AMD:s nya grafikflaggskepp testat av SweClockers

Robot
AMD:s nya grafikflaggskepp testat av SweClockers

AMD:s nya grafikflaggskepp testat av SweClockers

#amd, #radeon-vii


Medlem

Låter mycket, varmt och dyrt. Köp ett RTX 2080 istället..

Medlem

@Dunderhoken: Eller så köper man ett Sapphire Vega 64 för 4800:- Det är lätt det kortet som ger med prestanda/krona idag.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

@Dunderhoken: Eller så köper man ett Sapphire Vega 64 för 4800:- Det är lätt det kortet som ger med prestanda/krona idag.

Jag pratar givetvis i klass med just ett Radeon VII som detta gäller inget annat.

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Jag pratar givetvis i klass med just ett Radeon VII som detta gäller inget annat.

Fast vill du även köra redigering osv så är ju Radeon kortet ett bättre alternativ. Skulle säga att det är hugget som stucket om man kör vii eller 2080.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Fast vill du även köra redigering osv så är ju Radeon kortet ett bättre alternativ. Skulle säga att det är hugget som stucket om man kör vii eller 2080.

Tråkigt att man inte kan utmana Nvidia.. igen. Speciellt för framtida priser.

Medlem
Skrivet av Hymer:

@Dunderhoken: Eller så köper man ett Sapphire Vega 64 för 4800:- Det är lätt det kortet som ger med prestanda/krona idag.

RTX 2060 är det kort som ger mest prestanda/krona. Enligt hardware unboxed.
Och man kan ju inte göra annat än att hålla med, samma prestanda som ett stock 1080ti när det är överklockat.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Fast vill du även köra redigering osv så är ju Radeon kortet ett bättre alternativ. Skulle säga att det är hugget som stucket om man kör vii eller 2080.

Om man nu vill ha ett kort som kör på 3000RPM i fläktarna under belastning innan man ens har överklockat det.
Samt att man kommer behöva skruva isär ner till PCBn för att skrapa bort grafitplattan och byta till pasta om man vill överklocka eftersom den suger.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Fast vill du även köra redigering osv så är ju Radeon kortet ett bättre alternativ. Skulle säga att det är hugget som stucket om man kör vii eller 2080.

mmmh

Gen
Medlem
Skrivet av loerk:

RTX 2060 är det kort som ger mest prestanda/krona. Enligt hardware unboxed.
Och man kan ju inte göra annat än att hålla med, samma prestanda som ett stock 1080ti när det är överklockat.

Det där tror jag inte en sekund på. Ett 1080Ti stock är ju minst 40% snabbare än ett 2060 stock och jag känner inte till något kort som kan OCa 40% bättre prestanda, i bästa fall brukar det bli ~10% på partnerkorten.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det där tror jag inte en sekund på. Ett 1080Ti stock är ju minst 40% snabbare än ett 2060 stock och jag känner inte till något kort som kan OCa 40% bättre prestanda, i bästa fall brukar det bli ~10% på partnerkorten.

Nej precis, ett 1080 Ti är mer jämförbart med ett 2080 och väldigt mycket kraftfullare än 2060. Att sedermera 2060 har bra prestanda /krona är en helt annan femma. Skulle nog säga att 1070 Ti har ännu bättre prestanda /krona om man kolla olika benchmarks.

Medlem
Skrivet av loerk:

RTX 2060 är det kort som ger mest prestanda/krona. Enligt hardware unboxed.
Och man kan ju inte göra annat än att hålla med, samma prestanda som ett stock 1080ti när det är överklockat.

Det är ju inget. Mitt S3 Trio 64 överklockat presterar bättre än Dubbla RTX 2080 Ti.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Inväntar Navi istället då inget high-end kort känns prisvärt för närvarande.

Medlem

@marcus8958: Du måste ju lägga till Voodoo 2 SLI i jämförelse, jag kör två överklockade och kylda med flytande kväve, får över 9000FPS i minst 4K i allt, för all framtid.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar