Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Joakim Bennet: Om inte fiskespö funkar så finns ju alltid dynamit...

Om de skall tävla kan det nog bli svårt att bestämma vems fisken är om de båda använder dynamit.😝

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Så kass på att fiska

Skaffa en specialträningsutrustning för tummen💪👍

Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Så kass på att fiska

Tänkte mer att ni ska försöka. Det kommer säkerligen komma andra spelare och skjuta på er då det bara verkar vara 12-15 åringar som spelar online.

Jag önskar att det fanns ett PVE-läge där det inte går att röra varandra. Då kan kompisgäng osv göra vad dom vill, dvs fiska, jaga, råna tåg och banker. Men som det är nu är de omöjligt.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@Joakim Bennet: Låter som att ni skulle behöva komma ut och fiska lite IRL, nästa FZ träff kanske ska va en fiskeweekend?

Medlem
Skrivet av Över45:

Skaffa en specialträningsutrustning för tummen💪👍

Proffstipps: strunta i tummen. Använd handflatan. Mycket bekvämare och snabbare än tummen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Proffstipps: strunta i tummen. Använd handflatan.

Japp! Styrspaken mitt i handflatan och rulla! Var ett riktigt aha-moment när jag testade det.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Proffstipps: strunta i tummen. Använd handflatan. Mycket bekvämare och snabbare än tummen.

Jodå jag vet. Men som nybörjare brukar det alltid bli tummen automatiskt. Vi fick minsann slita innan vi lärde oss det. Och så ger ni dem sådana proffstips direkt. Vi stackars slitna utarbetade RDR2 kämpar! Jag känner hur kollektivet i tråden darrar och de fallna gamla kämparna gnyr när ödestimman då ledningen för FZ närmar sig oss, de som hittat och gjort nästan allt som finns i denna spelvärld. Världen är på väg att bli allmän egendom för de som inte offrat sin själ på Rockstars altare i kampen för att finna de heliga sista hemligheterna. För att sedan gå in i onlinespel och sedan knäckas av "fjortisar" utan skägg. Jag darrar i fasa över dessa småmänniskor som gör att jag inte vill uppleva förnedrandet av den vackra värld jag njutit ensam men delat med mig av villigt till likasinnade. Jag känner hur onlinedjävulens unga skjuter och förkastar det som kännts som min egen heliga uppgift att få njuta av R* kanske sista unika enspelarupplevelse innan de unga för alltid förkastar spel för endast en person. O Ve!😨

Medlem

Över45: haha, lysande! 😂

Avstängd

Upptäckte nyss att PS now funkade på min PS4. Jag blev utvald som betatestare, man var ju tvungen att anmäla sig och jag hade turen att få testa det. Körde nyss igång Red dead 1 och det funkar klockrent hittills. Blir kul att fortsätta historien!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Intryck hittills:

Kontrollerna är nästan likadan så var inte så svårt att ställa om från red dead 2. Men jäklar vad hästarna är svårstyrda och sparkar av en stup i kvarten om man pressar den för hårt. Man känner även igen miljöerna från New Austin osv, red dead 1 är riktigt riktigt snyggt för att vara ett gammalt spel.

Är det samma skådis förresten som är John Marston i 1:an som i 2:an? Dom låter exakt lika.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Jajamen, det är Rob Wiethoff som är Marston i båda spelen.

Kul att höra att RDR1 funkar så bra på PS4. Nu blir man ju sugen på ettan också! Igen!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: Jajamen, det är Rob Wiethoff som är Marston i båda spelen.

Kul att höra att RDR1 funkar så bra på PS4. Nu blir man ju sugen på ettan också! Igen!

Ja är ju även stranger missions och saker som händer runtomkring i det spelet. Trodde inte det skulle vara så men det är ju skitbra för en som testar det första gången som mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja är ju även stranger missions och saker som händer runtomkring i det spelet. Trodde inte det skulle vara så men det är ju skitbra för en som testar det första gången som mig.

Kul. Jag kommer ihåg en del som väldigt roligt. Någon skattjakt också!☺

Avstängd
Skrivet av Över45:

Kul. Jag kommer ihåg en del som väldigt roligt. Någon skattjakt också!☺

Räddade någon treasure hunter och fick en skattkarta av honom. Måste nog googla för att se hur jag ska göra sen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Se upp för pumorna bara. Det är ingen slump att begreppet cougared mer eller mindre föddes i RDR1 (åtminstone om vi pratar spel) 😁.

Medlem
Skrivet av Nemo:

@breahl: Se upp för pumorna bara. Det är ingen slump att begreppet cougared mer eller mindre föddes i RDR1 (åtminstone om vi pratar spel) 😁.

Ja det var och är ju ett mycket underhållande spel fortfarande.

Det roligaste uppdraget som satt sig i hjärnan på mig. Är när/om man hjälper kvacksalvaren att sälja "medicin".

Nu kommer fler och fler minnen ha ha.
Men det jag tänkte på mest är att JAG åtminstone måste använda hörlurar när jag spelar RDR2. Viktigt för att höra ordentligt var människor/djur finns t ex på jakt och för att inte bli Cougared.☺
Har inte direkt något hemmabiosystem. Och har en liten hörselskada vilket ju inte underlättat. Sedan har jag ju frugan också😁 Högsta ljud på TVn blir inte direkt uppskattat. Jag bara undrade om ni använder hörlurar?☺

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja det var och är ju ett mycket underhållande spel fortfarande.

Det roligaste uppdraget som satt sig i hjärnan på mig. Är när/om man hjälper kvacksalvaren att sälja "medicin".

Nu kommer fler och fler minnen ha ha.
Men det jag tänkte på mest är att JAG åtminstone måste använda hörlurar när jag spelar RDR2. Viktigt för att höra ordentligt var människor/djur finns t ex på jakt och för att inte bli Cougared.☺
Har inte direkt något hemmabiosystem. Och har en liten hörselskada vilket ju inte underlättat. Sedan har jag ju frugan också😁 Högsta ljud på TVn blir inte direkt uppskattat. Jag bara undrade om ni använder hörlurar?☺

Trodde du skulle klaga på att frugan pratar så mycket så du måste ha hörlurar för att blocka det
Jag kör utan på dagarna om min fru är ute på annat eller om hon jobbar helg, jag har dock surround-system så har inte haft samma problem. På kvällarna blir det lurar för då har frugan gått och lagt sig när jag börjar spela.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag bara undrade om ni använder hörlurar?☺

Jodå, jag har surroundsystem men jag spelar ändå oftast med hörlurar, särskilt om det är sent. Tror omgivningen uppskattar det (och grannarna skulle nog undra annars vad det är för skottlossning som pågår samt björnvrål och hillbillies som skriker 😄).

Jag tycker att ljudbilden blir bäst med hörlurar. I och med att jag spelar med ren HUD utan radar så är det extra viktigt att veta varifrån ljudet kommer. Som sagt så att man inte blir Cougared! 🤪

Medlem
Skrivet av Paiden:

Trodde du skulle klaga på att frugan pratar så mycket så du måste ha hörlurar för att blocka det
Jag kör utan på dagarna om min fru är ute på annat eller om hon jobbar helg, jag har dock surround-system så har inte haft samma problem. På kvällarna blir det lurar för då har frugan gått och lagt sig när jag börjar spela.

Jodå det kan bli tjat också, bra med hörlurar😁. Spela inte FPSspel på tv med högt ljud på. Då blir det ganska dålig stämmning fort med frugan.😂

Avstängd
Skrivet av Över45:

Ja det var och är ju ett mycket underhållande spel fortfarande.

Det roligaste uppdraget som satt sig i hjärnan på mig. Är när/om man hjälper kvacksalvaren att sälja "medicin".

Nu kommer fler och fler minnen ha ha.
Men det jag tänkte på mest är att JAG åtminstone måste använda hörlurar när jag spelar RDR2. Viktigt för att höra ordentligt var människor/djur finns t ex på jakt och för att inte bli Cougared.☺
Har inte direkt något hemmabiosystem. Och har en liten hörselskada vilket ju inte underlättat. Sedan har jag ju frugan också😁 Högsta ljud på TVn blir inte direkt uppskattat. Jag bara undrade om ni använder hörlurar?☺

Jo det är ett fruktansvärt bra spel. Kul att man fick spela det!


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

... Jag bara undrade om ni använder hörlurar?☺

Alltid! Positioneringen är viktig i så många spel tycker jag. Dessutom så är det mer inlevelse när man dessutom stänger ute ljud utifrån.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Alltid! Positioneringen är viktig i så många spel tycker jag. Dessutom så är det mer inlevelse när man dessutom stänger ute ljud utifrån.

Jag kan säga att senaste Alienspelet med bra hörlurar på var "fruktansvärt" på bästa sätt. "Jag tror jag tänder lite fler lampor innan jag går och lägger mig"😬

Det värsta när jag spelar RDR2 med hörlurar är att jag blir "Cougared" irl. Vår lilla kisse tycker det är roligt att hoppa på husse när han inte hör och är koncentrerad. Jag blir iaf inte dödad😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Jag kan säga att senaste Alienspelet med bra hörlurar på var "fruktansvärt" på bästa sätt. "Jag tror jag tänder lite fler lampor innan jag går och lägger mig"😬

Det värsta när jag spelar RDR2 med hörlurar är att jag blir "Cougared" irl. Vår lilla kisse tycker det är roligt att hoppa på husse när han inte hör och är koncentrerad. Jag blir iaf inte dödad😁

Menar du Alien Isolation? Isf: Aldrig i livet! haha

Jag hade en kattjäfel vars största glädje i livet kom från att gömma sig under soffan, vänta på att jag satte mig ner och sedan göra ett tappert försök att gnaga av mina hälsenor... Stora som små, cats be cats hehe.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Menar du Alien Isolation? Isf: Aldrig i livet! haha

Jag hade en kattjäfel vars största glädje i livet kom från att gömma sig under soffan, vänta på att jag satte mig ner och sedan göra ett tappert försök att gnaga av mina hälsenor... Stora som små, cats be cats hehe.

Ja jag menar Alien:Isolation. Jag spelade hela spelet med hörlurar. Perfekt! Man var inte lite nervös man var snarare ett nervvrak. Ingen hjärtinfarkt dock.😨

Ja katter har roliga sätt att träna sig att jaga😁

Medlem

@Över45: katter är som mini-cougars.

Men när det gäller vissa saker så är de allt riktiga fjantar...

Gurkor!! 😀

Vad är det med katter och gurkor egentligen?!... Sjukt roligt är det i alla fall! 😂

Tänk om det där funkade på cougars i RDR2 också. Då skulle man ha ett lass gurkor runt hästen när man är ute och rider i cougar land.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

@Över45: katter är som mini-cougars.

Men när det gäller vissa saker så är de allt riktiga fjantar...

Gurkor!! 😀

https://i.imgur.com/2bWPYlB.gif

Vad är det med katter och gurkor egentligen?!... Sjukt roligt är det i alla fall! 😂

Tänk om det där funkade på cougars i RDR2 också. Då skulle man ha ett lass gurkor runt hästen när man är ute och rider i cougar land.

Haha, det där måste jag testa!


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Rapportera gärna hur det gick!

Avstängd

Denna kille hade en jävla rolig stream i natt där han gör utmaningar. Men han låter så roligt då han pratar så därför streamen blir kul.

https://www.youtube.com/watch?v=PvUEVdi2BUg&feature=push-lsb&...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Över45: katter är som mini-cougars.

Men när det gäller vissa saker så är de allt riktiga fjantar...

Gurkor!! 😀

https://i.imgur.com/2bWPYlB.gif

Vad är det med katter och gurkor egentligen?!... Sjukt roligt är det i alla fall! 😂

Tänk om det där funkade på cougars i RDR2 också. Då skulle man ha ett lass gurkor runt hästen när man är ute och rider i cougar land.

Hahaha😂😂. Jag kommer att garva så fort jag närmar mig

grönsaksdisken i affären så folk kommer fråga vad som är fel. Nu vet jag vad jag ska hota katten med när hon blir för jobbig. Detta måste ju vara något för trappern att tillverka skyddsdräkt mot kattdjur. "Jaga och lämna 50 gurkor. Dräkt med 100% skydd mot pumor och alla småkatter springer undan när de ser dig" Får många konstiga bilder i huvudet på hur den skulle se ut.

Medlem
Skrivet av Över45:

Hahaha😂😂. Jag kommer att garva så fort jag närmar mig

grönsaksdisken i affären så folk kommer fråga vad som är fel. Nu vet jag vad jag ska hota katten med när hon blir för jobbig. Detta måste ju vara något för trappern att tillverka skyddsdräkt mot kattdjur. "Jaga och lämna 50 gurkor. Dräkt med 100% skydd mot pumor och alla småkatter springer undan när de ser dig" Får många konstiga bilder i huvudet på hur den skulle se ut.

Räcker med en som skyddar det mest vitala, kronjuvelerna. De gillar inte citrusfrukter heller så släng dit ett par clementiner också


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Skriv svar