Apex Legends lockar 10 miljoner spelare på tre dagar

Medlem

Den film du menar är även den inspirerad av en bok, borde det då inte var den boken du menar?

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

Den film du menar är även den inspirerad av en bok, borde det då inte var den boken du menar?

Han som skapade PUBG var med och skapade de första riktiga BR-spelen och det var pga filmen.

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayerUnknown%27s_Battlegrounds

"The game is based on previous mods that were created by Brendan "PlayerUnknown" Greene for other games, inspired by the 2000 Japanese film Battle Royale"

Medlem

Jag tror fortfarande hans inspiration till en början var Hunger Games då Hunger Games utspelar sig precis som spelet och filmerna kom väldigt lägligt till att BR skulle bli populärt. Battle Royale till ära men Hunger Games är troligen vad som gjorde det till en populär spelidé till att börja med men inspiration har han säkert hämtat från båda.

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

Jag tror fortfarande hans inspiration till en början var Hunger Games då Hunger Games utspelar sig precis som spelet och filmerna kom väldigt lägligt till att BR skulle bli populärt.

Då tror du fel då han uttryckligen sagt att inspirationen kommer från filmen Battle Royale.
Alla kläder och vapen från early access är från filmen Battle Royale. Det är inte ens en diskussion.
Sen så har han som sagt uttryckligen sagt att det är Battle Royale och alla vet att HUnger Games är en ripoff av BR.

Tror du får backa på denna frågan tyvärr

Medlem

Och du tror inte han tog inspiration från Hunger Games och namnen från Battle Royale?
Hunger Games kom jävligt lägligt till att han skulle vilja skapa något som är likadant.

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

Och du tror inte han tog inspiration från Hunger Games och namnen från Battle Royale?
Hunger Games kom jävligt lägligt till att han skulle vilja skapa något som är likadant.

Jag VET att han inte tog inspiration från hunger games. Förstår du vad jag säger när jag t om har gett dig källa på att han själv säger att spelen är baserade på Battle Royale? Läser du vad jag skriver ens? Hjälp!

Att någon skapade filmen hunger games vid samma tidpunkt kan ju kvitta?

Medlem

Hur vet du att han inte bara skippat att nämna Hunger Games? Jag tycker tidpunkten för hans mod talar ganska mycket för vart han fått en del av sin inspiration, Hunger Games -> Minecraft Hunger Games -> Dayz Battle Royale -> Hunger Games 2.

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

Hur vet du att han inte bara skippat att nämna Hunger Games? Jag tycker tidpunkten för hans mod talar ganska mycket för vart han fått en del av sin inspiration, Hunger Games -> Minecraft Hunger Games -> Dayz Battle Royale -> Hunger Games 2.

Så det är så vi bedömmer folks uttalanden nuförtiden? "Han hade kunnat säga X men gjorde inte det? Det betyder kanske något?"

Snälla... Du behöver inte hålla med om faktan jag har presenterat. Det är okej.
Jag utgår hursomhelst ifrån den fakta som finns dokumenterad. Sen om du vill forska i att han kanske har sagt något annat eller inte har gjort det är upp till dig.

Det är ingen diskussion som jag är intresserad av eller har tid med att utforska. Jag håller mig till dokumenterad fakta.

Agree to disagree kompis. ha en bra helg

Medlem

@Jeehao:

Måste bara säga. Du har fel.


signatur

- pixelfantast

NuZ
Testpilot

Jag spelar det på xlådan. Men ska testa på PCn också. Dock får jag f*n inte till sensen på xbox. Är så van med Fortnite och undrar om ni mer hardcore spelare vet vilken senskurva som är mest lik fortnite? Blir tokig på svamp.. svamp.. svamp.. superfort! när man svänger


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Battlefield V Firestorm har inte en chans! Oh, wait...

Medlem

Första gången jag stötte på Battle Royale var i Strontium Dog "The Killing" Från 1984.

Den settingen hade blivit ett förjävla coolt spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av skymf:

@Jeehao:

Måste bara säga. Du har fel.

Tack! Skönt att det finns vettiga folk här på forumet

Medlem

Apex känns som det mest genomtänkta BR-spelet än så länge, och snyggt är det, men får se hur länge de lyckas hålla det intressant.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Apex känns som det mest genomtänkta BR-spelet än så länge, och snyggt är det, men får se hur länge de lyckas hålla det intressant.

Tror inte det blir nått problem. Det var ju hur smart som helst att designa spelet som de gjorde. I och med alla olika karaktärer kommer ju spelet ändras drastiskt varje gång det läggs till en ny.

Sen så skulle dom behöva något roligt event... bara att kopiera Thanos eventet från Fortnite, fast med en Titan istället. ;P

Medlem

Tänkte supporta respawn med ett par kronor då jag varit ett fan sedan det första Titanfall. När jag ska köpa Apex Packs står det dock bara ”unavailable” på samtliga mikrotransaktioner. Någon annan som drabbats av detta problem/denna välsignelse?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Jeehao:

Definitionen av battle royale. last man standing.

inte last people standing because they got extra lifes

Alla startar med samma möjligheter. Är ditt lag dåligt så blir det bara en kvar mot ett lag med tre kvar möjligtvis.
Så det ska vara. Survival of the fittest

Precis som att alla startar med samma möjligheter har alla även samma möjlighet att respawna efter att din lagkamrat lootat ditt kort och tagit sig till en respawnbeacon. Så om du faktiskt hade spelat Apex hade du alltså också förstått att det inte bara är att respawna hur som helst utan det krävs "en viss insats". Vilket jag starkt tvivlar att du gjort. Och revive är förövrigt precis som alla andra battle royal spel.

För mig fungerar detta superbra och är helt i balans med hur matcherna spelas. Jag tror att du bara är en bitter PUBG spelare som av princip inte tål att nya titlar rör om i genren.

phi
Medlem

Välförtjänt.

Jag har testat de flesta BR-spelen men det är bara Apex Legends som jag fastnat för hittills och mycket beror nog på att det ett välpolerat spel i grunden, lite snabbare och mer rörlighet (hade gärna sett både double jumps och wall running men man kan inte få allt), stabilt gunplay, relativt balanserade karaktärer och abilities, bra revive/resurrection-mekanik som inte tar bort känslan av BR och vettiga mikrotransaktioner.

Däremot kommer jag aldrig att köpa något eftersom att EA finns med i bilden men önskar Respawn all framgång framöver och de sitter förmodligen på en guldgruva. Risken finns att EA förstör allt dock.

Medlem

Har otroligt kul, varit less på BR genren senaste 6 månaderna efter att ha kört sönder Fortnite. Men Apex väckte mig igen! SJUKT ROLIGT!

Medlem

@Jeehao: Ta en kaffekopp och läs på lite pöjk.. Battle Royale var dessutom inte något som kom först i Minecraft....

Däremot så är Battle Royale precis samma sak som "Last man Standing" med lite nya modernare funktioner... Dvs bomberman 1983 var först med detta https://en.wikipedia.org/wiki/Last_man_standing_(gaming)

Och för övrigt så föddes PUBG (BR) som grund av https://www.youtube.com/watch?v=N0p1t-dC7Ko

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Börjar bli lite fjantigt hur sånt där ska tryckas ner i halsen på allt och alla nuförtiden.

Bry dig inte och spela spelet i stället.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Beamdog

En helt annan sak läste igår art Baldurs gate 1-2 neverwinter nights och ice wind dale ska komma till ps4 Xbox one o switch.🙂

Inaktiv

Titanfall 2's multiplayer är ju betydligt roligare än det här, men battle royale är ju en trend (vad Respawn än vill få orsaken till) som lockar in väldigt många spelare idag. I sig självt står det väl ganska stabilt på egna ben och som F2P spel går det väl inte påstå annat än att det är sjukt välgjort. Det är en ordentlig, lyxig, EA-produktion trots allt. Det är kuL! Men jag har redan tröttnat lite på kartan, efter ju inte så många dagar..... vilket kanske inte är så positivt då väl dessa spel alltid har samma karta..... även om småändringar kommer till emellanåt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Brobeck:

En helt annan sak läste igår art Baldurs gate 1-2 neverwinter nights och ice wind dale ska komma till ps4 Xbox one o switch.🙂

https://www.fz.se/artikel/279021


signatur
Skrivet av anon_326725:

@Jeehao: Hunger Games är inte det som definierar Battle Royale.

Det är en japansk film kallad just Battle Royale som var ursprunget till BR-spelen..

Och ja.. det är det som definierar BR.

Apex är bara en tramsig version av BR som egentligen inte är BR utan bara innehar vissa element av det.
I stort sett är det quake med en stor karta där flera lag möts och skjuter och ressar varandra.

Värdelöst.

Men som jag brukar säga. Agree to disagree

Inte enbart måste jag säga. Jag skrev en krönika om Battle Royale för ett tag sedan, läs gärna den:
https://www.fz.se/forum/trad/432632-kronika-battle-royale-gen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Tror inte det blir nått problem. Det var ju hur smart som helst att designa spelet som de gjorde. I och med alla olika karaktärer kommer ju spelet ändras drastiskt varje gång det läggs till en ny.

Sen så skulle dom behöva något roligt event... bara att kopiera Thanos eventet från Fortnite, fast med en Titan istället. ;P

Precis, bara de balanserar om eller ändrar någon karaktär kommer spelet ändras, de behöver inte ens fokusera så mycket på nya karaktärer.
Har mest spelat Bloodhound än så länge, men får nog variera mig lite mer


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk

Jag är inget större fan av BR-spel, men eftersom det var gratis så tänkte jag testa det åtminstone. Granted att jag bara kört solo och kanske 2-3h under huven, men jag har haft riktigt roligt ändå. Spelet känns överlag ganska polerat, det enda jag inte har blivit kompis med är deras clunky menysystem med förtioelva hjul överallt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Är verkligen inget stort fan av BR, men Apex Legends är verkligen något annat! Kommer fortsätta spela detta framöver!
PGA detta så blir det mer intressant att köra BR till BF V i mars med.

Medlem

Älskade Titanfall 1 & 2 och var deprimerad när det inte sålde bättre (folk är dåliga buuuu).
Detta är inte min typ av BR men är ändå så glad för Respawn's skull. Äntligen!

Medlem

@Walter S.A. Iego:

Väldigt intressant krönika, Walter. Bra skrivet!
Det var ett väldigt snyggt omslag du har hittat till Takamis bok, den postern hade gärna fått pryda mina väggar.

Skriv svar