4A Games-utvecklare: Om ni bojkottar Exodus kanske det inte kommer fler spel i serien till pc

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Om ingen talar upp så kommer det aldrig finnas en chans till förbättring.
Sheep goes baaaaah käre kamrat

Och där kom den gamla tråkiga klassikern! Om det hade gällt att spelet var trasigt och de sålde det för fullpris, lurade folk på annat sätt, absolut, bara sänk dem!

Detta har inget med spelet att göra, det har med ett startprogram att göra. Alltså en extremt låg nivå bara för att folk vill ha allt på Steam. Som för övrigt skadar konkurensen... som för övrigt minimerar för förbättring... så det du just skrev var extremt kontraproduktivt.

Och i detta fallet så ger sig folk inte ens på det nya spelet... de ger sig på de gamla kritikerrosade spelen som en "hämnd" för de nya.
Jag är inte nöjd så jag skriker hög-och-hämnas-syndrom! Ge mig ETT argument varför hela agerandet INTE är barnsligt så håller jag tyst. Dina förra "argument" höll inte.. kära kamrat.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Om ingen talar upp så kommer det aldrig finnas en chans till förbättring.
Sheep goes baaaaah käre kamrat

Fet chans att gamerz kommer stå för någon förändring då dom ÄNDÅ KÖPER spelen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av wallde:

Och där kom den gamla tråkiga klassikern! Om det hade gällt att spelet var trasigt och de sålde det för fullpris, lurade folk på annat sätt, absolut, bara sänk dem!

Detta har inget med spelet att göra, det har med ett startprogram att göra. Alltså en extremt låg nivå bara för att folk vill ha allt på Steam. Som för övrigt skadar konkurensen... som för övrigt minimerar för förbättring... så det du just skrev var extremt kontraproduktivt.

Och i detta fallet så ger sig folk inte ens på det nya spelet... de ger sig på de gamla kritikerrosade spelen som en "hämnd" för de nya.
Jag är inte nöjd så jag skriker hög-och-hämnas-syndrom! Ge mig ETT argument varför hela agerandet INTE är barnsligt så håller jag tyst. Dina förra "argument" höll inte.. kära kamrat.

Jag anser hans förra argument höll. Om ingen talar, så blir det ingen förändring. Vad i det argumentet höll inte, enligt dig?

Skrivet av Hipshot:

Fet chans att gamerz kommer stå för någon förändring då dom ÄNDÅ KÖPER spelen.

Konsollbönderna köper spelet. PC gamers kommer till viss del undvika det. Jag kommer undvika det av ren princip, pga hur utgivaren betedde sig.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av wallde:

..... recensions-bombningarna = småbarn (i kropp eller huvud) som tillsammans ska "göra skillnad"..... gamers är vansinnigt barnsliga...

Rättelse = Människor* är vansinnigt barnsliga. Gäller alla diskussioner överallt så dyker det upp massa "kids" som ska gråta ut...

Skrivet av Mirage:

Konsollbönderna köper spelet. PC gamers kommer till viss del undvika det. Jag kommer undvika det av ren princip, pga hur utgivaren betedde sig.

Case in point...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fet chans att gamerz kommer stå för någon förändring då dom ÄNDÅ KÖPER spelen.

Om utvecklare är rädda för att en person kan pirata och spela deras spel gratis så kan jag garantera att dom är lika rädda när en potentiell betalande kund vägrar att köpa deras spel pga något som utvecklaren/utgivaren har orsakat.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@kaealy: They have terrible security (80 million accounts were exposed last week)
Jag har någon nisse som försöker logga in på mitt konto så det förvånar mig inte.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag anser hans förra argument höll. Om ingen talar, så blir det ingen förändring. Vad i det argumentet höll inte, enligt dig?

Konsollbönderna köper spelet. PC gamers kommer till viss del undvika det. Jag kommer undvika det av ren princip, pga hur utgivaren betedde sig.

Ja det som stod i texten.... ?

""
Om det hade gällt att spelet var trasigt och de sålde det för fullpris, lurade folk på annat sätt, absolut, bara sänk dem!

Detta har inget med spelet att göra, det har med ett startprogram att göra. Alltså en extremt låg nivå bara för att folk vill ha allt på Steam. Som för övrigt skadar konkurensen... som för övrigt minimerar för förbättring... så det du just skrev var extremt kontraproduktivt.

Och i detta fallet så ger sig folk inte ens på det nya spelet... de ger sig på de gamla kritikerrosade spelen som en "hämnd" för de nya.
Jag är inte nöjd så jag skriker hög-och-hämnas-syndrom! Ge mig ETT argument varför hela agerandet INTE är barnsligt så håller jag tyst.
""

Skrivet av gorman:

jag väntar fortfarande på Half life 2 :Episode 3. Bojkotta Steam!?!?

Framförallt ska de gamla Half life spelen bli totalsågade, mitt sätt att visa missnöje.......

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Om det är Steam som ska ha press på sig, varför går det då inte att köpa spelet på GOG, Òrigins, Ubisoft med flera då? De är också konkurrenter till Steam.

I övrigt så har jag sett mer gnäll och larviga inlägg från de som är pro Epic i denna tråd. Försök hålla diskussionen på en vettig nivå istället för att kalla folk för "bebisar".

Tyvärr är det alldeles för sent för att hoppas på en vettig nivå i den här diskussionen.

Medlem
Skrivet av wallde:

Och där kom den gamla tråkiga klassikern! Om det hade gällt att spelet var trasigt och de sålde det för fullpris, lurade folk på annat sätt, absolut, bara sänk dem!

Detta har inget med spelet att göra, det har med ett startprogram att göra. Alltså en extremt låg nivå bara för att folk vill ha allt på Steam. Som för övrigt skadar konkurensen... som för övrigt minimerar för förbättring... så det du just skrev var extremt kontraproduktivt.

Och i detta fallet så ger sig folk inte ens på det nya spelet... de ger sig på de gamla kritikerrosade spelen som en "hämnd" för de nya.
Jag är inte nöjd så jag skriker hög-och-hämnas-syndrom! Ge mig ETT argument varför hela agerandet INTE är barnsligt så håller jag tyst. Dina förra "argument" höll inte.. kära kamrat.

Problemet är att det blir ingen konkurrens här. Konkurrens fungerar inte i detta sammanhang då konkurrens faktiskt skulle pressa priserna. Priserna kommer inte pressas. Det kommer vara samma även om det släpps på båda plattformarna.

Och du har rätt, det har inte med spelet att göra. Du har även delvis rätt i att det ligger i vilken launcher som används. Men det som är det ABSOLUT största problemet är hur Epic gick till väga med detta. Speciellt i det skede som spelet låg i. Samt att hur dålig Epic är som företag och vilka problem som finns med just detta företag just nu. Folk vill absolut inte ha någonting med dem att göra även fast de väntade på spelet och verkligen ville ha det. För vem skulle vilja ha sina uppgifter sålda till Kina bara för att du ska få spela ett spel? Och deras säkerhet ska vi inte ens börja tala om.

Min tanke är: Varför inte släppa det på så många plattformar som möjligt och absolut maximera inkomsterna? Folk får välja precis vilken plattform de vill använda sig av och därmed blir det inget mer med det. Det ger oss, som konsumenter, valmöjligheter. Precis som vi har i våran vanliga värld där vi får välja vilken butik vi ska köpa våran mjölk ifrån. Du kanske väljer Willys medans jag väljer ICA. Fortfarande samma mjölk men vi har vårat val ändå vilken butik vi gillar bättre.

Medlem
Skrivet av wallde:

Ja det som stod i texten.... ?

""
Om det hade gällt att spelet var trasigt och de sålde det för fullpris, lurade folk på annat sätt, absolut, bara sänk dem!

Detta har inget med spelet att göra, det har med ett startprogram att göra. Alltså en extremt låg nivå bara för att folk vill ha allt på Steam. Som för övrigt skadar konkurensen... som för övrigt minimerar för förbättring... så det du just skrev var extremt kontraproduktivt.

Och i detta fallet så ger sig folk inte ens på det nya spelet... de ger sig på de gamla kritikerrosade spelen som en "hämnd" för de nya.
Jag är inte nöjd så jag skriker hög-och-hämnas-syndrom! Ge mig ETT argument varför hela agerandet INTE är barnsligt så håller jag tyst.
""

Det handlar inte om att tysta dig. Det handlar om den enkla poängen: om alla är tysta och bara accepterar detta beteendet så förändras ingenting. Du propagerar för tysthet, det är det jag kan utläsa.


signatur

I drank what?

Medlem

fast om alla ska göra som dom nu gör så får man ju ha i snitt 25 launchers installerade. har redan massor känns det som


signatur

//monster

Medlem

@Rackaren: Follow the money...

Medlem

@wallde: Förklara vad konkurrensen mellan Steam, Origin, Uplay, GOG, (Windows Store) och numera Epic har medfört för bra saker. INGEN av klienterna slåss ju om användare med varken priser eller funktioner. Det finns ingen konkurrens mellan dessa plattformar/klienter/launchers. Utan nu är det i princip bara "vårat spel finns på X, köp det där eller var utan!".
Med tanke på hur länge de alla funnits så har jag svårt att tro att det nu minsann kommer hända saker. Att Epics klient dessutom är en tidsresa tillbaka till 2001 hjälper verkligen inte.

Medlem

Reflekterande fråga; Om 4a games hade startat en egen launcher för detta spel istället för att lanseras på steam, hade det gnällts lika mycket för det?

Medlem

@Kavakava83: Svar nej? Är väl ganska uppenbart att folk är sura på att exklusiviteten används som ett verktyg för att tvinga in folk i Epics launcher på samma sätt som Xbone och PS4 använder exklusivitet för att folk ska välja just deras konsoll. Ingen spelare vill ha fler exklusiva titlar oavsett plattform. Sen gjordes det på ett rätt ruttet sätt med, jag hade nog köpt Metro på Steam men orkar inte hålla på med en launcher till med inloggningar och allt vad det betyder... så kommer nog bara skippa det. Inte för att jag bojkottar men för att jag är lat och har redan en massa grymma titlar att spela. Klantigt av dem helt enkelt.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Omg ser den där bilden florera överallt nu..

STEAM SÖG OCKSÅ NÄR DET VAR NYTT! helt värdelöst men du kanske inte var med på den tiden?

Var är gnället när EAs spel inte släpps på steam utan på origin?

Sist jag kollade skickade inte Valve eller ens EA min information till en diktatur, eller ägs av ett bolag som utvecklar ett socialt övervakningsprogram som nästa år blir obligatoriskt i hela Kina. Eller kändes den biten inte relevant för dig?

Jag vet inte med dig och resten här, men jag kan vänta ett år och köpa spelet på gog eller steam, om det nu är bra dvs.

Slipper jag åtminstone stödja bolag som direkt tjänar på att förtrycka mänskliga rättigheter.

Känns som det minsta en kan göra här i livet...

Medlem

De enda som är barnsliga är de som säger att folk som PROTESTERAR är barnsliga. Recensionsbombningar fungerar för vi läser det överallt när de händer, så uppenbarligen är det något som fungerar. Att "bara" strunta i att köpa spelet räcker inte för att dela sitt missnöje med andra. Kanske en arg reddit tråd hade varit bättre men det är vad det är.

Skrivet av Halvars90:

De enda som är barnsliga är de som säger att folk som PROTESTERAR är barnsliga. Recensionsbombningar fungerar för vi läser det överallt när de händer, så uppenbarligen är det något som fungerar. Att "bara" strunta i att köpa spelet räcker inte för att dela sitt missnöje med andra. Kanske en arg reddit tråd hade varit bättre men det är vad det är.

Fast vad de är för launcher på kommande metro har ju inte ett skit att göra med va de gamla spelen höll för kvalitet, ifall Kidsen inte har ett bättre sätt att "protestera" på så bör dom sitta ner i båten o knipa // Barnslig

Medlem

Inte mig emot, Metro-spelen är skräp. Hoppas det floppar ordentligt.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Inte mig emot, Metro-spelen är skräp. Hoppas det floppar ordentligt.

Har aldrig heller fattat hypen med Metro riktigt. Men vi är alla olika och det är väl bra att det finns många olika spel

Skrivet av Kingleafanders1:

Fast vad de är för launcher på kommande metro har ju inte ett skit att göra med va de gamla spelen höll för kvalitet, ifall Kidsen inte har ett bättre sätt att "protestera" på så bör dom sitta ner i båten o knipa // Barnslig

Det är uppenbarligen ett rätt effektivt sätt ändå. Ingen bryr sig om betygen på de gamla spelen och samtidigt uppmärksammas missnöjet av spelmedia över hela världen. Folk kommer alltid att söka kanaler för att klaga och det här verkar fungera bättre än en insändare till lokaltidningen.

Vilket annat sätt förespråkar du som skulle få samma genomslag?
"Rösta med plånboken"?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Hota potentiella kunder känns kanske inte så genomtänkt..


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skrivet av hannes.theorell:

Det är uppenbarligen ett rätt effektivt sätt ändå. Ingen bryr sig om betygen på de gamla spelen och samtidigt uppmärksammas missnöjet av spelmedia över hela världen. Folk kommer alltid att söka kanaler för att klaga och det här verkar fungera bättre än en insändare till lokaltidningen.

Vilket annat sätt förespråkar du som skulle få samma genomslag?
"Rösta med plånboken"?

Nja jag finner mig snarare i att de inte alltid blir som man vill. Om de blir genomslagskraft eller ej har jag ingen aning om och oavsett vilket tycker jag att de är småsint o barnsligt.

Medlem
Skrivet av Kingleafanders1:

Nja jag finner mig snarare i att de inte alltid blir som man vill. Om de blir genomslagskraft eller ej har jag ingen aning om och oavsett vilket tycker jag att de är småsint o barnsligt.

Var det lika barnsligt när folk gjorde uppror över Fallout 76 plastpåsen som bethesda skickade med? Eller när folk gjorde uppror över Mikrotransaktioner i battlefront 2? Eller mängden guld som krävs i RDR2 multiplayer? Alla dessa saker ändrades efter uppropen. Så jo, det får genomslag. Och detta är bara tre exempel från de senaste 2 åren. Finns säkert fler.

Medlem

Alltså jag kan nära slå vad om allt jag äger att 90 % procent av folket som recensionsbombar, pekar finger och gapar och skriker, inte ens haft en tanke att betala för spelet vilket som. Definitivt ett fåtal av dem som faktiskt bemödat sig förköpa det. Det finns alltid en stor drös av näthuliganer som bara älskar att få ge "stor-facist-EA-AkTiGa-boLagzzzzz" en knäpp på näsan och bekräfta sin ofta överdrivna världsbild, prata om en förstörd bransch, om hemskheten i mikrotransaktioner, sen byter de flik och tankar 10 spel från TPB.
Jag kan absolut inte se vad grejen ligger i när det handlar om ett uteslutande singleplayerspel dessutom.

De inväntar crackrelease, med samma stora gnäll och klagomål om den dröjer, fast vänt mot Warez-grupperna och Denuvo istället xDDDDDDDDD.

Medlem

@Korken: Ja, eller steam (Valve) en gång i tiden när de fortfarande brydde sig om att leverera egna spel och titlar.
Counter-Strike, Half-Life etc etc etc. finns ju inte på många andra tjänster, eller hur?
Som företag förbehåller de sig rätten till vilka samarbeten m.m som de själva vill.
Att då hävda att produkten på något sätt skulle vara sämre, pga det, marknadsstrategiska valet, är rent av r*tarded.
Ett litet företag/studio behöver sina inkomster för att leverera en framgångsrik produkt, och underhålla den. Än mer för att ens fundera på en framtida uppföljare. Det är ingen jävla rättighet att få sitt spel på sin favoritkonsol, eller plattform. Att folk som kallar sig "fans" då väljer att bemöta det såhär, säger ju allt om IQ-nivån. Men därav är det tydligt att de flesta förmodligen inte är fans, utan scrollande gamers som hittar ngt att störa sig på, och då de faktiskt hatar EA, Epic och en rad andra "allmänt girigt betraktade" storföretag, så hoppar de på kuppen!
Än värre att attackera en äldre konstaterad succéprodukt, som deras tidigare upplagor är. En åtgärd som snarare missleder nya fans från serien som ej testat första delarna, och vill göra det i samband med denna release.

Helt klart barnsligt. Som om inte folk hade kunnat gå till media, forum m.m och ändå visat hur pass hårt det tagits emot. Finns en rad exempel på det med mer ... ja, mogna communityn inom diverse IP:n, där de inträffat incidenter, som inte tagits emot allt för väl.
För det är inte det som det handlar om egentligen när man attackerar recensioner på falska grunder och svartmålar.
Då är man endast ute efter sabotage och "hämnd". Man vill på osanna grunder hindra andra från att spela ett konstaterat bra spel, för att det kommer från fel företag. Snacka om att förgifta hela kommunikationen mellan community och utvecklare, och förstärka syftet till att de ens behöver teckna exklusivitetsavtal för första början.

Men tyvärr är de än vanligare med "P12 - Return of the Review" än sansade individer i vår gamingvärld.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

De enda som är barnsliga är de som säger att folk som PROTESTERAR är barnsliga. Recensionsbombningar fungerar för vi läser det överallt när de händer, så uppenbarligen är det något som fungerar. Att "bara" strunta i att köpa spelet räcker inte för att dela sitt missnöje med andra. Kanske en arg reddit tråd hade varit bättre men det är vad det är.

Om nu recensionsbombning ska fortsätta så kan de som känner sig tvungna att skriva nåt skit att faktiskt skriva på rätt spel. Och om vi ska vara ärliga, de flesta som recensionsbombar ger knappast konstruktiv kritik, och istället är folk som hoppat på tåget.

Men oavsett vad utgivaren gjort är recensioner till för att bedöma spelet självt, inte vad som händer utöver det. De är definitivt inte till för att bedöma ett annat spel, spelar ingen roll om det är från samma utgivare/spelserie eller inte, antingen vänta tills det nya spelet släpps och recensionsbomba på valfri sida eller skit i det.
Ett bättre alternativ är som du sade en reddit-tråd, kanske utgivarrecensioner hade varit något.
Annars är lite som att springa runt i Grand Canyon för att protestera något som Wall Street-banditerna gjort.

Medlem

Det låter som en konsolrea titel det här


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kommer alldrig att röra Epics launcher. Noooooo way.

Skriv svar