Divinity: Original Sin II för Mac verkar vara bra

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Divinity: Original Sin II för Mac verkar vara bra

PC-spel som portas till Mac har ju en tendens att inte alltid vara top notch, ibland på grund av bristfällig portning, ibland på grund av den förhållandevis klenare hårdvaran i Macar, och ibland en kombination av de två. Men, det verkar som att portningen av det fenomenala rollspelet Divinity: Original Sin II till Mac är riktigt bra.

Det ska dels stöda touch bar:en på nya bärbara Macar och även externa grafikkorts-dockor om man har ett sådant. Trevligt! Den som benhårt håller sig till Mac och är svältfödd på bra rollspel borde alltså kolla in detta verkar det som!

Källa: The Verge


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Har väldigt svårt att tänka mig spel på en macdator. Men det är kul att spelens portningar lyckas även om de inte kommer till de mest populära platformer.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Zimpan: Jag spelar inte heller på Mac, trots att min privata bruksdator är en Macbook Pro (min mediacenter-dator/speldator är en PC), men för den som faktiskt spelar på Mac är det kul när bra AAA-titlar faktiskt portas till plattformen och blir bra dessutom.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

MAC / PC åtsidan så är det ju kanon nyheter! Divinity original sin 2 förtjänar att spridas och få lite mera love.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar