
Ibland har det lyckats och ibland har det misslyckats.
Två exempel när de misslyckades rejält med sina experiment är ju Virtual Boy och Wii U men även Nintendo 3DS var på väg att bli en misslyckad konsol.

Men det finns tre saker som jag gillar allra mest de senaste typ 15 åren snart med Nintendo. Och det har varit Virtual Console, Nintendo Classic Mini och nu att deras senaste konsol Switch både är en stationär och bärbar konsol.
Jag har aldrig varit något fan av att spela på datorer, och nu mer så har jag inte längre samma tid eller möjligheter att spela stationärt på en hemma konsol. Därför har det blivit att jag den mesta tiden spelar på någon av mina bärbara konsoler, där ibland Nintendo Switch.


signatur

ゼルダの城

Gen
Medlem
Skrivet av Vamp:

Tala med bönder på bönders vis och med de lärda på latin osv. Upplever du att jag är otrevlig så avslutar vi diskussionen här. Det var aldrig min avsikt.

Jag har bara aldrig förstått varför folk vill att Switchen medvetet ska bli en sämre konsol genom att fokusera mindre på det som gör den unik och bidragit till den succé som konsolen är. En ren stationär konsol är precis lika tråkig och meningslös som PS4/Xbone. Det finns redan en produkt som gör allt de gör, fast bättre. Varför ska Nintendo ta fram ytterligare en produkt i det segmentet när de kan briljerade bärbart och vara ett komplement till pc istället?

Och nu dumförklarar du mig och kallar mig för bonde Är faktiskt nyfiken på vad nästa smädelse blir varför jag svarar.

Jag ser vad du skriver men det är även skälet till varför jag inte ville köpa Switchen - dess styrka av att vara portabel är även dess nackdel dvs SoCen är väldigt klen och driver ytterst få spel i 1080p/60fps Docked mode (Mario Odyssey körs tex i 720-900p. Sen att Panic Button gjort smärre mirakel med sina portningar av grafiskt avancerade spel som Doom, Rocket League och Wolfenstein är otroligt med tanke på hårdvarans alla begränsningar.

Varför är PS4 och Xbone så meningslösa? Det är extremt mycket hårdvara för pengarna för dem som inte har råd att köpa en dyr dator.

Jag köpte faktiskt en 3DS för ett tag sedan och samlade på mig lite spel som fanns just på den enheten. Jag köpte inte 3DS för att lira på buss eller tåg eller liknande (åker ej kollektivt) utan bara för att jag ville lira A Link Between Two Worlds.

Medlem
Skrivet av Gen:

Och nu dumförklarar du mig och kallar mig för bonde Är faktiskt nyfiken på vad nästa smädelse blir varför jag svarar.

Jag ser vad du skriver men det är även skälet till varför jag inte ville köpa Switchen - dess styrka av att vara portabel är även dess nackdel dvs SoCen är väldigt klen och driver ytterst få spel i 1080p/60fps Docked mode (Mario Odyssey körs tex i 720-900p. Sen att Panic Button gjort smärre mirakel med sina portningar av grafiskt avancerade spel som Doom, Rocket League och Wolfenstein är otroligt med tanke på hårdvarans alla begränsningar.

Varför är PS4 och Xbone så meningslösa? Det är extremt mycket hårdvara för pengarna för dem som inte har råd att köpa en dyr dator.

Jag köpte faktiskt en 3DS för ett tag sedan och samlade på mig lite spel som fanns just på den enheten. Jag köpte inte 3DS för att lira på buss eller tåg eller liknande (åker ej kollektivt) utan bara för att jag ville lira A Link Between Two Worlds.

Uttrycket ”Tala med bönder på bönders vis...” betyder kort och gott att du ska anpassa kommunikationen till den du för samtal med. Jag har inte dumförklarat eller kallat dig för bonde. Du frågade varför jag var otrevlig och det var mitt sätt att beskriva tonen i dina inlägg.

12
Skriv svar