Ubisoft: Starta om Division 2-betan med 2-3 timmars mellanrum

Robot
Ubisoft: Starta om Division 2-betan med 2-3 timmars mellanrum
Medlem

Jag som spelar på Xbox tycker att det har varit ett bra Flow i spelet. Buggarna jag har märkt ät väl vissa NPCer sjunker ner lite genom marken när man dödar dom. Annars tycker jag att det är relativt smärtfritt. Kul jävla spel dock! Keep up The good work.

Medlem

Kollar på stream just nu. Tycker att det ser ut som Overkill's The Walking Dead (miljöerna och färgerna). Detta är förmodligen mycket bättre och det är kanske OTWD som påminner om The Division. Förutom första person vy & zombies.

Är det fler än mig som tycker att NPC känns mycket dummare nuförtiden efter att man har spelat mycket BR?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kollar på stream just nu. Tycker att det ser ut som Overkill's The Walking Dead (miljöerna och färgerna). Detta är förmodligen mycket bättre och det är kanske OTWD som påminner om The Division. Förutom första person vy & zombies.

Är det fler än mig som tycker att NPC känns mycket dummare nuförtiden efter att man har spelat mycket BR?

Jag kan hålla med dig om NPCerna. Har inte spelat walking dead så jag kan inte jämföra de två emellan. Men de känns inte så "taktiskt" lagda som i ettan. Speciellt inte klanen med kvinnorna i polishjälm. Dom rusar fram utan att gömma sig och irrar runt som höns utan huvud. Kanske blir skillnad när det släpps.

Medlem

Får Delta 03 error mest hela tiden på PC känns det som. Skitstörigt. Det är Division 1 betan/launchen på nytt typ.

Medlem

Därför man tappade kontakten med serverna när man spelade, visserligen gjorde inget då man behövde ta en paus ifrån det.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Trodde ja satt o spelade 1an i 1h30min. avinstallerade. Inget köp för mig

Medlem

Mycket Delta-3 kraschande för min del, hyfsat störande när det händer 30minuter in i ett uppdrag och man måste börja om från början. I överlag gillar jag det dock, känns som Div 1 i ny miljö och det är i princip vad jag hoppades på.

Medlem

De är ju trots beta så man få ha lite åtanke att de kommer dyka upp lite krascher helt plötsligt men samtidigt de är ju bra att de dyker upp nu när betan är igång och inte efter.

Ligger stadigt över 70 fps på ultra, bra mycket bättre optimerat än ettan va.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Borde inte sånt här redan ha upptäckts av utvecklarna för länge sen med tanke på att spelet snart ska släppas?

Medlem

Hade inte titelskärmen sagt att det var Division 2 så hade jag trott att det bara var DLC till ettan.
Samma urtråkiga pixeljagande efter kulsvampar i cover. Gameplay:et var fan identiskt, inga Qol fixar eller annat som man kan förvänta sig i en uppföljare, samma överbökiga UI för att hantera inventoryt... blää..

PASS!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Hade inte titelskärmen sagt att det var Division 2 så hade jag trott att det bara var DLC till ettan.
Samma urtråkiga pixeljagande efter kulsvampar i cover.

PASS!

Trodde du på allvar att de Skulle bytt ut hela sitt koncept från ettan till tvån?

Medlem

@Lethenstroom: nää... *editerade förra inlägget*

Men man kan ju iaf hoppas på en raffinering och förfinande/ vidarebyggande av gameplaymekanik. inte EXAKT samma skit.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av jehuty:

Borde inte sånt här redan ha upptäckts av utvecklarna för länge sen med tanke på att spelet snart ska släppas?

Nja, de är därför man sätter upp beta server så vi gamers får testa spelet och ser hur serverna fungera. Sådant kan man inte alltid och se.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Borde inte sånt här redan ha upptäckts av utvecklarna för länge sen med tanke på att spelet snart ska släppas?

Svårt att upptäcka buggar som bara dyker upp när spelet stresstestas som det gör vid en beta-release?

Tråddemonen
Testpilot

Har spelat i 6 timmar med 2 disconnects som snabbt gick att logga in återigen. I helhet så tycker jag att spelet är sjukt kul, och jag var inte så speciellt sugen på spelet när det annonserades och hade en väldigt negativ inställning. Spelet har överträffat mina förväntningar i både miljö, gameplay och spelsystem som har fått ett nytt djup när det kommer till baser, zoner, NPCer som faktiskt gör saker. Fiender som är mer utmanande och items som har fått en större mening inom spelet. Hoppas den fulla versionen bjuder på allt mer, för min del blir detta spel min nästa förbokning efter Metro.

Medlem

Vart inte imponerad enda skillnaden på fiender var att en har kniv en skjuter lagom en skjuter mycket men samma idiotiska ai ingen större skillnad på vapnena tyckte det kändes som en generisk shooter från 2005. Lägger hellre pengarna på anthem.

Inaktiv
Skrivet av Demonsluger:

Vart inte imponerad enda skillnaden på fiender var att en har kniv en skjuter lagom en skjuter mycket men samma idiotiska ai ingen större skillnad på vapnena tyckte det kändes som en generisk shooter från 2005. Lägger hellre pengarna på anthem.

Edit: Svarade i fel tråd!

Avstängd

Hade inte sett detta så kollade min mail och hade fått en kod också. Så laddar ner det på ps4 just nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Gnällkuk
Skrivet av Zimpan:

Har spelat i 6 timmar med 2 disconnects som snabbt gick att logga in återigen. I helhet så tycker jag att spelet är sjukt kul, och jag var inte så speciellt sugen på spelet när det annonserades och hade en väldigt negativ inställning. Spelet har överträffat mina förväntningar i både miljö, gameplay och spelsystem som har fått ett nytt djup när det kommer till baser, zoner, NPCer som faktiskt gör saker. Fiender som är mer utmanande och items som har fått en större mening inom spelet. Hoppas den fulla versionen bjuder på allt mer, för min del blir detta spel min nästa förbokning efter Metro.

Hur?!

Jag har spelat 2-3h med 10-talet disconnects. Efter ett tag så började spelet tanka stenhårt med fps också, omstart av både spel och dator hjälpte inte problemet. Nu är iofs grundproblemet att mitt kort endast kör i x2, men det flöt på med runt 75-95 fps första timmen. Hade helt sjuk frame stutter också, trots att den låg runt 80 så kändes det som under 40.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

Servrarna nu nere för patchning. 9:30-12:30 är den förväntade nertiden.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är en gammal gaming räv och för mig är en beta en beta, men det är lustigt vad utvecklingen har gjort med ens förväntningar. Efter att ha spelat The Division 2 betan så tänker jag mer "oj detta spelet är ju mer ett färdigt spel än vad Fallout 76 är 3 månader efter dess release" Är förvånad över hur lite buggar det faktiskt är men jag kanske är F76 skadad om ni förstår vad jag menar.

Till de som säger att dom spelar The division 1 igen, förstår verkligen inte vad problemet är.

För mig är The Division 2 allt som var bra med ettan, men utan de saker som var dåliga i ettan. Amour plates är en rejäl förbättring för spelmekaniken och att man tagit bort signature skills gör otroligt mycket för PvP känslan. Jag upplever också grafiken som bättre och mycket mer varierande. Missions är mer varierande och pvp är mer balanserat, time to kill är mycket bättre än i Division 1.

Division 2 känns än så länge som en rejält förbättrad version av etta, och mer än så förväntar jag mig inte av en uppföljare. Sen har jag otroligt stort förtroende för Massive, jag spelade The division 1 sedan start och deras kommunikation med communityn är överlägsen Bungies och andra konkurenters. Dessutom så var Division 1 deras första försök till en looter shooter. Spelet utvecklades enormt mycket under åren och gick ifrån ett bra spel som dock var lite väl buggit till ett sjukt bra spel i slutet. Division 2 är en fortsättning av denna utveckling.

Näe min slutsats är, jag vet förlite för att ge det en 5/5 review, men jag har sjukt stora förväntningar på det fulla spelet.

Kan tycka att det är skrämmande att endel personer verkar dömma ut spelet redan nu eftersom:
"omg det laggar"
"För mycket disconnects"
osv, dessa problem är verkligen inte roliga men det är ju därför vi "beta testar" så att dessa fatala fel inte ska hända i den fulla produkten, beta test betyder inte bara prov smaka spelet.

Gnällkuk

Jag känner att med tilägget av denna feature så är nästan allt förlåtet! Älskar meningslösa och dumma saker


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Tråddemonen
Testpilot

@trickeh2k: Kan ha med ditt internet att göra? Sitter på 500mb/s med fiber och nätverkskabel. Har du segt internet eller wifi som krånglar?

Medlem

@anon_326725: Tror du fått nått om bakfoten, The Division (2) är inte ett BR-spel, visst, det kanske finns som PVPvariant (ingen aning) men det är primärt en lootershooter.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Har fått in drygt 5h igår, fick problem med disconnect först mot eftermiddagen/kvällen, förmodligen större tryck på servrar. I det stora hela känns det bra, dock är jag inte riktigt såld på miljöerna, det har inte riktigt gett mig samma känsla av immersion som det första spelet gjorde.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Vänta här nu? Är det massa AI inblandat? Så ett Battle Royale-spel med massa AI-fiender?
Hård pass på det. Man vill ju möta enbart mänskliga spelare

Var har du fått för dig att det här är ett battle royale spel?

Medlem

meh...

Är ett expansion pack till division 1 som de säljer som ett nytt spel

Gillade division 1 och spelade men tänker inte köpa en tvåa som egentligen är en expansion till ettan.

De har för bövelen fortfarande konsol menyer på pc versionen.... hatade det i ettan

Medlem

@Lethenstroom: Det är avsiktligt. Hyenas som de kallas är inte taktiska utan bara civila skurkar. True Sons och Black Tusk är mycket mer taktiska och omringar dig snabbt om du låter dem.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@jehuty: Problemet fanns inte i tekniska alphan i december.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

12
Skriv svar