Apex Legends just nu större än Fortnite på Twitch

Robot
Apex Legends just nu större än Fortnite på Twitch

Spana in när de stora streaming-namnen går loss på Respawns actionspel.

#apex-legends


Medlem

Det är alltså ett royale spel?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lolflakes:

Det är alltså ett royale spel?

Japp, fast med respawns. Om man plockar kompisarnas kort inom en viss tid kan de återupplivas i en respawn beacon.


signatur
Medlem

Större än fortnite? Antar då att: Metro släpps till Epic Launcher ett år senare för det kommer till Origin nu och 2 år senare på Steam då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Med respawns? Låter helflippat?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Japp, fast med respawns. Om man plockar kompisarnas kort inom en viss tid kan de återupplivas i en respawn beacon.

Ok jag får väl testa det, men annars saknar jag gamla hederliga pvp multiplayer spel. Lag mot lag med många spelare. Det är bara Battlefield som finns idag och jag är inte så sugen på det.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Större än fortnite? Antar då att: Metro släpps till Epic Launcher ett år senare för det kommer till Origin nu och 2 år senare på Steam då?

I don't get it..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Behöver vi verkligen fler BR-spel?

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Med respawns? Låter helflippat?

Faktiskt riktigt jävla smart take på det. Löser problemet med att en dör i början så är man ute.

Medlem

Det var rätt coolt faktiskt.
första spelet kom jag trea och andra vann vi

eld
Medlem

Spelet är bra, men apex legends är där uppe för att EA betalt de flesta stora streamers för att spela det.

Medlem
Skrivet av eld:

Spelet är bra, men apex legends är där uppe för att EA betalt de flesta stora streamers för att spela det.

Såklart, som alla nya spel som vill sälja bra

Medlem

Hoppade in i spelet och hamnar med två randoms... jag dör och de andra två mupparna skiter i en. Pingar för fullt att kunna bli återupplivad, men nix - kör ett eget race. Första minuterna i spelet - kul...

eld
Medlem
Skrivet av aeqvist:

Såklart, som alla nya spel som vill sälja bra

Absolut, men även Atlas vart ju där uppe som mest spelade spelet av samma anledning

Moderator | Testpilot
Skrivet av eld:

Spelet är bra, men apex legends är där uppe för att EA betalt de flesta stora streamers för att spela det.

Flesta av dem hade spelat spelet ändå vare sig de nu fått betalt eller ej


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av eld:

Absolut, men även Atlas vart ju där uppe som mest spelade spelet av samma anledning

Förhoppningsvis fungerar detta spel bättre än Atlas. Pga F2P så kan det nog samla en publik som inte Blackout lyckades få. Då kommer nog de som streamar fortsätta. De vill ha tittare.

Medlem

Vad är det för game engine dom använder ser inte ut som frostbite motorn ens. Ser ut som source motorn mer.

Medlem
Skrivet av DjZaxon:

Vad är det för game engine dom använder ser inte ut som frostbite motorn ens. Ser ut som source motorn mer.

Titanfall 2 använde en modifierad sourcemotor. Så det är inte helt omöjligt.

Medlem

@Maysay: kan det inte vara source 2? det vet man aldrig om det är.

Medlem

är rätt lätt att få tittare när man betalar alla stora streamers
#apexpartner #ad

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ok jag får väl testa det, men annars saknar jag gamla hederliga pvp multiplayer spel. Lag mot lag med många spelare. Det är bara Battlefield som finns idag och jag är inte så sugen på det.

Titanfall 2? Cod ww2? Doom? Sniper elite 4? Overwatch? Osv.


signatur

"High life on low budget"

eld
Medlem
Skrivet av DjZaxon:

@Maysay: kan det inte vara source 2? det vet man aldrig om det är.

Det är respawns egna branch av första source motorn, så inte den andra.

De har dock byggt om den en hel del.

Medlem

Köpta streamers. Hoppas de floppar stort.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Köpta streamers. Hoppas de floppar stort.

Vad är felet? Får företag inte göra reklam? De döljer ju inte att de får betalt? Ska du sluta kolla på dem också? Eller är det bara Respawn som ska floppa?

Medlem

Provat lite, skönt flyt i spelet. Och goa vapen vad jag hunnit se.
Men man börjar ju känna sig rätt mättad vid det här laget.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Spelet är otroligt jävla kasst optimerat. Det ser inte särskilt snyggt ut ens på högsta inställningar.

Men trots det så får man på vissa platser under 60fps med en 8700k (stock), 32GB ram (3000mhz), Asus 1080 Strix (OC med boost till ~2050 på luft) och installerat på en SSD.
Så det är inget jag kommer att bry mig om att testa igen innan det är bättre optimerat.

Medlem

Ah, äntligen en smart lösning på problemet att jag alltid dör först i COD IIII-Blackout.
Då ska jag gärna testa det här.


signatur

autograph

Medlem

Ändå rätt schysst grafik med tanke på att det är source motorn

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Hoppade in i spelet och hamnar med två randoms... jag dör och de andra två mupparna skiter i en. Pingar för fullt att kunna bli återupplivad, men nix - kör ett eget race. Första minuterna i spelet - kul...

Känner att dina förväntningar på världen är på tok för hög lol

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

I don't get it..

Nej ja har också läst hans inlägg fler än en gång..och hänger inte iheller med vad han snackar om..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar