Helgens Anthem-demo "överträffade" Biowares förväntningar

Robot
Helgens Anthem-demo "överträffade" Biowares förväntningar

Vad tyckte du om demon? Rösta i nyheten!

#anthem, #bioware


Medlem

Tveksamt


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Geeks Gaming

De va okey. Bättre än Destiny 2 i många aspekter... Men inte alls sugen på att köpa.

Medlem

Tyckte det var mycket bra. Detta är dock under förväntningen att förbättringarna de utlovat faktiskt kommer till launch (15/22 feb).

Medlem

Tveksam, finns potential återstår att se hur polerat det är vid launch. Kommer att sitta på stängslet och observera hur EA kommer sköta detta.


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Kan bli ett köp längre fram när saker och ting har kommit på plats och mognat. Grunden för ett intressant spel finns men kändes inte färdigt.

Gnällkuk

Jag tror tyvärr inte riktigt på det här, end-game är väldigt tunt just nu och om de ska lyckas behöver de få till rätt mkt som t ex raids ganska fort, annars tror jag folk kommer ledsna ganska snabbt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kändes som questen var tok för långa och mobsen hade för mycket hp

Medlem

Bioware är idag bara ett namn, det har sedan länge varit klart för mig att det Bioware som fick mig att bli ett stort fan av RPG inte längre existerar. Efter att ha testat "demot" så blir bara detta ännu mer tydligt.

Medlem

Tröttna efter 30 minuter.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

jag installerade men spelade aldrig, fick aldrig suget att testa riktigt efter man läst vad resten hade å säga


signatur

//monster

Medlem

Om Anthem hade kommit innan Destiny 2 så hade jag köpt det. Var sjukt sugen på Destiny 2 på grund av jag hade ingen chans att lira första Destiny. Efter kampanjen så fanns det ingen lust att fortsätta med Destiny och när man testa Anthem betan i 15-20min, kände man bara ett 'Meh'-känsla. Vissa spel passar inte alla helt enkelt.

Medlem

Kändes som ett Andromeda utan någon mening överhuvudtaget. Så nä, det känns som man slänger sin tid på annat.

Medlem

Jag är glad att jag testade demon. Jag kommer inte köpa spelet.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Gen
Medlem

Tyckte det var helt okej. Lär inte köpa det men kommer skaffa en månad Origin Premier för att lira det en stund iaf.

Medlem

Var väldigt tveksam till spelet när jag såg det först, men så testade jag själv demot och det tilltalade mig till 100%, så ett köp kommer det att bli!

Förhoppningsvis är prestandan ordnad då jag kör på 1440p med 1080ti bl.a och fick väldigt tveksam fps. Sedan är tydligen bättre styrning i luften, i vatten och annat fixat man det kom inte med i demot.

Medlem

Stabilare fps, bra story och mer intressanta bossfighter så kommer jag nog köpa

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Bioware är idag bara ett namn, det har sedan länge varit klart för mig att det Bioware som fick mig att bli ett stort fan av RPG inte längre existerar. Efter att ha testat "demot" så blir bara detta ännu mer tydligt.

Tyvärr är detta min magkänsla också. När jag tänker på Anthem blir det något i stil med "dags att se om jag kan få något blått och shiny". När jag tänkte på gamla goda bioware: "nu jävlar blir det äventyr!". Vet i ärlighetens namn inte hur de ska lyckas med Anthem med tanke på den inriktning de valt. De verkar ju ha stort självförtroende för sitt nya spel trots att demot inte gav någon direkt mersmak, snarare tvärtom.

Är mer intresserad av vad Obsidian tänker koka ihop med outer Worlds


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Började spela på Fredag men blev bara frustrerad över det urusla menysystemet och ett skittråkigt Fort Tarsis så stängde av efter en timme.

Fortsatte spela på Söndagen och blev lite mer positiv, men den sista mellansekvensen med Mattias funkade inte alls och när jag försökte joina Freeplay så kraschade alltid spelet tillbaka till titel skärmen och där försvann alla positiva tankar.

Jag hade aldrig tänkt köpa spelet efter ha sett Anthems repetitiva och omklippta reklam på Twitter och den tekniska alphan i november gav mig en sur smak av hur mycket som var avstängt, och hur kort det var.

som The Division spelare så hade jag mer förhoppningar på The Division 2 och efter den tekniska alphan i december som var mycket mer öppen med mer story, instanser och mer "open gameplay" så blev jag mer positiv till det och tycker också det går åt rätt riktning mer långsammare mer taktiskt spelande.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Då hade dom inga höga förväntningar.
Kändes bara repetivt och, förlåt, astråkigt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

End-game är väldigt tunt(Exkakt samma fiender med mera HP). Väldig liten fiendevariation. Kontrollerna på konsoler känns väldigt sega. Det var bara demo men prestandan på OneX och Pro i 4K är under all kritik. Fps dippar till 22.. För att få spelet att flytta på bättre funkar att fixa på Pro, man måste gå in i PS4 inställningar och ändra upplösning på konsolen till 1080p. Då känns spelet och kontrollen direkt mycket mer snappy, men man få isåfall leva med att FPS är överallt mellan 40-60..

Medlem

Trodde faktiskt att spelet dödade min Ps4a. Mitt inne i ett uppdrag så var det som om någon drog ur sladden...helt svart. Aldrig hänt förut. Efter att ha startat ps4an via knappen på konsolen och en diskkontroll senare så verkar allt fungera som det ska. Men testade inte demon nå mer efter det. Vågade helt enkelt inte. Läste att fler råkat ut för detta på reddit. Men ingen här? Ska jag köpa det lär det bli vid en ev prissänkning framöver.

Medlem

Nä jag tycker nog att det är lite ointressantare en Destiny. Behöver ha mer info över hur världen kommer att bli. Är helt klart intresserad över att se mer. Tyckte helt klart att karaktärerna var mycket mer intressantare en dom i Destiny. Men gillar absolut inte hur opersonliga delarna & vapnen man uppgraderar "rustningarna" med är. Dom blev snabbt tråkiga tycker jag med enbart olika färger och +% i olika saker. I slutändan så förväntar jag mig inte mer en ett spel som bara delvis ersätter Destiny. Men jag blir gärna positivt överraskad. En polare till mig råkade också ut för en total avstängning av konsolen när jag spelade med honom.

Medlem

Bioware köper jag för story. Star Wars och story och jag kan ge dem alla pengar de önskar. TOR tjänar de massor på just pga mig

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Bioware är idag bara ett namn, det har sedan länge varit klart för mig att det Bioware som fick mig att bli ett stort fan av RPG inte längre existerar. Efter att ha testat "demot" så blir bara detta ännu mer tydligt.

Ungefär som allt annat i dagens värld då med andra ord, en värld som trots det blir upphetsade av varumärken. För det är precis vad det är, ”varumärken”. Inget annat.
Visst, det finns några enstaka företag i världen som fortfarande håller sig fast men de är fåräknade.
Bioware betyder ingenting. Men jag som du minns en tid då baldurs gate var magiskt, precis som kotor.
Jag tror dom tappade det fullständigt när dom överhypades iom mass effect-serien som i mina ögon var starten på katastrofen. Anthem är resultatet. Skräp.

Medlem
Skrivet av MrZteevee:

Trodde faktiskt att spelet dödade min Ps4a. Mitt inne i ett uppdrag så var det som om någon drog ur sladden...helt svart. Aldrig hänt förut. Efter att ha startat ps4an via knappen på konsolen och en diskkontroll senare så verkar allt fungera som det ska. Men testade inte demon nå mer efter det. Vågade helt enkelt inte. Läste att fler råkat ut för detta på reddit. Men ingen här? Ska jag köpa det lär det bli vid en ev prissänkning framöver.

Samma hände mig fast på PC så jag tänker spela Division 2 istället Anthem ,tänker inte riskera min dator får en "Härdsmälta" på grund av ett spel som påminner lite väl mycket om Destiny 2.

Medlem

På tok för ojämn bilduppdatering, låter spelet bygga på sig lite så blir det nog köp till PS5 i framtiden.

Medlem

Provade demot och tröttnade relativt omgående. Kanske bara jag som har blivit gammal och grinig men kändes som en oinspirerad och medioker Destinyklon.

Medlem

Tror Anthem kommer att glömmas rätt så snabbt...

Medlem

Ok, inget jag skulle köpa eller ödsla tid på.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

12
Skriv svar