Microsoft Game Studios blir Xbox Game Studios, ska inte påverka pc-satsningen

Robot
Microsoft Game Studios blir Xbox Game Studios, ska inte påverka pc-satsningen
Medlem

De har verkligen potential att slå stort inför nästa generation.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Microsofts satsning på PC-spel är "Xbox på Windows 10!". Det ska byggas varumärke in i det sista.

Medlem

Alltid gillat Microsoft Studios- att spelen är utvecklade av grundaren för världens största operativsystem- ger en trygghet men samtidigt är Xbox deras varumärke för spelavdelningen (Xbox-appen, Xbox Live, Xbox Game Pass, Xbox Play Anywhere).

Frågan är om de kommer byta namn på Windows Store (PC) i samband med deras nya ombyggnad av shoppen för att konkurrera med Steam? En nystart om du så vill?

Inaktiv

Något jag starkt ogillar är hur dåligt Microsoft Store fungerar samt att det är extremt otydligt vilka spel som ingår med game pass på PC.
Xbox spelarna får köra allting som finns i game pass, PC-spelarna får endast några enstaka spel trots att de alla tydligt är markerade som titlar som ingår när man är prenumerant.

Ni har extremt långt kvar till att övertyga mig Microsoft. Fixa er butik till att börja med!

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Alltid gillat Microsoft Studios- att spelen är utvecklade av grundaren för världens största operativsystem- ger en trygghet men samtidigt är Xbox deras varumärke för spelavdelningen (Xbox-appen, Xbox Live, Xbox Game Pass, Xbox Play Anywhere).

Frågan är om de kommer byta namn på Windows Store (PC) i samband med deras nya ombyggnad av shoppen för att konkurrera med Steam? En nystart om du så vill?

Tror inte dom byter namn på Windows store men däremot "Xbox appen" kanske blir förbättrad och i sig innehåller Windows store men allt bortfiltrerat förrutom spelen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Xbox spelarna får köra allting som finns i game pass, PC-spelarna får endast några enstaka spel trots att de alla tydligt är markerade som titlar som ingår när man är prenumerant.

Vet ej hur uppdaterad listan är men du kan filtrera efter "Xbox Play Anywhere" så sorteras det som endast är för Xbox bort och kvar är de pc spel som ingår i gamepass. https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass/games
Listan är ju just nu ganska kort men tror att den kommer fyllas på rätt rejält. Man kan ju tycka att de kan ha halva priset på ett abonnemang som bara fungerar till PC med tanke på mängden spel just nu.

Ambassadör
Xbox

Jag tror att ganska stora förändringar för Xbox och gaming på PC är på väg.

Det här namnbytet understryker att Microsofts satsning på spel på alla plattformar går under Xbox-divisionen framöver. xCloud kommer att ytterligare bredda fronten för Xbox dessutom.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet ej hur uppdaterad listan är men du kan filtrera efter "Xbox Play Anywhere" så sorteras det som endast är för Xbox bort och kvar är de pc spel som ingår i gamepass. https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass/games
Listan är ju just nu ganska kort men tror att den kommer fyllas på rätt rejält. Man kan ju tycka att de kan ha halva priset på ett abonnemang som bara fungerar till PC med tanke på mängden spel.

Japp, det är enkelt att se vilka som fungerar på PC.

Xbox Game Pass finns inte officiellt till PC ännu, därav inget särskilt pris eller dylikt. Att en del spel i XGP fungerar på PC iom Play Anywhere är bara en bonus i nuläget.


signatur

Jump in.

Medlem

Hoppas inte detta innebär att allt utvecklas för Xbox och PC får stå ut med dåliga portningar med undermåliga konsolifierade kontroller och UIn.

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

Hoppas inte detta innebär att allt utvecklas för Xbox och PC får stå ut med dåliga portningar med undermåliga konsolifierade kontroller och UIn.

Du menar som det redan ser ut idag? 🙄

Medlem

Jag tror stenhårt på MicroSoft's nya jätte satsning av Xbox avdelningen. Det ska bli riktigt spännande att följa utvecklingen av de alla olika stora studios. Speciellt The Initiative, den nya tunga studion, och vad de ska göra. MicroSoft börjar biffa till sig för nästa holmgång vs. SONY.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

... att spelen är utvecklade av grundaren för världens största operativsystem-

Android?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Du menar som det redan ser ut idag? 🙄

Kan inte säga att Gears 4 hade vare sig dålig UI eller konsolifierade kontroller till PC, inte heller State of Decay 2, eller Halo Wars 2.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

MS har tagit till sig kritik om att Windows Store är illa och ska göra något drastiskt åt detta och bygga om den. De vill driva utvecklingen framåt, och svårt att se att de vill göra en sämre spelupplevelse medvetet. De vill underlätta för spelarna som sitter på xbox och PC så de slipper köpa spel två gånger, de vill även att fler ska kunna spela ihop (cross play). Att de vill bygga varumärke är ju en del av det för att det ska fungera (och vilket företag vill inte bygga varumärke?)
Det märkliga är när MS presenterar det ska folk gnälla och tycka det är dåligt? Hur kan man var missnöjd och sur över en sådan nyhet?

Som om jag skulle göra en köttfärsås till en vän och inte ha i vitlök.
Vän -"Men du kan ju inte göra köttfärsås utan vitlök!".

Nästa gång jag lagar lägger jag i vitlök.
Vän -"Du är ju så dålig för du hade inte vitlök i".

Jag -"Men nu tog jag ju åt mig kritiken och har i vitlök".
Vän -"Tror jag först när jag smakar det"

Senare
Jag - "Blev det kanske bättre?"
Vän - "Jag gillar inte vitlök..... och var är ketchupen?"

Avstängd

@Olidion: Den sista meningen borde egentligen vara:

Vän -Du la i vitlöken försent.

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Med tanke på hur mycket pengar Microsoft har till sitt förfogande känns det konstigt att de varit en sådan otrolig besvikelse de senaste åren. De kunde gott göra som Sony och köpa på sig spelutvecklare som får jobba hyfsat "oberoende" och producera nya titlar. Både Xbox och Playstation tampas med dåliga operativsystem, långsamma menyer och genomgående inkompetens. Den enda skillnaden är att det finns bra spel till Playstation som är exklusiva, skulle aldrig komma på tanken att äga en konsol annars.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1
Skriv svar