Titanfall 3 är inte under utveckling

Robot
Titanfall 3 är inte under utveckling

Det blev gratisspelet Apex Legends istället.

#apex-construct, #respawn, #titanfall, #titanfall-3


Medlem

"And we were bought by EA". Gillar att de vågar säga det.

Medlem

Aurgh, för bövelen, varför? Världen behöver ett Titanfall 3, inte ytterligare ett löjligt f2play battle royale skräp som kommer dö inom ett par år. längesen jag blev så här upprörd över en nyhet faktiskt.

Medlem

Haha tja det Drew McCoy sa där säger väl rätt mycket om hur stort förtroende Respawn har om konceptet, sin utgivare och spelet i sig.

Ambassadör
Xbox

Känns ju som en fräsch grej att ge sig in i lootboxandet nu...


signatur

Jump in.

Medlem

När de är klara med Fallen Order kan de börja med Titanfall 3.

Titanfall 3 med Frostbitemotorn. Gömmer sig någon i en byggnad? Rasera hela byggnaden med din Titan. Mmm...

Medlem

Titanfall 1 och 2 failadd ju ganska så stenhårt så jag hoppas på att det inte blir en 3a med tanke på att serien är 2/10 på betygskalan


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Titanfall 1 och 2 failadd ju ganska så stenhårt så jag hoppas på att det inte blir en 3a med tanke på att serien är 2/10 på betygskalan

Va?
Ettan var helt okej MP shooter och tvåan var fenomenal.

Medlem
Skrivet av Bennii:

När de är klara med Fallen Order kan de börja med Titanfall 3.

Titanfall 3 med Frostbitemotorn. Gömmer sig någon i en byggnad? Rasera hela byggnaden med din Titan. Mmm...

Du har glömt en sak bara, Titanfall 2 gjordes i source motorn, dvs nu är serien för alltid fördömd att aldrig få en tredje uppföljare.

Vilket inte vore förvånande eftersom om Apex nu är framgångsrikt kommer de troligtvis fortsätta med free2play spel. Om det inte är framgångsrikt hamnar Respawn troligtvis i samma hög som resten av EAs offer.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Titanfall 1 och 2 failadd ju ganska så stenhårt så jag hoppas på att det inte blir en 3a med tanke på att serien är 2/10 på betygskalan

Hahaha, skämtar du eller? Du lär ju inte ens ha rört spelen

Tvåan fick strålande betyg men dödades av EA genom att klämma in det mellan Battlefield 1 och Call of Duty vid release. Helt efterblivet.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hahaha, skämtar du eller? Du lär ju inte ens ha rört spelen

Tvåan fick strålande betyg men dödades av EA genom att klämma in det mellan Battlefield 1 och Call of Duty vid release. Helt efterblivet.

"EA previously wanted to sell around nine or 10 million Titanfall 2 copies, but it appears the game only sold five to six million units in its lifetime.". Som sagt så failade både Titanfall spelen oavsett vad ni tror eller tycker.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

"EA previously wanted to sell around nine or 10 million Titanfall 2 copies, but it appears the game only sold five to six million units in its lifetime.". Som sagt så failade både Titanfall spelen oavsett vad ni tror eller tycker.

Det handlar om hur man definierar ”faila”: betygsmässigt eller om det mötte försäljningsmålet.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av stormarn:

Aurgh, för bövelen, varför? Världen behöver ett Titanfall 3, inte ytterligare ett löjligt f2play battle royale skräp som kommer dö inom ett par år. längesen jag blev så här upprörd över en nyhet faktiskt.

För att folk inte köpte vare sig Titanfall eller Titanfall 2 i tillräckligt stora mängder. Att de som faktiskt skaffade spelen gillade dem betyder inte att det är ekonomiskt försvarbart att göra samma sak igen.

Gnällkuk
Skrivet av CliQue-SinneD:

Hahaha, skämtar du eller? Du lär ju inte ens ha rört spelen

Tvåan fick strålande betyg men dödades av EA genom att klämma in det mellan Battlefield 1 och Call of Duty vid release. Helt efterblivet.

Precis, jag skulle gissa att de helt enkelt inte vill chansa att EA rövknullar dem igen och att de chansade på att köra BR-spelet i hopp om att det ska bli framgångsrikt och tjäna som deras livlina för pengar till utveckling av Apex samt framtida spel.

Tycker det är helt sjukt hur EA behandlat dem. Får hoppas att de nu kompareras rikligt med pengar för PR av Apex.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Pff. Tacka alla snorungar(och alla andra) som kastat pengar på Epic. Denna BR-pandemi kommer vara med oss i många år framöver.
Har inget emot att BR som spelläge i sig men när det leder till att spel bortprioriteras pga det så blir jag ledsen. Synd att utvecklarna måste vara såna giriga as.

Medlem

Tar faktiskt denna nyhet ganska hårt. Jag är ett stort fan av Titanfall och har inte blivit mindre fan med tanke på hur de hållit en affärsmodell utan lootboxes och DLC som man "måste" köpa för att kunna delta i spelet fullt ut.

Jag spelar tvåan dagligen nu och kommer fortsätta med det. Men visst hade jag velat se en trea... men ja, jag kommer testa deras nya spel. Är ju ett fan av universumet med.

Medlem

Jag skrev i en tråd tidigare att detta (det nya mp-spelet) kändes som att Titanfall var "på väg ut", jag anser nu att jag hade väldigt rätt.
EA ansåg nog att Titanfall inte sålde bra nog och det var det. Inget riktigt Titanfall-singleplayer förrens det kommer en "reboot" gissar jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

EA vill trycka pengar och Battle Royale FTP är idag tydligen den främsta tryckpressen vid sidan av mobilspel.

Låt dom tjäna pengar på P12or. EA har tydligt visat de senaste åren vart de är på väg. Inget jag kommer kasta bort tid på.

eld
Medlem
Skrivet av boba-fett:

Pff. Tacka alla snorungar(och alla andra) som kastat pengar på Epic. Denna BR-pandemi kommer vara med oss i många år framöver.
Har inget emot att BR som spelläge i sig men när det leder till att spel bortprioriteras pga det så blir jag ledsen. Synd att utvecklarna måste vara såna giriga as.

Det gjorde det inte, Respawn hade gjort något annat även om battle royale aldrig hade existerat, men de hade inte gjort titanfall 3.

De gör inte Titanfall 3 för att Titanfall 2 inte sålde tillräckligt. Titanfall är fortfarande ett värdefullt IP för EA, så tror knappast att de kommer överge det.

Medlem
Skrivet av stormarn:

Aurgh, för bövelen, varför? Världen behöver ett Titanfall 3, inte ytterligare ett löjligt f2play battle royale skräp som kommer dö inom ett par år. längesen jag blev så här upprörd över en nyhet faktiskt.

"Ett löjligt F2P battle royale skräp som kommer dö inom ett par år."
Jag har själv inte mycket intresse av just detta spelet men det är knappast som du beskriver det. Jag hade hellre sett ett Titanfall 3 också men jag tror nog inte det hade haft en chans att leva längre än detta oavsett.

Medlem
Medlem

We love being able to experiment in this crazy universe!

Låter snarare som ett roligt program till din telefon.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fattar dock inte varför de inte har med Titans i spelet. Att göra nåt unikt är vad som får ett spel att ta fart. Lootboxes är ju på g att bli förbjudna i EU. Blir de då inga spel som har boxes eller blir det fullpris?

Medlem

Bra. Gör fler sådana här spel så att alla tröttnar ASAP; så vi slipper dem.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Apex är en blandning av Fortnite och Overwatch. Fastnade inte för Overwatch och Fortnite har jag tröttnat på. Så detta är ett välkommet spel faktiskt. Sista suget efter Anthem försvan med Apex också.

1
Skriv svar