Bra fps senaste åren?

Medlem

Bulletstorm = Tror jag ingen har nämnt ännu. Har kanske lite "opassande" humor men jag tycker det är väldigt underhållande.

Prey (2017) = Bra Sci-fi Fps med stabil story.

Dying light = Stabil zombie fps. Går utmärkt att köra i single player men om man har möjlighet skall man verkligen prova Co-op.

Dishonored 1+2 = Är lite mer Smyg Fps hållet men fortfarande utmärkt,

Releasehästryttare
Skrivet av anon_326114:

Får be om ursäkt till övriga i tråden då jag går off topic. Nu är det längesen jag körde WoT men blev uttråkad efter typ 8h. Finns det "mer" att göra nu eller det är att grinda sig till högre nivåer? För blir lite sugen på att prova det igen.

Nja, det är fortfarande mest 15 mot 15, men grindandet går betydligt snabbare nu så du sitter inte fast på tanks länge utan det går snabbt upp till tier6 i alla fall.

Sen har de lagt till svenska pansarvagnar förmodligen sen du spelade och det skall även komma fler svenska tanks senare i år (förmodligen till sen vår/sommaren).

Medlem

Kan tipsa om de nya Tomb Raider spelen. Kanske inte fps men riktigt bra single playerupplevelser.

Medlem

Metro spelen som rekomenderats tidigare är på rea just nu: https://store.steampowered.com/bundle/4907/Metro_Redux_Bundle... € 7,48

Medlem
Skrivet av KoP:

Far Cry 5.

Mycket roligt spel. När släpptes fyran?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Vinkelslipen:

Bulletstorm = Tror jag ingen har nämnt ännu. Har kanske lite "opassande" humor men jag tycker det är väldigt underhållande.

Prey (2017) = Bra Sci-fi Fps med stabil story.

Dying light = Stabil zombie fps. Går utmärkt att köra i single player men om man har möjlighet skall man verkligen prova Co-op.

Dishonored 1+2 = Är lite mer Smyg Fps hållet men fortfarande utmärkt,

Dying light är grymt bra, speciellt med expansionen där fordon introduceras.

Dishonored-spelen är också grymt bra, lätt glömt. Och gillar man dem så bör man uppskatta Prey.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Eftersom ingen nämnt det än så slänger jag in Mad Max.

Medlem

Utgår från att det är pang-pang som efterfrågas, men vill ändå slå ett slag för Subnautica. Grymt bra och spännande upplevelse om man gillar survival och utforskning.

Annars är Fallout 4 enligt mig riktigt bra. Grym vapenkänsla och mycket att utforska och uppleva. Köttigt och splattrigt med djup


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Eftersom ingen nämnt det än så slänger jag in Mad Max.

Hehe nu spammar jag tråden, men jag spelade detta i helgen. Blev förvånad över hur kul det faktiskt var.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

För oss hopplösa nostalginördar som inte kan sluta drömma om den gång i tiden vi satt klistrade med Duke Nukem eller Doom vid nittiotalets start, innan E-Type var på alla radiokanaler. Så finns DUSK och Ion maiden som inträdesbiljetter till de bevisligen överlägsna CRT-skärmarnas högtid.
Den där känslan man hade som ung och som man trodde var borta knackar på dörren och likt en gammal vän gör de kvällen till en höjdpunkt. Ladda med Cola och ostbågar och bli ett barn igen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Dishonored är också kul. Tekniskt sett kanske inte shooters dock.

Medlem

DUSK är fantastiskt även om det kanske inte är vad man väntar sig av en modern shooter. Sedan är remastern av Bulletstorm med Duke Nukem-dlc:t guld rakt genom.

Medlem

PREY (2017). Min absolut bästa PC upplevelse någonsin, alla borde spela det. REA på STEAM nu!

Andra tips:
Metro-serien - spänning.
Bioshock - mystik.
FEAR-serien - skräck.
Crysis 3. - Tekniskt nyskapande vidunder. Fenomenala ljudeffekter och grafik.

Att se fram emot:
15/2 Metro Exodus
14/5 RAGE 2

Någon gång detta år, uppföljare till DOOM.

KoP
Medlem
Medlem
Medlem
DOOM Eternal

Nya DOOM Eternal ser jag fram emot väldigt mycket. Så härligt gameplay

Gameplay

Hur fasiken kan inte fler säga Bioshock-trilogin? Det räcker så.

Medlem

Jag tycker att dessa är riktigt bra singleplayer spel som har kommit, nu ville du bara ha de senaste 5 åren men jag drar på med de senaste 10.
Tomb Raider trilogin
Bioshock trilogin
Metal Gear Solid 5
LA Noire
AC Black Flag
AC Rouge
AC Odyssey

Medlem
Skrivet av Freakon:

Prey är riktigt bra. Väldigt stämningsfullt.

Exakt, kan göra mycket i ett spel. Väldigt oväntat, man var som skeptiskt till det faktiskt innan, ibland kan man ha fel men inte ofta!

Skrivet av BlueTeam:

GTA V, Bioshock Infinite, Singularity, Shadow Warrior 2, Warhammer: Vermintide 2, Alien: Isolation.

Vermintide är väl ändå inte singleplayer.
Singularity är ändå lite otippat, sista spelet Raven Software gjorde innan de uppslukades in Activision med att göra CoD skit.

Skrivet av Nioreh:

Gissar att ni båda menar den nya Prey. Tyckte det gamla också var skoj. Intressant mekanik med olika gravitationsfält/portaler etc.

I övrigt är mina favorit-FPS S.T.A.L.K.E.R-spelen. Har man inte spelat dessa bör man göra det. Bättre stämning får man leta länge efter.

Edit: Ser nu att tråden handlar om de senaste 5 åren bara. Då har jag tyvärr dåligt med input

Gamla Prey har även jag spelat, lite speciell mekanik med portaler och så, men annars vet jag inte om det var bättre än något annat spel.

Skrivet av Vinkelslipen:

Bulletstorm = Tror jag ingen har nämnt ännu. Har kanske lite "opassande" humor men jag tycker det är väldigt underhållande.

Prey (2017) = Bra Sci-fi Fps med stabil story.

Dying light = Stabil zombie fps. Går utmärkt att köra i single player men om man har möjlighet skall man verkligen prova Co-op.

Dishonored 1+2 = Är lite mer Smyg Fps hållet men fortfarande utmärkt,

Bulletstorm är riktigt underskattat, man hade väldigt skoj med det.
Hoppas på uppföljare, slutet lämnade väl en öppning för det vill jag minnas.

Skrivet av matuttas:

Borderlands

Jo vars, de funkar de också, kan jag skriva under på.

Skrivet av kebbe:

DUSK är fantastiskt även om det kanske inte är vad man väntar sig av en modern shooter. Sedan är remastern av Bulletstorm med Duke Nukem-dlc:t guld rakt genom.

Är lite sådana retro shooters på g, Ion Maiden en annan. Kul att de funkar.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hade nämnt flera av spelet som redan förslagits men känns att det hade varit redundant, så jag bidrar med följande: Dusk

Det är en enorm homage till gamla low-poly FPS.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv

Sniper Elite 4

Medlem

Kan varmt tipsa om SOMA, ett av de bästa spelen jag spelat, ger minst sagt en annorlunda feeling efter man kört det än många andra spel, absolut värt att prova!
Dessutom 70% rea på Steam nu

Medlem

Shadow warrior (2013) är nog min favorit. Doom och wolfenstein är ju också bra.
Får man vidga begreppet något så skulle jag säga Deus ex human revolution.

Medlem

Skyrim och fallout 4. Skyrim är inte shooter men first person och båda spelen kräver lite mods för att bli riktigt bra men där har du spel som slukar tid (speciellt skyrim)(Nu vart jag ju själv sugen på skyrim..)

Medlem

Tusen tack alla, verkar finnas en del att gå igenom. Blir nog till att börja med Prey och Wolfenstien TNO.

Hade hoppats att half life 3 skulle släppts nån gång senaste åren men det verkar inte aktuellt

Medlem

Borderlands 2 PS VR utgåvan är sjukligt kul.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Pansarknekt

Glöm inte Dishonored. Ettan är favoriten, exquisite bandesign.


signatur

Ooooh the drama!

12
Skriv svar