Spela Anno 1800 innan release – öppen beta tillkännagiven

Robot
Spela Anno 1800 innan release – öppen beta tillkännagiven
Gnällkuk

Tur, jag var upptagen större delen av helgen så hade ingen möjlighet att testa stängda betan

Någon som spelade stängda som kan dela med sig erfarenheter? Kompisen som spelade var inte superhajpad. Enligt honom var det precis som med alla andra Anno, fast annat årtal. Behöver nödvändigtvis inte vara dåligt, men kanske svårt att bli exalterad över.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag trodde nästan att det var klart då så många spelade det på Twitch för några dagar sedan, men det kommer alltså inte förrän April. Har inte spelat något tidigare i serien men det såg faktiskt ut som ett avkopplade spel som jag nog ska testa mig på.

Medlem

Krigar man i Anno eller bygger man enbart städer som i Sim City?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Alltid underligt med en "BETA" så nära release. Hur många av de buggar man finner under BETA:n hinner man korrigera på två dagar?

Skrivet av Seraium:

Krigar man i Anno eller bygger man enbart städer som i Sim City?

I 1404 är det en del piratskepp, annars mest strategi, handel och så vidare. Men hur det är i 1800 vet jag inte. Kanske någon som spelat BETA:n vet?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tur, jag var upptagen större delen av helgen så hade ingen möjlighet att testa stängda betan

Någon som spelade stängda som kan dela med sig erfarenheter? Kompisen som spelade var inte superhajpad. Enligt honom var det precis som med alla andra Anno, fast annat årtal. Behöver nödvändigtvis inte vara dåligt, men kanske svårt att bli exalterad över.

Var förvånansvärt bra, detta samtidigt som jag uppskattar samtliga spel från Anno-serien.

Gnällkuk
Skrivet av Cenorida:

Var förvånansvärt bra, detta samtidigt som jag uppskattar samtliga spel från Anno-serien.

Ok, tack! Låter lovande


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Backloggens befriare
Skrivet av trickeh2k:

Tur, jag var upptagen större delen av helgen så hade ingen möjlighet att testa stängda betan

Någon som spelade stängda som kan dela med sig erfarenheter? Kompisen som spelade var inte superhajpad. Enligt honom var det precis som med alla andra Anno, fast annat årtal. Behöver nödvändigtvis inte vara dåligt, men kanske svårt att bli exalterad över.

Jag körde några timmar och bestämde mig för att här blir det nog allt ett köp! Ville inte lägga spec mkt tid på betan efter det, backlogged är ju stor nog som den är ändå..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Dags att hitta nytt jobb då, så att jag har råd med detta samt imperator rome i april. Typiskt att vikariatet tar slut denna månad när inget spel jag är intresserad av släpps.

Medlem

Körde stängda betan i helgen. Älskar hur generösa Ubisoft är med betor. Man skriver upp dig superenkelt på deras hemsida. Jag gjorde det 4 dagar innan betan och fick acess direkt. Gött!

Spelet var som vilket anno som helst med lite nya mechanics. Ingen stor skillnad tyvärr. Men man kan döda ett gäng timmar med sina vänner i det här lätt som en plätt!

Medlem
Skrivet av conthox:

Alltid underligt med en "BETA" så nära release. Hur många av de buggar man finner under BETA:n hinner man korrigera på två dagar?

I 1404 är det en del piratskepp, annars mest strategi, handel och så vidare. Men hur det är i 1800 vet jag inte. Kanske någon som spelat BETA:n vet?

Det ska finnas strider i 1800 också. Exakt hur det är vet jag inte dock.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Det ska finnas strider i 1800 också. Exakt hur det är vet jag inte dock.

Efter lite grävande fann jag dessa länkar:

"... as a team we have decided to stick to our initial plan of focusing on improved naval combat, and will not add land-based combat to Anno 1800 for its launch."

Varför det inte blir landstrider

Om Naval Combat


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar