Rösta fram Biowares formkurva

Skägg.
10 Chambers
Rösta fram Biowares formkurva

Inför det stundande släppet av Anthem vill vi sätta Biowares gedigna backlogg i perspektiv, göra en klassisk formkurva över alla deras spel. Från 1996 års Shattered Steel till Mass Effect Andromeda, via avkrokar såsom MDK 2.


signatur
Medlem

Grattis på namnsdagen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sp0de:

Grattis på namnsdagen

Tack


signatur
Gnällkuk

Buuuu... satt och skrev ett längre svar på nyheten om Anthem, så när jag trycker på skicka knappen så är artikeln raderad och all text förlorad.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Buuuu... satt och skrev ett längre svar på nyheten om Anthem, så när jag trycker på skicka knappen så är artikeln raderad och all text förlorad.

Vet du varför all text gick förlorad?

För att du förtjänade det.

<3


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är det inte lite orättvist att ha med Anthem efter bara en demo-helg?

Medlem

Så länge dom håller sig borta från isometriska spel (rent objektivt djävulens påfund) så håller deras spel generellt sett mycket hög klass, med toppar som KOTOR, Mass Effect och Inquisition. Dippar som Mass Effect 2 och katastrofer som Mass Effect 3.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Är det inte lite orättvist att ha med Anthem efter bara en demo-helg?

Haha, det kom med av bara farten!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Buuuu... satt och skrev ett längre svar på nyheten om Anthem, så när jag trycker på skicka knappen så är artikeln raderad och all text förlorad.

Artikeln raderad? Ah, den råkade gå ut för right inpå en annan grej, skulle gå ut senare. My bad. Sorry!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Artikeln raderad? Ah, den råkade gå ut för right inpå en annan grej, skulle gå ut senare. My bad. Sorry!

Ja, eller det kom något lattjo meddelande om konto och rättigheter. Sen var artikeln borta så antog att den var raderad.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Geeks Gaming

Andromeda är fortfarande ett underskattat spel. Ja det är inte ME 2 men är ändå ett bra spel.

Medlem

Tycker dessa omröstningar alltid är intressanta.
De bevisar nästan alltid att folk som skriver på forum i övervägande del är de som är negativa. Mass effect 3 är jordklotets sämsta spel om man läser forumtrådar. Ifall man pratar med folk som spelat det istället så verkar de flesta vara missnöjda med slutet men tycker spelet i stort är bra, väldigt bra eller ok. Tror de flesta som älskar serien(som jag) kan rada upp fel i alla spelen men ändå älska helheten.

Andromeda blir också ett blaha spel i omröstningar( en åsikt jag delar), medan forum poster får det att låta som en katastrof.

Moderator | Testpilot
Skrivet av AHTF:

Tycker dessa omröstningar alltid är intressanta.
De bevisar nästan alltid att folk som skriver på forum i övervägande del är de som är negativa. Mass effect 3 är jordklotets sämsta spel om man läser forumtrådar. Ifall man pratar med folk som spelat det istället så verkar de flesta vara missnöjda med slutet men tycker spelet i stort är bra, väldigt bra eller ok. Tror de flesta som älskar serien(som jag) kan rada upp fel i alla spelen men ändå älska helheten.

Andromeda blir också ett blaha spel i omröstningar( en åsikt jag delar), medan forum poster får det att låta som en katastrof.

Känner rätt så likadant faktiskt. Mass Effect 3 är ett bra spel med ett kasst slut och det gör inte spelet dåligt i helhet för mig : )

I viss mån kan jag förstår vad folk menar då man spenderat så mycket tid med serien i och med alla tre spelen och så är slutet sidådär, men tycker det är svårt att avsluta en långdragen handling faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Instämmer helt uber.

Sen blev slutet också klart bättre när de gjort om det. Fortfarande inte något jag skulle skriva hem om, men räddade tydligt upp det hela.

Testpilot

KOTOR spelen är nog deras bästa. Synd att de släpptes ett MMO som troligen gör att vi aldrig får ett tredje spel i serien. Å andra sidan är det väl så att Mass Effect serien skapades utifrån det tomrummet.

Inaktiv

Andromeda utvecklades ju inte av Bioware Edmonton, så blir lite märkligt att ha med det kanske. Det är (var) två helt olika studios.

Oavsett, mina röster:

KoTor - 5
Jade Empire - 3
Mass Effect - 3
Dragon Age - 2
Mass Effect 2 - 5
Dragon Age 2 - 2
Mass Effect 3 - 3
Dragon Age: Inquisition - 4
Mass Effect: Andromeda - 3

Geeks Gaming
Skrivet av AHTF:

Tycker dessa omröstningar alltid är intressanta.
De bevisar nästan alltid att folk som skriver på forum i övervägande del är de som är negativa. Mass effect 3 är jordklotets sämsta spel om man läser forumtrådar. Ifall man pratar med folk som spelat det istället så verkar de flesta vara missnöjda med slutet men tycker spelet i stort är bra, väldigt bra eller ok. Tror de flesta som älskar serien(som jag) kan rada upp fel i alla spelen men ändå älska helheten.

Andromeda blir också ett blaha spel i omröstningar( en åsikt jag delar), medan forum poster får det att låta som en katastrof.

Enligt folk är Andromeda det sämsta spelet som finns på planeten och är så buggat så de inte ens går att starta.
Stötte på 1 bugg som förstörde lite för mig på 60 timmar spelade. Medans ME1 trillar man fortfarande underkartan lite då och då.

Inaktiv

Missade hela Mass Effect-serien men av resten av spelen tycker jag fortfarande Baldur's Gate 2 är överlägset bäst.
Störst, bäst och vackrast.

Skrivet av Jinxswe:

Enligt folk är Andromeda det sämsta spelet som finns på planeten och är så buggat så de inte ens går att starta.
Stötte på 1 bugg som förstörde lite för mig på 60 timmar spelade. Medans ME1 trillar man fortfarande underkartan lite då och då.

Mjo, men det är förstås enklare att utagera vid missnöje än vid belåtenhet.

Visst, ME:A rår inte på de första tre spelen men särskilt tråkigt har jag inte haft de 80 timmar jag plöjde ner i det.
Blir lätt en till genomspelning den dag jag biter tag i spelserien igen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jinxswe:

Enligt folk är Andromeda det sämsta spelet som finns på planeten och är så buggat så de inte ens går att starta.
Stötte på 1 bugg som förstörde lite för mig på 60 timmar spelade. Medans ME1 trillar man fortfarande underkartan lite då och då.

Antar att du inte körde Andromeda vid release då? Första månaden var horribel.


signatur

Jump in.

Medlem

Baldur's Gate _____________ - 4
Baldur's Gate II ___________ - 5
Neverwinter Nights _______ - 5
KoToR ____________________ - 5
Mass Effect _______________ - 5
Dragon Age: Origins ______ - 4
Mass Effect 2 _____________ - 5
Mass Effect 3 _____________ - 4
Mass Effect: Andromeda _ - 4

Medlem
Skrivet av AHTF:

Tycker dessa omröstningar alltid är intressanta.
De bevisar nästan alltid att folk som skriver på forum i övervägande del är de som är negativa. Mass effect 3 är jordklotets sämsta spel om man läser forumtrådar. Ifall man pratar med folk som spelat det istället så verkar de flesta vara missnöjda med slutet men tycker spelet i stort är bra, väldigt bra eller ok. Tror de flesta som älskar serien(som jag) kan rada upp fel i alla spelen men ändå älska helheten.

Andromeda blir också ett blaha spel i omröstningar( en åsikt jag delar), medan forum poster får det att låta som en katastrof.

Jag var missnöjd med helheten på spelet vill jag minnas, var grymt segt att spela igenom.
Så ska det inte vara, kan tillägga att jag gillade 2:an skarpt. Den tredje delen har jag iofs bara spelat igenom då det släpptes, kanske ser på det med nya ögon nu.
Witcher 2 var jag exempelvis lite besviken på när det begav sig, men härom året var det inte kattskit ändå...

Skrivet av Jinxswe:

Enligt folk är Andromeda det sämsta spelet som finns på planeten och är så buggat så de inte ens går att starta.
Stötte på 1 bugg som förstörde lite för mig på 60 timmar spelade. Medans ME1 trillar man fortfarande underkartan lite då och då.

Skulle säga att det är i paritet med vilka förväntningar på spelet man har, siktar man högt kan det lätt bli en jädra besvikelse om det inte lever upp till förväntningarna.
Diablo 3 är ju inte guds gåva till mänskligheten men habilt, tror inte att det heller hade kunnat gå att få till så mycket annorlunda efter alla dessa år efter föregångaren.

Fallout 4 är säkert inte dåligt i sig, men det är ett dåligt RPG som jag förstår det, varav jag inte har brytt mig om att införskaffa det heller.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jag var missnöjd med helheten på spelet vill jag minnas, var grymt segt att spela igenom.
Så ska det inte vara, kan tillägga att jag gillade 2:an skarpt. Den tredje delen har jag iofs bara spelat igenom då det släpptes, kanske ser på det med nya ögon nu.
Witcher 2 var jag exempelvis lite besviken på när det begav sig, men härom året var det inte kattskit ändå...

Skulle säga att det är i paritet med vilka förväntningar på spelet man har, siktar man högt kan det lätt bli en jädra besvikelse om det inte lever upp till förväntningarna.
Diablo 3 är ju inte guds gåva till mänskligheten men habilt, tror inte att det heller hade kunnat gå att få till så mycket annorlunda efter alla dessa år efter föregångaren.

Fallout 4 är säkert inte dåligt i sig, men det är ett dåligt RPG som jag förstår det, varav jag inte har brytt mig om att införskaffa det heller.

Vill direkt säga att jag inte säger att folk som sågar har fel. Utan bara reflekterar över att de ofta är dessa som kommenterar. Därför bör man ta forum trådar Med en nypa daly. Även omröstningar precis när spel släpps kan nog ofta vara för negativa.

Sen spelar självklart förväntningar roll. Därför jag tror Andromeda får så lågt. Dock så brukar de negativa rösterna sällan specificera när de kallar ett spel för katastrof att de är det i förhållande till deras förväntningar

Geeks Gaming
Skrivet av Mortaigne:

Antar att du inte körde Andromeda vid release då? Första månaden var horribel.

Körde dom 60 timmarna första veckan.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jinxswe:

Körde dom 60 timmarna första veckan.

Huh, då hade du tur. Jag körde från dag 1 och allt från animationsbuggar, glitchar, krasher till den jävliga buggen som dödade min 15h save förgyllde min upplevelse. Dessutom alla trötta ansikten etc som de var tvungna att åtgärda. Nä det var massor av skräp första månaden.

Spelet i sig landade på ett 6/10 "meh" för mig när jag var klar och de tekniska bitarna var fixade.


signatur

Jump in.

Frilansare
Skrivet av SID 6.7:

Så länge dom håller sig borta från isometriska spel (rent objektivt djävulens påfund) så håller deras spel generellt sett mycket hög klass, med toppar som KOTOR, Mass Effect och Inquisition. Dippar som Mass Effect 2 och katastrofer som Mass Effect 3.

Alltså, Baldur's Gate II är rent OBJEKTIVT inte djävulens påfund! Inquisition däremot...

eld
Medlem
Skrivet av anon_326400:

Andromeda utvecklades ju inte av Bioware Edmonton, så blir lite märkligt att ha med det kanske. Det är (var) två helt olika studios.

Fast det är fortfarande en officiell bioware studio ledd av bioware-veteraner.

Medlem

Mass Effect är min favoritserie och alla spel håller toppklass utom Andromeda.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Tycker dessa omröstningar alltid är intressanta.
De bevisar nästan alltid att folk som skriver på forum i övervägande del är de som är negativa. Mass effect 3 är jordklotets sämsta spel om man läser forumtrådar. Ifall man pratar med folk som spelat det istället så verkar de flesta vara missnöjda med slutet men tycker spelet i stort är bra, väldigt bra eller ok. Tror de flesta som älskar serien(som jag) kan rada upp fel i alla spelen men ändå älska helheten.

Andromeda blir också ett blaha spel i omröstningar( en åsikt jag delar), medan forum poster får det att låta som en katastrof.

Slutet vara bara ett utav många bekymmer som allt för ofta istället blivit ett lamt sätt att avfärda all legitim kritik. Jag hör visserligen till den minoritet som även tyckte Mass Effect 2 på flera vis försämrades, så de brister som fanns kvar eller utökades i 3:an gjorde inte saken bättre. Att tredje spelet däremot blev en sådan jättestor besvikelse var inte förvånande, när man i efterhand fick reda på hur Bioware fick halva tiden att göra dubbla jobbet jämfört med de tidigare spelen.

Om du vill förstå min och många andras perspektiv kan du glo igenom den här videon som tar upp det mesta utav problemen och vad som gick fel.

12
Skriv svar