Succé direkt – över 1 miljon har spelat Apex Legends

Robot
Succé direkt – över 1 miljon har spelat Apex Legends

Gratis battle royale till pc, PS4, Xbox One.

#apex-legends, #battle-royale, #ea, #free-to-play, #respawn


Medlem

Testat en liten stund på xboxen. Rent generellt så känns banan ganska grötig, loot är ganska svårfunnet och spelet känns som en klassisk EA lotterimaskin. Nja inte jättebra första intryck men ska ge det några rundor till så kanske man kommer in i det.

Medlem

Alltid kul när det går bra för utvecklare. Cliff Bleszinski skulle satsat på nåt liknande, tror han kanske skulle lyckats bättre. Däremot kan jag inte annat än små skratta lite hur utvecklare hoppar på Fortnite tåget och gör liknande spel för att Casha in. Men jag förstår dom. Själv vill jag ha spel som Crysis 4, Half-life 3 :(.

Inaktiv

Har generellt svårt att fatta tycke för Battle Royale av någon anledning, så tillhör väl en minoritet av alla som gillar det antar jag. Fick en ganska massiv "måste testa detta spelet alltså..-känsla" igårkväll när jag kollade in lite streams, men idag känns det mest meh, men kommer ge det lite extra kärlek ikväll tillsammans med några kompisar så får vi se om det är något man kanske kan spela fler gånger.

Medlem

Känns otroligt polerat och har lite nya idéer i BR genren. Inte helt övertygad om hur de tar betalt för spelet dock, kosmetiska grejer är ju okej men att två karaktärer måste låsas upp känns lite... meh. Visst kan man grinda och få det upplåst utan att betala men vi får se om det är rimliga mängder de vill man ska spela eller inte.

Kul att det finns mer BR ute iaf, älskar det spelläget.

Medlem

Jag tycker det är helt sjukt att man bygger ett helt spel kring ett gamemode. Battle Royale är inte ens speciellt roligt, känns som early access, hoppas nån developer inser potentialen någon gång.

Medlem

Hur fan byter jag språk?! Mitt är på tyska till xboxen 😂

Medlem

Har samma problem....allt e på tyska.
Funderar om man ska installera om spelet.

Avstängd
Skrivet av anon_1418:

Har generellt svårt att fatta tycke för Battle Royale av någon anledning, så tillhör väl en minoritet av alla som gillar det antar jag. Fick en ganska massiv "måste testa detta spelet alltså..-känsla" igårkväll när jag kollade in lite streams, men idag känns det mest meh, men kommer ge det lite extra kärlek ikväll tillsammans med några kompisar så får vi se om det är något man kanske kan spela fler gånger.

Du är inte ensam. Har aldrig fastnat för någon som helst form av BR.

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Hur fan byter jag språk?! Mitt är på tyska till xboxen 😂

Jag ändrade systemspråket till engelska UK startade om boxen och då fick jag upp ett alternativ att ladda ner språkpaket när jag startade spelet. Hoppas det funkar för er 🙂

Inaktiv
Skrivet av NiceAsBice:

Du är inte ensam. Har aldrig fastnat för någon som helst form av BR.

Vad skönt att man slipper känna sig ensam!
Har inget emot att re-spawna snabbt och bra i spel som Quake och Battlefield.

Medlem

Riktigt kul de timmarna jag hann testa det igår med en hel del unika features och quality of life-förbättringar. Microtransaktionerna är definitivt godkända med, känns som utvecklarna har tänkt till!

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag tycker det är helt sjukt att man bygger ett helt spel kring ett gamemode. Battle Royale är inte ens speciellt roligt, känns som early access, hoppas nån developer inser potentialen någon gång.

Skulle vilja påstå att miljontals med spelare anser att du har fel.

Medlem

Nytänk och annorlunda. Gillar 3 manna squad, revive och klassbaserat.
Banan... Nja inte imponerad. Hade räknat med mer städer.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Nytänk och annorlunda. Gillar 3 manna squad, revive och klassbaserat.
Banan... Nja inte imponerad. Hade räknat med mer städer.

Känner jag Respawn rätt så kommer dom fixa fler Maps, och tweaka maps/gameplay efter vad spelarna tycker och vill. Det är så dom är, trots EA.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Tänk er ett open world spel där det finns typ en arena i mitten som är lika stor som en "normal" battle Royale bana. Där på "läktaren" kan man sitta och spectata ingame på monitorer och olika kameravinklar osv. Typ som colloseum fast större och ingame. Utanför den "arenan" är det open world med Titans och bossar/uppdrag osv. Kanske även en hub där spelare kan annordna egna tournaments och matcher mellan klaner. Och sen såklart i denna hubben finns även en browser där man kan spela vanliga titanfall gamemodes. Dröm mmofps? Javisst


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Spelar väl ingen roll om en miljon testat spelet, det gör väl inte ett spel till en succé? Det som avgör är ju hur många som fortsätter spela spelet efter en viss tid.... Finns ju många spel som nått en miljon när det varit nytt och sedan totaldött inom ett par månader och ansetts vara en totalflopp...

Redaktör
Skrivet av mrpijey:

Spelar väl ingen roll om en miljon testat spelet, det gör väl inte ett spel till en succé? Det som avgör är ju hur många som fortsätter spela spelet efter en viss tid.... Finns ju många spel som nått en miljon när det varit nytt och sedan totaldött inom ett par månader och ansetts vara en totalflopp...

"Succédebut" då.


signatur
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Spelar väl ingen roll om en miljon testat spelet, det gör väl inte ett spel till en succé? Det som avgör är ju hur många som fortsätter spela spelet efter en viss tid.... Finns ju många spel som nått en miljon när det varit nytt och sedan totaldött inom ett par månader och ansetts vara en totalflopp...

Visst är det så men en miljon är ju fortfarande bättre än säg 20 000.

Medlem

Finns inget solo play alls?! Jag hamnar automatiskt med två andra direkt, så fort dom dör lämnar dom matchen. Härligt.

Förövrigt kändes det väldigt likt Call of Dutys battle royale läge. Extremt likt.

Inaktiv
Skrivet av Vercadi:

Battle Royale är inte ens speciellt roligt

Jag och några miljoner spelare anser att du har fel

Inaktiv
Skrivet av legendofkarl:

Skulle vilja påstå att miljontals med spelare anser att du har fel.

Missade att du skrivit likadant 🤣

Medlem

Jag måste erkänna att min skepticism var missriktad, har fan ta mig riktigt roligt i spelet!

Har än så länge endast spelat med randoms men det gör inget för pingsystemet funkar riktigt bra. Visst, man får inte det där supertighta samarbetet men fullt dugligt för det mesta.

Gillar banan också, lagom stor för att det inte ska kännas som att man är ensam och inget händer. Känner jag Respawn rätt sedan Titanfall 2 så har de en bra kommunikation med spelarna och kommer tweaka och sannolikt släppa fler banor vad det lider.


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar