Detta är Apex Legends - Gratis och ute nu!

Inaktiv
Skrivet av mill:

Finns det inte på Epic Store blir det bojkott.

Skulle det funnits på Steam hade jag bojkottat det.
Blivit trött på steams fjortisliga.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Frun har sommat, dags att testa spelet!

loool

Medlem

Vad kan man säga, det är känns som ett ytterligare BR-spel(hittills). Det känns ganska välpolerat, hur balansen är mellan klasserna vet man ju inte riktigt ännu.

Gillar verkligen inte att bli tvingad till en squad. Att köra med randoms är no bueno.(oftast) Kartan känns en gnutta stor för 60 personer. Dom vapen jag testat har känts helt ok, det blir ganska grötigt med looten tills man lärt sig vad som är vad.

Hade verkligen önskat att det var mer som Titanfall i rörelserna, det snabba tempot med wallrunning hade ju varit underbart, men nu valde dom att köra på klasser istället, och det känns ganska meh, enligt mig.

Men för att vara ett gratis BR-spel kan det vara värt att testa på om man gillar genren helt klart. Att dom har lyckats hålla tyst om detta är ganska otroligt.

Kört alldeles för lite för att bilda en klar uppfattning, så blir nog till att spela lite mer, får se hur fort man tröttnar. Blir väl lite hoppande mellan detta och DotA 2 Auto Chess vilket jag kan rekommendera.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Utan att prova men varför har dom tagit bort Wall run osv, här kunnat vara lite "arena" skills i ett BR spel.
Förmodligen var dom rädda för hög inlärningskurva


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Äntligen ett BR spel en annan kan testa som behöver mer än ett liv!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Synd att det bara är på Origin.
Hade lätt tankat hem och provat om de använt sig av Uplay som jag tycker är bäst.

Geeks Gaming

Har fixat kanalar för spelet på Geeks discord nu. Bara in och spela.

Medlem

Oväntat bra faktiskt, även om jag likt många andra hoppades på mer Titanfall-känsla och kanske wallrunning.. Men om man tittar på det som vi har i Apex Legends nu är det ett stabilt BR med mycket nice QOL-ändringar och streamlinat flöde. Gillar att matcherna går rätt fort och gunplay känns bra. Får se hur klasserna påverkar, just nu känns det som att alla vinnande lag har en Lifeline och en Bloodhound i sig iaf... Klart bättre än Blackout, vilket är det enda andra BR spelet jag provat.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Synd att det bara är på Origin.
Hade lätt tankat hem och provat om de använt sig av Uplay som jag tycker är bäst.

Låter ju sunt att ignorera chansen till att testa ett spel pga en app som bara startar spelet. uPlaY iZz DeE beZtT oR StreAm

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Synd att det bara är på Origin.
Hade lätt tankat hem och provat om de använt sig av Uplay som jag tycker är bäst.

Uplay?? Tror jag satte kaffet i halsen!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Utan att prova men varför har dom tagit bort Wall run osv, här kunnat vara lite "arena" skills i ett BR spel.
Förmodligen var dom rädda för hög inlärningskurva

De nämnde själva att det inte var kul och balanserat, kan ju vara en del av inlärningskurvan som du sa. Hade gärna också sett wall running. Hade gjort spelet ännu mer unikt.

Skrivet av Jinxswe:

Har fixat kanalar för spelet på Geeks discord nu. Bara in och spela.

Grymt!


signatur
Inaktiv

Spelet är en buggfest! Först startades spelet, men hängde sig vid splash screen-laddningen. Endast Esc fungerade. Efter många omstarter kom jag till slut till "Continue"-rutan. Gick inte att klicka på den - endast på "Quit". Nu kraschar spelet så fort jag startar det; skärmen blir svart och sen stängs skiten ner.

Om inte reperationen av filerna åtgärdar detta och en möjlig uppdatering (såg "Update game" i samma lista som "Repair"), så kommer jag att vänta i några månader -.- Så jävla typiskt EA!

Uppdatering: efter reperationen så försökte jag starta spelet (som är up-to-date, inklusive mina NVIDIA-drivrutiner) - exakt samma fel. Väntar i några månader...

Medlem

Första BR spelet jag har vela testat på länge.

Medlem

Väntar fortfarande på ett Royale With Cheese.

Medlem

@cybo: Känns fräscht och enkelt att komma in i rekomenderas


signatur

Allätare

Inaktiv

Ser helt för barnsligt ut. Precis som fortnite och overwatch. Hard pass på det. Föredrar realistiska shooters.

Medlem

På Origin står det i beskrivningen: "Apex Legends, ett kostnadsfritt* battle royale skjutspel".
Men jag hittar ingen förklaring i info på vad asterisken (*) egentligen menar.
Jag tror ju att jag förstår, men det står inte i spelinfo, eller har de missat det?
---
(Asterisk (*) är en symbol som påminner om en stjärna. Ordet kommer från latinets asteriscus av grekiskans asteriskos, "liten stjärna".)


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

På Origin står det i beskrivningen: "Apex Legends, ett kostnadsfritt* battle royale skjutspel".
Men jag hittar ingen förklaring i info på vad asterisken (*) egentligen menar.
Jag tror ju att jag förstår, men det står inte i spelinfo, eller har de missat det?
---
(Asterisk (*) är en symbol som påminner om en stjärna. Ordet kommer från latinets asteriscus av grekiskans asteriskos, "liten stjärna".)

Antagligen för att man behöver betala pengar/grinda häcken av sig för att låsa upp alla spelbara karaktärer.

Edit: semantics...

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Antagligen för att man behöver betala pengar för att låsa upp alla spelbara karaktärer.

Fel.... Man kan köpa dom för ingame valuta och/eller riktiga pengar....


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Inaktiv

@Gandy: Så man måste betala för dem på ett eller annat sätt då de inte ingår gratis vid release.

Jag hade rätt med andra ord

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Gandy: Så man måste betala för dem på ett eller annat sätt då de inte ingår gratis vid release.

Jag hade rätt med andra ord

Vadå inte ingår vid release? Så alla addons som sikte och grepp osv i typ battlefield "ingår inte vid release" då man måste låsa upp dom med xp? Samma som i princip alla spel som finns i princip


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Inaktiv
Skrivet av Gandy:

Vadå inte ingår vid release? Så alla addons som sikte och grepp osv i typ battlefield "ingår inte vid release" då man måste låsa upp dom med xp? Samma som i princip alla spel som finns i princip

"To unlock both Caustic and Mirage, you will need to either buy the duo with in-game currency, known as Legend Tokens, for 12,000 each, or fork over real cash to get enough Apex Coins (750 each or 1500 for both) to add them to your arsenal."

Med andra ord är inte alla karaktärer tillgängliga direkt. DVS du behöver antingen betala pengar eller grinda röven av dig för att få tillgång till hela spelet.

Därför finns den lilla asterisken där.

Kalla det vad du vill. Du får ändå inte hela spelet vid release GRATIS så fort du sätter dig och börjar spela. (Utan timmar spelade eller pengar spenderade. Du tvingas betala med antingen tid eller pengar AKA INTE gratis.)

Medlem

Har provspelat nu, och blev skjuten och dog som förväntat efter ca 60 sekunder.
Grafiken i miljön är som vanligt i Titanfall otroligt snygg!
Det jag absolut inte gillar är spelfigurernas utseende. De ser ju ut som japanska seriefigurer!


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Har provspelat nu, och blev skjuten och dog som förväntat efter ca 60 sekunder.
Grafiken i miljön är som vanligt i Titanfall otroligt snygg!
Det jag absolut inte gillar är spelfigurernas utseende. De ser ju ut som japanska seriefigurer!

Men det är väl exakt vad man ger sig in på om man laddar hem det spelet? Fortnite/Overwatch/Titanfall-trams!?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Men det är väl exakt vad man ger sig in på om man laddar hem det spelet? Fortnite/Overwatch/Titanfall-trams!?

Jag har inte spelat Fortnite/Overwatch.
Bara COD:BlOps4:Blackout, som jag inte alls gillade.
Nu hoppas jag att Battlefield V:Firestorm har revive och respawn, som i Apex Legends.
Annars så får det vara med detta skit med Battle Royale, för min del.
Jag är trött på att resten av speltiden bara få titta på som "spectate", när alla andra spelar klart.


signatur

autograph

Medlem

Fantastiskt roligt spel! Har svårt för Battle Royale överlag då det är så oförlåtande, (främst PUBG) tycker jag åtminstone.

Gillar verkligen hur detta spelet är uppbyggt kring squads där man har olika förmågor och måste samarbeta i någon utsträckning. Funkar faktiskt riktigt bra även med randoms då pingsystemet är grymt. Ska testa med brorsan senare.

Gillar att TTK är hyfsat lång så det inte är "skjut först så vinner du", samt att man kan reviva squadmates som dött så man inte måste sitta och vänta en hel runda.

Oerhört positivt överraskad, kommer fortsätta spela detta lång tid framöver!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Men det är väl exakt vad man ger sig in på om man laddar hem det spelet? Fortnite/Overwatch/Titanfall-trams!?

Hur spelfigurerna ser ut i Fortnite/Overwatch har jag inte kollat så noga, då dessa spel för mig är helt ointressanta och ospelbara för mig, eftersom jag inte alls gillar denna spelstil. (Åker man ut efter att man dör så kan man inte komma tillbaka, utan får bara titta på resten av speltiden. Jäkligt trist och konstigt, tycker jag.)
Jag hade inte hunnit se hur figurerna såg ut i Apex Legends. Jag trodde att spelfigurerna skulle se ut som i Titanfall 1&2. Så det som jag alltså tycker skär sig i den annars supersnygga grafiken i miljön och landskapen i Apex Legends, är spelfigurernas utseende. Att de ser ju ut som japanska seriefigurer! Som tex de tecknade figurerna i "Borderlands". Det passar inte in, och blir då därför för mig overkligt och inte lika realistiskt.
Spelfigurerna i COD BlOps:Blackout ser ju mer ut som att de i alla fall passar in i den realistiska miljön. Där blev figurerna ingen störning för mig, utan ser ut som jag förväntade mig.


signatur

autograph

12
Skriv svar