Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Är på uppdrag och ska ta mig ut ur staden men ett tåg blockerar övergången så jag stannar och funderar om jag ska rida en annan väg. Upp brevid mig kommer en annan tjomme som av nån anledning säger han något uppkäftigt varav jag käftar tillbaks vilket han inte gillar och drar revolvern och pangandet är ett faktum ! Innan jag vet ordet av har jag 20st lawmen efter mig och allt går åt pipan.

Jag sådant är ju alltid trevligt😜. Är det inte så det är i närheten av tåg nu för tiden. Inställt, försenat, byt till buss, buss fast i kaosoväder. Det är klart folk blir sura när de ser ett tåg😁

Medlem

Kvällens jakt blev riktigt lyckad.

Jag hade siktet inställt på Giaguaro, den legendariska pantern. Hade hört att den skulle vara något extra. Tydligen en riktigt arg och lurig jäkel.

Okej, då är det bäst att ta till något extra...

Efter att ha spårat en liten stund så hörde jag något som prasslade i buskarna 20 meter framför mig.

Dags för mitt hemliga pantervapen: dynamitgubbar.

Kastade två snabba. Pang. Bom.

Klart. Ett stycke död katt att plocka upp.

Det var ju löjligt enkelt. Jag är nästan besviken!

Medlem

någon som har en posse man kan joina online?

Avstängd

Det finns mycket tips och tricks. Som t.ex det jag delade med mig av så man kunde ta sig ner till New Austin med Arthur. Man var ju tvungen att glitcha sig dit men det var de värt för då kan man hämta Otis Millers revolver.

Tror det är mycket därför tråden blivit så lång med för finns mycket att tipsa om i detta spel. Sen upplevelser som spelare har, alla situationer kan ju sluta hur som som helst.


signatur

PS5 och inget annat.

Redaktör

Throwback Tuesday till den där gången när jag hade köpte en ny, fin rånarluva. Antar att den funkar likadant som banandan, men ändå: jag stal en dilligens utanför St Denis, men trots noggrann maskering fick jag en Wanted-märkning och tvingades pröjsa böter för att slippa prisjägare. Efterlysning på person ingen sett känns ju lite märkligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Throwback Tuesday till den där gången när jag hade köpte en ny, fin rånarluva. Antar att den funkar likadant som banandan, men ändå: jag stal en dilligens utanför St Denis, men trots noggrann maskering fick jag en Wanted-märkning och tvingades pröjsa böter för att slippa prisjägare. Efterlysning på person ingen sett känns ju lite märkligt.

Maskeringen fungerar endast mot "vanligt folk", förutsatt att du maskerade dig innan de såg dig, såklart. Om du ses av en plit så identifierar de dig direkt, maskering eller ej, även om du är en bit ifrån och lyckas fly. Räcker med att de får syn på dig på avstånd.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Frilansare
Skrivet av Tiggaren:

Är på uppdrag och ska ta mig ut ur staden men ett tåg blockerar övergången så jag stannar och funderar om jag ska rida en annan väg. Upp brevid mig kommer en annan tjomme som av nån anledning säger han något uppkäftigt varav jag käftar tillbaks vilket han inte gillar och drar revolvern och pangandet är ett faktum ! Innan jag vet ordet av har jag 20st lawmen efter mig och allt går åt pipan.

Stör mig faktiskt lite på det där att man ALLTID får skulden för all skit andra startar. Men så är väl livet som outlaw, antar jag. Påminner om mellanstadiet...

Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Stör mig faktiskt lite på det där att man ALLTID får skulden för all skit andra startar. Men så är väl livet som outlaw, antar jag. Påminner om mellanstadiet...

Haha helt sant. Min häst blev påkörd av en diligens i saint denis, varav jag sprang fram till hästen som skenade iväg och gjorde folk förbannade. Det slutade med att jag tog strypgrepp på en av misstag och fick sedan hela saint denis poliskår efter mig. Jag var dock nere vid hamnen där så simmade ut en bit i vattnet och sedan sprang jag upp till postkontoret och betalade bort min bounty på $15 dollars. Betalar man inte bort den så kan man ju få mycket lawmen efter sig när man är och rider i området.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha helt sant. Min häst blev påkörd av en diligens i saint denis, varav jag sprang fram till hästen som skenade iväg och gjorde folk förbannade. Det slutade med att jag tog strypgrepp på en av misstag och fick sedan hela saint denis poliskår efter mig. Jag var dock nere vid hamnen där så simmade ut en bit i vattnet och sedan sprang jag upp till postkontoret och betalade bort min bounty på $15 dollars. Betalar man inte bort den så kan man ju få mycket lawmen efter sig när man är och rider i området.

Tänk om vi hade Saint denis poliskår i detta land. Läste om att det aldrig hade varit så lätt att komma undan med MORD som nu. Så nu kan man passa på om det är någon man hatar, SUCK! Ja, ja det är verkligheten. Ibland är det mycket roligare med spel.😕

Frilansare
Skrivet av Över45:

Tänk om vi hade Saint denis poliskår i detta land. Läste om att det aldrig hade varit så lätt att komma undan med MORD som nu. Så nu kan man passa på om det är någon man hatar, SUCK! Ja, ja det är verkligheten. Ibland är det mycket roligare med spel.😕

Saint Denis poliskår mördar ju å andra sidan en för att man råkat sparka till en lyktstolpe...

Frilansare
Skrivet av breahl:

Haha helt sant. Min häst blev påkörd av en diligens i saint denis, varav jag sprang fram till hästen som skenade iväg och gjorde folk förbannade. Det slutade med att jag tog strypgrepp på en av misstag och fick sedan hela saint denis poliskår efter mig. Jag var dock nere vid hamnen där så simmade ut en bit i vattnet och sedan sprang jag upp till postkontoret och betalade bort min bounty på $15 dollars. Betalar man inte bort den så kan man ju få mycket lawmen efter sig när man är och rider i området.

Haha! Ja det där att råka ta stryptag på oskyldiga förbipasserande verkar vara symptomatiskt för just Saint Denis. Vet inte hur många gånger Arthur tabbat sig så.

Medlem

@Joakim Bennet: Eller så råkar man rida på någon fotgängare. "Disturbing the peace" brukar det stå.

"Vadå, jag skulle bara rakt fram! Det var ju fotgängaren som kom och ställde sig i vägen!" försöker jag förklara för poliserna som kommer springades med dragna vapen, men jag hittar ingen sån förklaraknapp på kontrollern. Det brukar sluta med massaker och vild jakt genom stan där jag rider på ännu mera folk på vägen 😬.

Frilansare

Råkade få "cruelty to animals" när jag red min (eller var den stulen?) häst rakt in i ett träd. Bängen trålade rejält.

Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Råkade få "cruelty to animals" när jag red min (eller var den stulen?) häst rakt in i ett träd. Bängen trålade rejält.

Haha ja det där får jag då och då också. När Lemoyne raiders som försöker ligga i bakhåll på en och man råkar skjuta ett par av deras hästar. Då när man ska loota dom och hästarna så kan någon plötsligt rida förbi och rapportera en för "cruelty to animals". Han skiter totalt i att jag skjutit ner fem människor men ska rapportera till lawmen att två hästar dött. Då får man snabba sig upp på sin häst och rida ikapp honom och avrätta. Brukar vara enklaste vägen till att inte få bounty.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl Han kanske förstod att det var bad-guys du dödat men de stackars hästarna är ju oskyldiga offer
Fast med tanke på hur många ggr man blivit halvt (eller helt) ihjälsparkad av hästar så kan man ju börja fundera...


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Redaktör
Skrivet av Paiden:

Maskeringen fungerar endast mot "vanligt folk", förutsatt att du maskerade dig innan de såg dig, såklart. Om du ses av en plit så identifierar de dig direkt, maskering eller ej, även om du är en bit ifrån och lyckas fly. Räcker med att de får syn på dig på avstånd.

Ja, man får lära sig den svåra vägen i detta spel.


signatur
Avstängd
Skrivet av Paiden:

@breahl Han kanske förstod att det var bad-guys du dödat men de stackars hästarna är ju oskyldiga offer
Fast med tanke på hur många ggr man blivit halvt (eller helt) ihjälsparkad av hästar så kan man ju börja fundera...

Haha ja precis, men även då man skjutit ner ett camp med t.ex O´driscolls eller vad dom heter så kan det rida förbi någon då man lootar och då blir man wanted för murder. Man kan tjäna grova dollars på att loota alla man skjutit men tyvärr blir man avbruten mitt i allt oftast.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Förresten nu då vi har er båda i tråden. Jag vill ha en stream där Bennet och Helenius spelar red dead online och ska fiska.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Saint Denis poliskår mördar ju å andra sidan en för att man råkat sparka till en lyktstolpe...

😁 Ja det blir nog lite väl hårda straff. Diktaturpoliser! Dock kan man ju skjuta,döda 20 personer rymma och sedan gå till posten. "Jag har lite böter för jag har dödat folk. -Ja det är ju bra att du gör rätt för dig och betalar böterna så det är ur vägen." Ungefär. Mycket underligt straffsystem.😉😂

Medlem
Skrivet av Över45:

Haha ja en liten grej kan ställa till det ordentligt! Nu vet jag inte hur mycket du spelat. Men det är här jag kommer lite till djupet och erfarenheten för oss som lagt ner massor av tid i spelet. Alla har små problem med handkontrollens finkänslighet i början. Efter hand lär man sig hur man undviker småsmissarna. Men R* har verkligen inte gjort det lätt för någon. "De där smådetaljerna med styrningen av spelet får ni upptäcka själva" Väldigt snällt av dem😈. Men hur många kan tvärbromsa en häst på en klippkant i början av spelet? Eller se exakt var Arthur kan klättra upp på ett berg utan att han glider ner och dör. Och massor av annat. Träning, träning, träning.....😓

@TomasHelenius
Det inlägget om "problemen" med att man får lära den hårda vägen. Passar nog in på det du tyckte. Även om det handlar mest om styrningen. Är det ju massor annat man blir tvingad att lära sig.☺

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Joakim Bennet: Eller så råkar man rida på någon fotgängare. "Disturbing the peace" brukar det stå.

"Vadå, jag skulle bara rakt fram! Det var ju fotgängaren som kom och ställde sig i vägen!" försöker jag förklara för poliserna som kommer springades med dragna vapen, men jag hittar ingen sån förklaraknapp på kontrollern. Det brukar sluta med massaker och vild jakt genom stan där jag rider på ännu mera folk på vägen 😬.

Om jag kör över en fotgängare med bil idag. Så blir det nästan alltid mitt fel. Men man blir nog inte skjuten på plats när man skall förklara för polisen.😁

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha! Ja det där att råka ta stryptag på oskyldiga förbipasserande verkar vara symptomatiskt för just Saint Denis. Vet inte hur många gånger Arthur tabbat sig så.

Det är naturligtvis "Arthur som har tabbat sig" 😉😁

Medlem
Skrivet av Paiden:

@breahl Han kanske förstod att det var bad-guys du dödat men de stackars hästarna är ju oskyldiga offer
Fast med tanke på hur många ggr man blivit halvt (eller helt) ihjälsparkad av hästar så kan man ju börja fundera...

Apropå det. Jag brukar nästan alltid åka på en sjuk spark när jag ska länsa sadelväskan på någon annans häst. Spelar ingen roll om hästens ägare ligger död på marken, de här hästarna är grymma på att vakta grejer! Tjuvlarm onödigt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Apropå det. Jag brukar nästan alltid åka på en sjuk spark när jag ska länsa sadelväskan på någon annans häst. Spelar ingen roll om hästens ägare ligger död på marken, de här hästarna är grymma på att vakta grejer! Tjuvlarm onödigt.

Hehe det har ju hänt både en och två gånger.

Har dock lärt mig hästarnas "tell" när det kommer att ske. Brukar alltid lugna hästen först innan jag går fram, det brukar ge större chans till att nå sadelväskorna utan att få en hov i skallen. Men man ser när hästen "rycker lite" och då vet man att det kommer en spark, ibland kan man dodgea men oftast blir det flygtur!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Apropå det. Jag brukar nästan alltid åka på en sjuk spark när jag ska länsa sadelväskan på någon annans häst. Spelar ingen roll om hästens ägare ligger död på marken, de här hästarna är grymma på att vakta grejer. Tjuvlarm onödigt.

Ja de kan vara himla tjuriga (Badum-tish!) ibland. Man klappar och klappar och ändå så får man sig en hov i trynet. Verkar vara enklare med första väskan men sen när man går runt för att loota andra sidan så är det desto värre. Kom på efter ett tag att jag lyckades bättre när jag gick runt bakom hästen istället för framför när jag skulle komma åt andra sidan. Trodde att hästen skulle bli mer spooked men verkar vara tvärt om.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

@Mortaigne:
@Paiden:

Gå runt bakom, vara beredd på dogde... uppfattat! Bra tips. Vore bra om man kunde mata den med godis också men jag har för mig att det inte går. Andras hästar alltså.

Sedan har jag märkt att en del hästar är lättare att sno av än andra. Men det märks ju som sagt på kroppsspråket. Om hästen mer eller mindre står och sover så brukar det ju vara lugnt att länsa rubbet.

Mycket hästprat i tråden! Helfestligt! 😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, man får lära sig den svåra vägen i detta spel.

Hehe, ja verkligen. Men det är enormt tillfredsställande när man bemästrar det.

Skrivet av breahl:

Förresten nu då vi har er båda i tråden. Jag vill ha en stream där Bennet och Helenius spelar red dead online och ska fiska.

Detta! Hade varit hur kul som helst att se.


signatur

Jump in.

Medlem

@Nemo: Du ska kunna mata dom men du måste då hoppa upp på den först och sen använda menyn för att mata hästen. Att mata dom från backen är endast för hästar som du nått bonding lvl1 med. Lite konstigt designval kan tyckas...


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Frilansare
Skrivet av breahl:

Förresten nu då vi har er båda i tråden. Jag vill ha en stream där Bennet och Helenius spelar red dead online och ska fiska.

Så kass på att fiska

Medlem

@Joakim Bennet: Om inte fiskespö funkar så finns ju alltid dynamit...

Skriv svar