Välj rätt karaktärer i Apex Legends

Robot
Välj rätt karaktärer i Apex Legends

Filmer ger dig en snabb överblick över de åtta olika karaktärerna med sina unika förmågor.

#apex-legends


Medlem

Skulle inte bli förvånad om de började släppa småfilmer eller annat material om karaktärerna.

Medlem

Har fastnat för Pathfinder. Kul karaktär, och användbara förmågor.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Provade detta och blev hooked redan i Training. Men får psykos på att ingen använder voice in-game. Så adda gärna Megagurra i Origin om någon vill gruppa upp och vinna lite

Medlem

Mycket felstavningar i artikeln, har ni bråttom?

OnTopic: Måste säga att det verkar ganska intressant och inte bara "ytterligare ett BR-spel". Blir till att testa.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelade lite igår kväll, det var kul! '
Det som lyfte det väldigt mycket var att det kändes så bra optimerat. Till skillnad mot det andra BRspelet jag spelar... host pubg.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skägg.
10 Chambers

Gjorde en omröstning i nyheten, själv har jag testat Pahtfinder och Bangalore.


signatur
Medlem

inte hunnit testa mer än 2 korta rundor ännu! dog direkt -.-


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Första vinsten gjordes med Wraith men Lifeline är extremt bra att ha på laget och en personlig favorit är Chappie (Pathfinder).
Det går ganska fort att samla den valuta man behöver för att låsa upp nya karaktärer och när jag når 12k så blir det definitivt Caustic.

Tråddemonen
Testpilot

Bloodhound verkade som min karaktär i spelet, men hans ability var inte lika användbar som jag hade trott.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Kommer det någon recension på spelet måntro?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CliQue-SinneD:

@Carl Johansson-Sundelius: Kommer det någon recension på spelet måntro?

Ja, det borde vi ju!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, det borde vi ju!

Fast samtidigt är inte recensioner till för att hjälpa konsumenterna med inköp? Spelet är gratis.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Fast samtidigt är inte recensioner till för att hjälpa konsumenterna med inköp? Spelet är gratis.

Nej, det är ju inte ett köpråd.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

TJa! Letar folk att squada med adda rdhedin på origin


signatur

Allätare

Medlem

Vad är era första reaktioner?
Är de mer likt fortnite än pubg?
Har spelat bägge men gillade inte alls fortnite samtidigt som jag kör pubg stenhårt.

eld
Medlem
Skrivet av matuttas:

Vad är era första reaktioner?
Är de mer likt fortnite än pubg?
Har spelat bägge men gillade inte alls fortnite samtidigt som jag kör pubg stenhårt.

Det är en hälsosam kombination av fortnite, blackout och overwatch.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Maysay:

Fast samtidigt är inte recensioner till för att hjälpa konsumenterna med inköp? Spelet är gratis.

Paja inte min ursäkt för att spela detta nonstop i två veckor!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gonzo247:

TJa! Letar folk att squada med adda rdhedin på origin

Addade! Finns också massor av sugna spelare på vår Discord.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Paja inte min ursäkt för att spela detta nonstop i två veckor!

Du kan få göra en guide till alla vapen m.m. istället. Det tar tid

Inaktiv

Patchfinder verkar intressant. Letar man upp buggar och sånt i nya patches eller vad exakt är det för unikt med en patchfinder ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Maysay:

Du kan få göra en guide till alla vapen m.m. istället. Det tar tid

Skulle behöva en själv. Det är väl ända smolket egentligen, vapendesignen är inte självklar vid första anblicken.


signatur
Medlem

Bangalore baby! Med rökgranater och en redig hagelbräcklare kan jag sopa golvet med en hel squad innan de hinner blinka.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Gnällkuk
Skrivet av Maysay:

Fast samtidigt är inte recensioner till för att hjälpa konsumenterna med inköp? Spelet är gratis.

En recension är väl ett intryck av en produkt/vara/tjänst, att det sedan är gratis är väl bara något som faller under plus-sektionen?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bangalore är min favorit.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Blivit mest Bangalore för mig.

Skrivet av gonzo247:

TJa! Letar folk att squada med adda rdhedin på origin

Gjort.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Patchfinder? Är det en karaktär med någon slags inbyggd felsökningsmekanism som rapporterar till utvecklarna vad som behöver patchas?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av matuttas:

Vad är era första reaktioner?
Är de mer likt fortnite än pubg?
Har spelat bägge men gillade inte alls fortnite samtidigt som jag kör pubg stenhårt.

Jag skrev det här i en Facebookgrupp jag är med i om mina första reflektioner:

Apex Legends... Jadu... Vad är det? Tänk att du tar grundupplägget från PUBG, dvs en gruppskjutare där du hoppar ned från en farkost, samlar på dig grejor och ska bli sista laget kvar på planen.

Tänk dig sen att du lägger på lootsystemet och halva estetiken från Borderlands, dvs loot är rankat som common, rare, epic - och är därmed blå, lila osv. I praktiken är det level 1, 2 och 3 som i PUBG. Men visuellt är det annorlunda än PUBG i alla fall. Estetiken skulle jag i brist på fantasi likna vid en korsning av Borderlands, Overwatch och Crysis.

Ovanpå allt det här lägger du ett nedskalat klassbaserat karaktärssystem á la Overwatch. Där har du Apex Legends!

Är det roligt? Jovars, ganska kul är det allt. Men då det är klassbaserat och har ganska mycket intrikata kombinationer av uppgraderingar till ens vapen är det ganska komplicerat och tar mycket tid att inte bara lära sig banan och vilka vapen som är bra, utan vilka kombinationer av karaktärernas specialförmågor, vapenuppgraderingar och taktiker man ska spela. Långt många fler variabler än PUBG. Men på en karta som är ganska liten och gör att man sällan hinner annat än att plocka upp några vapen och sen hamnar man i strid.

Tanken är god, men det hänger inte riktigt ihop får jag känslan av. I PUBG, Borderlands eller Overwatch kan jag ganska snabbt hitta en spelstil och ett tankesätt som gör att man kan planera framåt. I Apex Legends är det så många saker som händer hela tiden, samtidigt som du ska strida att man mest blir förvirrad. Spelet går helt enkelt för fort med för många alternativ. Om man investerar mycket tid i att lära sig allt så är det säkert väldigt roligt. Men tröskeln man måste passera för att ta sig dit är i alla fall för mig nog för hög.

Att spelet fortfarande är ganska buggigt drar också ned omdömet en hel del, men sånt åtgärdas ju med tiden. Men att behöva hoppa ut och in i lobbyn för att någon inte kan trycka Ready gör en ju inte gladare. Ingen riktig höjdare för mig i alla fall.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Wraith eller Bangalore. Blir sällan något annat

Avstängd
Skrivet av ibib:

.

Tänk dig sen att du lägger på lootsystemet och halva estetiken från Borderlands, dvs loot är rankat som common, rare, epic - och är därmed blå, lila osv.

Lootsystemet har ju inga som helst likheter med Borderlands, som har en jäkla massa olika random-stats, damage types, debuffs, osv på items och vapen.

12
Skriv svar