Calle och Gurra lirar Apex Legends

Robot
Calle och Gurra lirar Apex Legends

In och glo din kamelstjärt.

#apex-legends


Jag glor och glor men märker en brist på kamelstjärt, falsk marknadsföring månntro!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Var är titanerna?

Inga titaner
Vilket är synd, det skulle krydda upp BR trenden.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Nya spellägen senare for moneh ellerrrrrrr

Medlem

Varför inte bara lägga till Battle Royale i Titanfall 2?

Inaktiv

Vad är det för snack om att lägga in titaner? Då hade spelet ju blivit någorlunda originellt och det går inte.

Inaktiv
Skrivet av Freffo:

Varför inte bara lägga till Battle Royale i Titanfall 2?

De tjänar nog mer pengar på det så här. Fler som laddar ner det så här, ingen köpte ju Titanfall 2, och folk använder uppenbarligen mikrotransaktioner i större utsträckning än det finns gråhåriga forumanvändare som klagar på det.

Ambassadör
Xbox

Apex ser grymt ut. Kul också att se speljournalister som faktiskt kan spela dataspel, en underskattad grej med FZ.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

De tjänar nog mer pengar på det så här. Fler som laddar ner det så här, ingen köpte ju Titanfall 2, och folk använder uppenbarligen mikrotransaktioner i större utsträckning än det finns gråhåriga forumanvändare som klagar på det.

Ingen köpte Titanfall 2?...Ehhhh, wrong! Var en ganska stor spelar community. Jag spelade det rätt mycket och det var oftast många online. Titanfall är ett bra spel, synd att det inte fått den uppmärksamheten som den verkligen borde ha fått.

Medlem

Kul med kvällsstream, då kan man till och med titta live!

Medlem

"Blackout, fast bättre", som Calle sa.
Håller med om att det verkar roligare och att miljön och grafiken ser snyggare ut.
Det som även verkade bättre här är att en medspelare kan liva upp en kamrat när man är skadad och nära att dö.
I COD BlOps Blackout dog jag som sagt först i varje spelomgång. Det tröttnade jag på, så jag spelar det inte längre.
Apex Legends kanske kan bli något i alla fall.
Lustigt hur man kan hoppa från jättehöga byggnader utan att skadas!?


signatur

autograph

Skägg.
10 Chambers

Det där var skoj! Kul att så många tittade.

Saknade såklart wallrunning men förstår samtidigt att servern skulle överhettas om alla 60 personer gjorde sådana grejer samtidigt. Titanerna saknar jag inte alls, var aldrig min favoritgrej med Titanfall.

Bra gunplay, högt tempo, utrymme för både taktik och puls.


signatur
Medlem

Nu väntar vi bara på hur Battle Royale i "Battlefield V" blir...


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Nu väntar vi bara på hur Battle Royale i "Battlefield V" blir...

Det ser jag personligen fram emot eftersom jag redan spelar BF V

Inaktiv
Skrivet av Jonrei:

Ingen köpte Titanfall 2?...Ehhhh, wrong!

Fortsatt ta in allt ordagrant även i fortsättningen vetja. Löser sig nog!

Medlem
Skrivet av autograph:

"Blackout, fast bättre", som Calle sa.
Håller med om att det verkar roligare och att miljön och grafiken ser snyggare ut.
Det som även verkade bättre här är att en medspelare kan liva upp en kamrat när man är skadad och nära att dö.
I COD BlOps Blackout dog jag som sagt först i varje spelomgång. Det tröttnade jag på, så jag spelar det inte längre.
Apex Legends kanske kan bli något i alla fall.
Lustigt hur man kan hoppa från jättehöga byggnader utan att skadas!?

Lustig att man kan spela som en robot med smiley på bröstet. Ännu lustigare är det att man kan bli osynlig och springa igenom portaler.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Fortsatt ta in allt ordagrant även i fortsättningen vetja. Löser sig nog!

Enligt wikipedia...
...Så sålde Titanfall2 uppskattningsvis omkring 4 miljoner exemplar vilket motsvarar mindre en hälften av vad EA förväntat sig. Spelet anses inte som ett misslyckande men har underpresterat, såklart kan man anta pga när EA valde att släppa det.

Hursom så lär en Expansion till Titanfall2 inte dra i närheten samma uppmärksamhet som om de lanserar ett helt nytt spel. Vilket jag tror bevisats då de första dagarna tyder på att Apex verkar gått hem i stugorna.
Får se hur länge det håller men personligen är det första gången jag upplevt BR som underhållande och även om jag tröttnar rätt snabbt varje gång jag startar spelet så är jag snart tillbaka och spelar igen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av bent toe:

Lustig att man kan spela som en robot med smiley på bröstet. Ännu lustigare är det att man kan bli osynlig och springa igenom portaler.

Jag menade ju så klart att i alla andra spel så tar man skada (eller dör) av att hoppa eller falla ner från höga byggnader eller höjder! Om man inte har tex utrustning eller fallskärm för hoppet.
I spel alltså.
I detta fall Apex Legends.
Jag trodde att Calle's och Gurra's spelfigurer skulle skada sig när de hoppade från hustaket.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det där var skoj! Kul att så många tittade.

Saknade såklart wallrunning men förstår samtidigt att servern skulle överhettas om alla 60 personer gjorde sådana grejer samtidigt. Titanerna saknar jag inte alls, var aldrig min favoritgrej med Titanfall.

Bra gunplay, högt tempo, utrymme för både taktik och puls.

Såg faktiskt bättre ut än jag förväntade mig. Ogillar dock lootboxes och mikrotransaktionsbiten, skulle tänka mig att betala 10-20€ bara för att slippa se skiten. Blir det en recension på spelet?

Knasigt förövrigt att även Apex precis som Titanfall 2 släpps samtidigt som ett annat storbudgetspel från EA. Anthem är visserligen inte precis samma genre men ändå, då båda är shooters finns det nog överlappande demografi här.

Medlem

Missade "strömmen", får kika på den i efterskott.

Kört lite med några kompisar ikväll och bättre än jag förväntat mig.
Dvs,
Än så länge inte alls störande/påträngande med loot/köp mekaniken.
Imponerande lansering med såvitt jag vet få problem, hade ett par disconnects ikväll i gruppen.
Bra flyt/känsla.
"Lagom fart".
Skön mix av vapen/gubbar/gummor.
Fräscht universum för mig som inte har spelat Titanfall.

Lämnade liksom en "kommer att spela mer känsla" efter avslut, något vi alla var överens om, hoppas det kommer gå bra för dem.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Angående off-line i Origiin, så har man problem i alla fall tidigare om man inte valde visa som on-line vid installationen av Origin, dvs. strul med att visa on/off line fortsättningsvis.
Men det går fint att avinstallera och installera om med rätt val utan att något försvinner utom några inställningar i Origin.

Kändes lite som det just i början av er ström.

-cb99

Edit in,
Väl spelat!
Vet inte om jag såg galet och förstås färsking själv men du använde inte din "knockout shield".


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cb99:

Angående off-line i Origiin, så har man problem i alla fall tidigare om man inte valde visa som on-line vid installationen av Origin, dvs. strul med att visa on/off line fortsättningsvis.
Men det går fint att avinstallera och installera om med rätt val utan att något försvinner utom några inställningar i Origin.

Kändes lite som det just i början av er ström.

-cb99

Edit in,
Väl spelat!
Vet inte om jag såg galet och förstås färsking själv men du använde inte din "knockout shield".

Näe, den där skölden har jag inte fått ordning på än. Många vettiga system att lära sig!


signatur
Gnällkuk

Körde några timmar i går, som vanligt var jag kass. Men trots det hade jag faktiskt riktigt kul
Tar ett tag att sätta sig in i vapen, loot osv. Enda jag kände var att hit indikatorn verkade skev emellanåt, men det kanske bara var jag. Kommer definitivt spela mer, och då försöka spela med andra istället för att köra solo squad, det kändes jäkligt svårt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Går det ens att spela solo? Jag blir alltid tilldelad två lagkamrater oavsett om jag sätter party till invite-only.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@kEJTLiN: Nej, man spelar alltid tillsammans i lag om tre.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@anon_326400: Helt klart, tänker bara just idén med att överlag ha dessa mech-robotar som finns i Titanfall och ha i spelet. Titanfall 2 var nog inte ett spel som sålde bra jämfört med Battlefield. Mikrotransaktioner är inte min grej, så länge det inte har något som påverkar spelet negativt.

Så förstår varför de har gjort F2P helt klart.

1
Skriv svar