23 miljoner Red Dead Redemption 2-kopior utskickade

Robot
23 miljoner Red Dead Redemption 2-kopior utskickade

Redan 50 procent större än förra Red Dead.

#red-dead-redemption-2, #rockstar, #take-two


Medlem
Medlem

Ok, och den bästa versionen är inte släppt än.
Hoppas få finslipade inför en hejdundrades PC release


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alla större spelbolag gick ner igår (Take-Two -13,76 % & EA -13,31 %). Marknaden verkar inte se någon större tillväxt. Ska bli intressant att se hur Ubisoft klarar lanseringen The Division 2.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok, och den bästa versionen är inte släppt än.
Hoppas få finslipade inför en hejdundrades PC release

Så sant som det är sagt. Shooters ska spelas på dator, mus och tangentbord och >100fps. Att vara en gunslinger med en gamepad och autoaim/slomotion tar ju bort merparten av spänningen och inlevelsen.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Så sant som det är sagt. Shooters ska spelas på dator, mus och tangentbord och >100fps. Att vara en gunslinger med en gamepad och autoaim/slomotion tar ju bort merparten av spänningen och inlevelsen.

Även om man väljer att köra med gamepad på och så är det förmodligen ett bättre spel endå.
Själv varvade jag mellan gamepad mus och tangentbord i gtav om jag nu spelade på projektorn då kunde jag bara köra med gamepad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Så sant som det är sagt. Shooters ska spelas på dator, mus och tangentbord och >100fps. Att vara en gunslinger med en gamepad och autoaim/slomotion tar ju bort merparten av spänningen och inlevelsen.

Jag förstår du menar och jag håller mestadels med.

Men vad gäller inlevelse så är avtryckarkänslan i triggerknappen i kontrollern svårslagen. Den känns klockren i ett Vilda västernspel där man ska dra revolvern i dueller. Den cowboy-känslan är helt enkelt omöjlig att få till med en musknapp...

I och för sig, en mus med pistolgrepp kanske vore nåt. Finns säkert de som snickrat ihop något hemmabygge. 🙄

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag förstår du menar och jag håller mestadels med.

Men vad gäller inlevelse så är avtryckarkänslan i triggerknappen i kontrollern svårslagen. Den känns klockren i ett Vilda västernspel där man ska dra revolvern i dueller. Den cowboy-känslan är helt enkelt omöjlig att få till med en musknapp...

I och för sig, en mus med pistolgrepp kanske vore nåt. Finns säkert de som snickrat ihop något hemmabygge. 🙄

Förstår vad du menar med musknapp, och det är det som är så frustrerande att det fortfarande inte finns bättre kontroll alternativ idag för shooters. Mus & tangentbord är knappast perfekt och egentligen aldrig utvecklad för ändamålet, men ändå överlag det bästa valet. VR har potential men då får man nya problem och funkar inte för allt och har osäker framtid.

Ambassadör
Xbox

Som gammal datorspelare så är det ändå betydligt trevligare känsla att spela med handkontroll överlag tycker jag. I allt utom strategispel och dylikt.


signatur

Jump in.

Frilansare
Skrivet av Molotov:

Ok, och den bästa versionen är inte släppt än.
Hoppas få finslipade inför en hejdundrades PC release

Alltså, ja. Jag ser oheligt mycket fram emot att sitta på en fin pc, med xbox-elite-kontroll och bara vara. Xboxen funkar jättebra, men pc:n har ju ändå en speciell plats i mitt hjärta.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, ja. Jag ser oheligt mycket fram emot att sitta på en fin pc, med xbox-elite-kontroll och bara vara. Xboxen funkar jättebra, men pc:n har ju ändå en speciell plats i mitt hjärta.

Körde du inte ps4 pro RDR2?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Finns det någon statistik på hur mycket som sålts online? Jag tror det är mer om jag ska vara ärlig.


signatur

PS5 och inget annat.

Redaktör
Skrivet av breahl:

Finns det någon statistik på hur mycket som sålts online? Jag tror det är mer om jag ska vara ärlig.

Inte vad jag vet. Men eftersom det var markant dyrare i nätbutikerna tror jag det har gynnat fysiska försäljningen.


signatur
1
Skriv svar