Respawn bekräftar: crossplay kommer till Apex Legends

Robot
Respawn bekräftar: crossplay kommer till Apex Legends

Dock inga "cross-köp" eller "cross-progression".

#apex-legends, #nyhetstips, #respawn-entertainment


Medlem

Hur funkar crossplay i praktiken? Jag som PS4 spelare söker på xbox spelare via spelet för att hitta personen?

Medlem

Sisådär viktigt hade jag väl sagt. Jag klarar mig utan men det är något jag "alltid" uppmuntrar.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hur funkar crossplay i praktiken? Jag som PS4 spelare söker på xbox spelare via spelet för att hitta personen?

I Fortnite så måste man ett Epic-konto (plus Xbox-kontot) och sen kan man leta och ansluta till tex en PS4-persons Epic-konto.
Dålig förklaring men typ så fungerar det med Fortnite.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

NuZ
Testpilot
Skrivet av jehuty:

Hur funkar crossplay i praktiken? Jag som PS4 spelare söker på xbox spelare via spelet för att hitta personen?

I Fortnite t.ex så har du ett Epic konto vilken plattform du än är på. Så när du vill spela med någon ”annan” så addar du deras epic konto till din kompislista. I Apex så har man inget konto förutom på PC då du kör på Origin. Kanske i framtiden Origin gör som Epic och låta spelarna skapa ett PC-konto och då koppla sitt nya Originkonto till ett xboxlive konto för att både ha x progression och crossplay


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Playstation har haft cross-play med PC länge.
Titlar som stödjer cross-play mellan PC och PS4 sedan de släpptes är bland annat Rocket League, Final Fantasy XIV och Street fighter V.

Och innan PS4 så hade Final Fantasy XI cross-play mellan PC och PS3.

Medlem

Fuuuuck. Tänkte på det här idag. Hade lätt hellre tagit Cross progression över Cross play. Nu måste jag spela på mitt ps4 med mina Pleb-irl-console-peasant-kompisar och mina PC-masterrace polare...

Gnällkuk

Känns som något som bara är viktigt för kids som endast har konsol. Riktigt bra feature att kunna spela med sina vänner trots att man inte har samma märke på konsolen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar