Helgens Anthem-demo "överträffade" Biowares förväntningar

Inaktiv

Tyckte det var skoj.
Snyggare, roligare och mer nybörjarvänligt än Warframe och definitivt roligare än Destiny.
Ska vänta någon vecka efter release å se hur mycket content som faktiskt finns dock.

Medlem

Redan i Alphan och nu i Betan så är det något väldigt själlöst och intetsägande om spelet. Visst pratar många om liknelserna med Destiny, men jag tror att spelets största svaghet är hur generiskt det känns. Det känns som ett beställningsjobb mer än något annat, och med aspekter från Alphan så kändes det även ointressant rent lore- och storymässigt.

Spelet vinner på att vara nytt och att komma under en period där många suktar efter ett "grind"-spel. Men sett som spel i sin helhet, så var det ett spel som många kommer köpa, spela några timmar som bäst och sedan lägga åt sidan.

Jag har testat det nu flera gånger, och kommer definitivt inte skaffa det. Som bäst så skulle jag uppmana spelare att köpa det i reabacken, där jag tror det hamnar väldigt snabbt...


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Hahaha man kan ju inte annat än älska folk som gnäller på lite end-game samt dålig variation på fiender.... eh, ni spelar ett demo som är en liten del av en hel värld som kommer öppnas upp när hela spelet kommer..

Eller trodde ni demot var hela världen?

Medlem

Bara en fundering kring vad ordet "Demo" betyder inom IT och systemutveckling. Ett demo är en teknisk demonstration av funktionalitet. Det finns för att visa att vissa features är på plats och är ett smakprov på vad en funktion, eller ett set funktioner, kan göra i ett större sammanhang. Det finns absolut inget som säger att ett demo är stabilt, buggfritt, eller liknande. Framförallt är det verkligen inte så att ett demo skulle behöva vara mer förfinat än en beta! Tvärtom egentligen. Långt innan man når betastadie har man förmodligen avverkat ett stort antal demos. Dessa demos hålls oftast internt inom en utvecklingsavdelning, eller liknande, men det händer även att man har publika demonstrationer av funktionalitet.

I ca 10-15 år har man skitit i demos i spelbranchen, då det statistiskt visat sig att de ofta försämrar marknadsföringen av ett spel. De tenderar sänka försäljningssiffror. Vad man gör idag är oftast att lansera en beta, eller pre-order beta, vilket ger folk en chans att pröva (mot en förbokningskostnad såklart) samtidigt som utvecklarna kan stabilisera servrar och performance.

Hur som helst, vad jag uppskattar är BioWares retorik. De är väldigt öppna med speldesign, mekaniker de planerar lansera i spelet, balansering, hur deras mikrotransaktioner kommer fungera (bästa hittills på marknaden, om du frågar mig). Samt att de använder ordet "demo" snarare än "beta" är också positivt i min mening, om man tänker efter. De flesta som klankar ned på detta tror inte jag kommer ihåg hur sunkiga gamla demos faktiskt kunde vara.

Till skillnad mot vad som verkar vara den generella uppfattningen, hade jag en positiv upplevelse av Anthems demo, trots de tekniska begränsningarna. Spelet verkar bjuda på en djup spelvärld med en hel del Lore, bra gameplay, möjlighet till olika builds som varierar hur man tar sig an striden, och mer.

Skrivet av Wilfer88:

Bioware köper jag för story. Star Wars och story och jag kan ge dem alla pengar de önskar. TOR tjänar de massor på just pga mig

Samma här. Så jag håller mig ett tag tills jag vet om det blir en svulstig episk historia.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Härligt att se att de fick så bra respons och att det finns en massa som gillar det. The more the merrier!
Jag och mina vänner gillade det skarpt också. Vi har förbokat och är redo när det släpps. Kul!

Medlem

Riktigt, riktigt kul spel. Längtar som fan tills det släpps. Förbokade Legion edition!
Helt klart en GOTY contender!

Medlem
Skrivet av MrZteevee:

Trodde faktiskt att spelet dödade min Ps4a. Mitt inne i ett uppdrag så var det som om någon drog ur sladden...helt svart. Aldrig hänt förut. Efter att ha startat ps4an via knappen på konsolen och en diskkontroll senare så verkar allt fungera som det ska. Men testade inte demon nå mer efter det. Vågade helt enkelt inte. Läste att fler råkat ut för detta på reddit. Men ingen här? Ska jag köpa det lär det bli vid en ev prissänkning framöver.

Hände mig också, så du är inte ensam här på FZ. Startade inte anthem heller mer efter det.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Var väldigt tveksam till spelet när jag såg det först, men så testade jag själv demot och det tilltalade mig till 100%, så ett köp kommer det att bli!

Förhoppningsvis är prestandan ordnad då jag kör på 1440p med 1080ti bl.a och fick väldigt tveksam fps. Sedan är tydligen bättre styrning i luften, i vatten och annat fixat man det kom inte med i demot.

Blev också lite hooked efter demot trots ingen större hype innan. Blir iaf en månad Origin Access för att testa det mera.

Angående prestanda så hoppas jag också att den förbättras. Sitter på samma upplösning men bara ett 980ti. FPSen åker mellan 40 och 60. Ibland när alla kör sin ultimate samtidigt mot 40 spindlar går den under 30.

Flygkontrollen var lika illa som simkontrollen i alphan så den var iaf väldigt förbättrad i demot. Förstår inte varför de inte gjorde simkontrollen identisk med flygkontrollen i samma veva. Hoppas båda två blir ännu bättre till release.

Medlem

Jag gillade det jag spelade i demot betan, givet köp för mig.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar