EA förnyar Jade Empire-licensen

Robot
EA förnyar Jade Empire-licensen

Får vi en fortsättning på Biowares Xbox-rollspel?

#bioware, #ea, #jade-empire


Medlem

Jade empire är en gammal favorit. Kanske dags att köra det på nytt! På PC naturligtvis.

Medlem

Känner ingen glädje över nyheter om att det kan göras fortsättningar på spelserier jag gillar. Med några få undantag så är mitt förtroende för de stora spelstudiorna generellt väldigt lågt. Trist att det blivit så här.

Frilansare

Spännande! Jade Empire var superfint. Kanske lite mycket action och för lite fördjupning men en intressant och trovärdig setting. Tänk er det med Ghost of Tsushima-look...

Medlem

"oh yes....oh no"
Älskade det här spelet men nuvarande EA borde hålla sina tassar borta.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Typ 10 fps i den där videon, glory days

Medlem

Trevligt spel, men inget jag vill ha en remaster av. Känns inte som jag behöver en uppföljare heller. Det var ett intressant sidospår som Bioware utforskade, men alla sidospår behöver inte bli stora varumärken med egna spelserier. Ibland kan det vara just en trevlig avstickare, och sen släpper vi det och går vidare.

Tror heller inte att EA faktiskt ska släppa en uppföljare. Det finns för lite pengar i Jade Empire. Det är inte ett spel med miljontals fanatiska fans som skriker efter mer, och jag ser det som ett svårt (men inte omöjligt) projekt att implementera deras "Games as a service"-modell. Så det blir nog ingen uppföljare.

Medlem

Har inget som helst förtroende för att nuvarande EA och Bioware och skull helst se att de låter Jade Empire vila i frid istället för att skända dess minne, särskilt med tanke på att få, om ens någon, av de viktiga på herrarna på Bioware är kvar och att de i princip är en helt ny studio idag. Hoppas EA/ Bioware gör något nytt istället för att plundra Jade Empires grav.

Ambassadör
Xbox

Mobil...tror jag.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag kommer ihåg ett trevligt stridssystem i en trevlig värld men framförallt kommer jag ihåg det bisarra överanvändandet av cutscenes i alla lägen. Du kunde inte bli attackerad av en fiende utan att en seg cutscene först skulle spelas.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

EA tycker ju att gamers inte vill ha singleplayer - så varför förnya singleplayer IP:n då? *Logiken finns ej*

Medlem

Ett multiplayer FPS kanske? Känns passande.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Mobil...tror jag.

finns redan

Ambassadör
Xbox
Skrivet av matnojje:

finns redan

Ah, då var det därför det dök upp i bakhuvudet. Men då har väl förnyelsen något med det att göra antar jag.


signatur

Jump in.

Medlem

hoppas dom gör en ny, ettan var speciell


signatur

//monster

Medlem

Jag veeeeeeeeeeeeeet. Snart kmr Jade Empire: Battle Royale Hot Pursuit
En sproilans ny setting i multiplayergenren med såväl Jade Empire, Battle Royale och neonklädda japsare.
Faktum är att man spelar som amerikaner och ryssar, men då och då får du en kort filmsnutt av välkända karaktärer som för att påminna dig om att detta i allra högsta grad, är en värdig uppföljare.

Sanna mina ord, detta tillkännages snart! Bioware i sitt esse

Inaktiv

Minns att jag spelade om det här spelet sex gånger på raken.

Men så var ju lite kortare än andra Bioware spel med.

Gick på väl, om man ville, på mellan 3-6 timmar bara?

1
Skriv svar