Respawns Star Wars-spel utvecklas av en helt ny grupp

Robot
Respawns Star Wars-spel utvecklas av en helt ny grupp

Titanfall-gänget gör Apex Legends och God of War-designern byggde ett helt nytt team.

#respawn-entertainment, #star-wars-jedi-fallen-order


Medlem

Okej så de får göra ett Star Wars lir, medans Bioware som försökt få till Knights of the Old Republic 3 "flera gånger", istället får utveckla generiska lootshooters.

EA borde aldrig fått monopol på Star Wars licensen till att börja med. Det är utomordentligt fantastiskt hur inkompetent och illa de hanterat universumet senaste åren. Som Jim Sterling tog upp i sin video EA Should Lose The Star Wars License, mellan 2002-2006 fick vi se flera utav de bästa Star Wars lir som någonsin gjorts, medans under 2013-2017 har EA bara lyckas trycka ut två usla fps spel.

Medlem

Jag förstår inte detta med att folk är så fokuserade på att några studios enbart ska göra vissa saker. Företagen är består sällan samma personer. Folk slutar och börjar precis som vanliga företag.

Medlem

Det måste bli ett ordentligt star wars spel med jedis och siths osv. Inget jävla mjölkande Battlefront igen.

Jag håller mig till detta, om utvecklarna av Warframe skulle få chansen att göra ett star wars spel med jedis och siths så skulle jag glädjas åt det


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Som Star Wars fan vart det en enorm besvikelse när jag fick reda på att EA fått exklusiva rättigheter i 10 år. Disney kan inte var nöjda, hoppas verkligen inte de ger EA ytterligare 10 år, inte ens när SW spelen var som "sämst" då Lucas ägde företaget har det varit så här illa. Det finns en anledning till att SW spelen ofta toppar listor på de bästa spelen som gjorts, även om det inte varit SW är de bra spel.

Medlem

Bådar inte gott detta. Varför undanhålla detta under all denna tid? Spelet "teasades" redan under E3 2016 som ett Respawn-projekt och utannonserades i somras som ett Respawn-spel... Nu helt plötsligt går de ut med att det är en helt ny studio som legat bakom utvecklingen? Och att Respawn har i själva verket jobbat på Apex Legends i två års tid?

Edit: Haha, fasen vad pinsamt. Ber om ursäkt för mitt raljerande utan motstycke. Reagerade på nyheten och givetvis borde jag ha läst igenom nyheten mer noggrant.

Nu håller jag tummarna att spelet håller hela vägen och levererar ett spel värt Star Wars-licensen.

Medlem

Älskar det mesta med Star Wars (LOOK AWAY EPISODE VIII) så detta hoppas jag blir bra. Spelar BF2 mer och mer nu när Dice släpper mer saker och har fler events etc. Blir bara bättre.... som ett fint vin.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@BlueTeam Inte ny studio utan ett nytt team där en del är från det gamla teamet men många är nyrekryterade just för det här spelet. Fortfarande inom Respawn dock.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Enligt Vince Zampella jobbar de på ett Titanfall-spel som ska komma redan i år dock? Lär väl vara ett mobilspel...

https://twitter.com/VinceZampella/status/1092856944199495686

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Det måste bli ett ordentligt star wars spel med jedis och siths osv. Inget jävla mjölkande Battlefront igen.

Jag håller mig till detta, om utvecklarna av Warframe skulle få chansen att göra ett star wars spel med jedis och siths så skulle jag glädjas åt det

Du spelar som en ung padawan som överlevde Order 66.
Så spelet utspelar sig mellan Revenge of the sith och A new hope.
Det har också kommit ut att Sith Inquisitors kommer att vara med som fiender i spelet.
Det kan bli riktigt grymt.

Skrivet av Sapiens:

Okej så de får göra ett Star Wars lir, medans Bioware som försökt få till Knights of the Old Republic 3 "flera gånger", istället får utveckla generiska lootshooters.
http://www.quickmeme.com/img/e2/e24cdca8a5209cf59d37baae28212...

EA borde aldrig fått monopol på Star Wars licensen till att börja med. Det är utomordentligt fantastiskt hur inkompetent och illa de hanterat universumet senaste åren. Som Jim Sterling tog upp i sin video EA Should Lose The Star Wars License, mellan 2002-2006 fick vi se flera utav de bästa Star Wars lir som någonsin gjorts, medans under 2013-2017 har EA bara lyckas trycka ut två usla fps spel.

För Bioware har ju verkligen visat sig vara en kompetent studio på senaste tiden.
Acceptera det, Bioware som det var förr är dött sedan länge. Det är bara nollor utan talang kvar i deras hus.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Bådar inte gott detta. Varför undanhålla detta under all denna tid? Spelet "teasades" redan under E3 2016 som ett Respawn-projekt och utannonserades i somras som ett Respawn-spel... Nu helt plötsligt går de ut med att det är en helt ny studio som legat bakom utvecklingen? Och att Respawn har i själva verket jobbat på Apex Legends i två års tid?

Om du hade följt projektet hade du vetat om att de redan augusti 2016 i ett meddelande från Stig Asmussen meddelade att de bygger upp ett nytt team för att utveckla Star wars.
Vet inte om det räknas som "plötsligt".

1
Skriv svar