Weedcraft är ett tycoon-spel om att odla marijuana

Robot
Weedcraft är ett tycoon-spel om att odla marijuana

“Cypress Hill, Robert Downey hit the bong.”

#devolver, #marijuana, #weedcraft


MEG
Medlem

Låter nice


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kul med spel som kanske skapar lite debatt. Inte för att det spelar någon roll med infallsvinklar eller ren fakta i den svenska debatten, sorgligt nog.

I övrigt gillar jag tycoon spel, så det kan bli kul.

Frilansare

Hoppas bara de lagt lika mycket tid på gameplay som att vara edgy

Medlem

Förbokat 😆😆😆

Frilansare
Gnällkuk

Killen i preview på YT-länken påminner en del om huvudkaraktären Rufus från Deponia


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag testade ett mobilspel för ett tag sedan som såg identiskt ut och det var inte bra. Kanske dom här har lyckats bättre(?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Releasehästryttare

@Joakim Bennet: För 4 dagar sen så las detta spel upp på steam. Jag wishlistade direkt!

Frilansare
Skrivet av Devan:

@Joakim Bennet: För 4 dagar sen så las detta spel upp på steam. Jag wishlistade direkt!

https://www.youtube.com/watch?v=H6NudjiQPJM

Ser lite råare ut!

KoP
Medlem

Finns liknande spel på Google Play (i flera års tid). Hur det ser ut på Apple store vet jag inte.

Är dock inget jag personligen stödjer.

ELF
Medlem

Har alla redan glömt GTA 5?

Men visst, blir detta bra så säger jag nog inte nej.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Usch.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Devan:

@Joakim Bennet: För 4 dagar sen så las detta spel upp på steam. Jag wishlistade direkt!

https://www.youtube.com/watch?v=H6NudjiQPJM

Detta ser ut att vara något för mig. Weed are for pussys.
Gillar att det är i 3d också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

det var bara en tidsfråga antar jag. lika bra å testa då


signatur

//monster

Medlem

Spelet ingen frågade efter och ingen vill ha.

Redaktör

signatur
Medlem
Skrivet av Striva:

Spelet ingen frågade efter och ingen vill ha.

Tror du menar; Spelet ingen vågade fråga efter och som alla ville ha.

Iaf om vi går efter kommentarerna här.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Bennet kan alldelens för mycket gatu-slang, jag blir misstänksam!

Medlem
Skrivet av Devan:

@Joakim Bennet: För 4 dagar sen så las detta spel upp på steam. Jag wishlistade direkt!

https://www.youtube.com/watch?v=H6NudjiQPJM

Ser najs ut. Får öva där innan jag slutar mitt kontorsjobb

Medlem
Skrivet av Striva:

Spelet ingen frågade efter och ingen vill ha.

Tala för dig själv.

Avstängd

Jag hoppas världsrekordet i spelet blir på 4:20 i minuter:sekunder och max speltid innan spelet går upp i rök inuti datorn är 420 timmar.

Medlem

Fanns tycoon spel på 90-talet med samma tema, vissa var rätt bra... men hela tycoon genren dog ju.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Bennet kan alldelens för mycket gatu-slang, jag blir misstänksam!

Jag blir misstänksam på att du blir misstänksam

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hoppas bara de lagt lika mycket tid på gameplay som att vara edgy

tror inte jag kan komma på något svenskare än att tycka det är "edgy" med marijuana. i vissa aspekter har vi verkligen fastnat i 1993 jämfört med resten av västvärlden.

edit: okejrå, jag tittade på trailern. kantigt värre.

Medlem

Varför skulle detta på nått sätt vara provocerande?
Vi har spel som GTA där vi kan massmörda oskyldiga och lagens ordningshållare fritt, knarka och göra hatbrott.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Tråddemonen
Testpilot

Håller inte på själv med droger, men måste ändå säga att jag gillar pårökarfilmer och knarkarfilmer. Det är alltid något spännande med dem.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Bennet kan alldelens för mycket gatu-slang, jag blir misstänksam!

Dock är det en del väldigt gamla slang 😉.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag hoppas världsrekordet i spelet blir på 4:20 i minuter:sekunder och max speltid innan spelet går upp i rök inuti datorn är 420 timmar.

Haha


signatur

🐖💨💩

12
Skriv svar