Resident Evil 7 skrämmer brallorna av mej!

Medlem

TS du är en stor fegis haha ska ja komma o hålla dig i handen?

Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Igår spelade jag ut första varvet med Leon. Tyckte det var riktigt bra, och en lagom läskig och utmanande genomspelning.
Nu blir det en genomspelning med Claire, för att sedan ge mig på varv två med någon av karraktärerna.

Jag började nyss med Claire och det känns lite svårare, iaf nu i början. Tycker det är svårare att hitta ammo. Fast det är ju fortfarande roligt. Med Leon hade jag typ plus minus noll, eller vad man ska säga? Ammo konsumtionen gick jämt ut genom hela spelet.
Jag låter oftast zombies vara kvar där det är lätt att springa runt dom, i korridorer skjuter jag av dom benet så de kan kravla runt bäst de vill. Slösar en del knivar nu med Claire.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

TS du är en stor fegis haha ska ja komma o hålla dig i handen?

hehe, hade en polare över i helgen och vi spelade lite. Inte lika läbbigt när man spelar på tv'en.

Medlem

Jag har nu kommit 2-3 timmar in i rundan med Claire, och jag vet inte om det är inbillning, eller om det är för att jag blivit lite mer oförsiktig, men jag upplever denna runda som svårare än den med Leon hittills. Jag får se hur det hela fortskrider, och ska nog återgå till lite mer "försiktigt" spelande igen.

Avstängd

"Skräckspel" på en vanlig skärm har ingen effekt på mig (därför jag skriver inom citattecken). I VR, däremot blir det en helt annan femma. Jösses.

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

"Skräckspel" på en vanlig skärm har ingen effekt på mig (därför jag skriver inom citattecken). I VR, däremot blir det en helt annan femma. Jösses.

Har aldrig testat skräck med vr men kan tänka mej att det höjer skräckfaktorn oavsett om det är bra eller dålig skräck.

Medlem

Jag har nu spelat igenom det med Claire också, och tyckte även den delen var mycket bra. Men jag vet inte om jag vill ge mig på en "2:nd run" nu då jag för tillfället känner mig ganska "mätt" på spelet.
Men ett mycket bra spel som sagt.

Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Jag har nu spelat igenom det med Claire också, och tyckte även den delen var mycket bra. Men jag vet inte om jag vill ge mig på en "2:nd run" nu då jag för tillfället känner mig ganska "mätt" på spelet.
Men ett mycket bra spel som sagt.

Ska man klara spelet så måste man spela igenom det fyra gånger. Men jag måste försöka ta tag i RE7 oxå

Medlem

Haha, känner igen mig som fasen - även om Jack Baker skrämde vettet ur mig! Sjuan var väl det första skräckspelet jag spelat på senare dagar, och i början klarade jag bara av att spela max en kvart åt gången. Fick typ träningsverk i hjärtat efter en spelsession. Så fort jag kom över tröskeln köttade jag på och drog igenom rubbet utan pauser!

Medlem

Jag har nu påbörjat en 2:nd run med Leon och hunnit ca 2 timmar in, men fasiken vad svårt det är.

Minor spoiler:

Inga nycklar till dörrarna så man inte har några "genvägar" mellan sparpunkterna? Detta gör ju att undvika Mr. X betydligt svårare, samtidigt som man måste passera fler zombies. Och så dyker det ju upp zombies och lickers på nya och oväntade ställen och skrämmer vettet ur mig. Korridorerna i polishuset har aldrig känts så trånga och skrämmande.

Ska det fortsätta så här vet jag inte om jag pallar med en andra runda.

Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Jag har nu påbörjat en 2:nd run med Leon och hunnit ca 2 timmar in, men fasiken vad svårt det är.

Minor spoiler:

Inga nycklar till dörrarna så man inte har några "genvägar" mellan sparpunkterna? Detta gör ju att undvika Mr. X betydligt svårare, samtidigt som man måste passera fler zombies. Och så dyker det ju upp zombies och lickers på nya och oväntade ställen och skrämmer vettet ur mig. Korridorerna i polishuset har aldrig känts så trånga och skrämmande.

Ska det fortsätta så här vet jag inte om jag pallar med en andra runda.

Jo jag minns från originalet att det var mycket svårare på B rundan. Minns att det var många fler lickers med både Leon och Claire. Har dock för mej att Claire hade armborst i hennes B runda men är inte säker. I remaken har hon en sån där snabbskjutar revolver man alltid såg i gamla western filmer. Tror Stallone hade en sån i Expendables filmerna.

12
Skriv svar