Hands-on – The Division 2

Robot
Hands-on – The Division 2

Gurra åkte till Paris för att sätta endgame på prov i The Division 2, här är hans intryck.

#massive-entertainment, #the-division-2, #ubisoft


Medlem

Asså..kanske..men näää...asså..blev så mätt på 1 an...assåå...oklart.

Tråddemonen
Testpilot

Hoppas miljöerna håller i längden. Vintertiden kändes som ett väldigt bra klimat i första spelet, får hoppas att de grönare miljöerna skapar en lika skön atmosfär.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Den här gången siktar jag.. helt okej.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Fan vad jag längtar. ❤️

Inaktiv

Jag är i valet och kvalet om det blir att införskaffa detta vid releasen (Blir garanterat någon gång). Men jäkligt kul att läsa positiva intryck.

Jag körde själv 1:an på PS4 och inte riktigt nöjd med kontrollerna. Så detta blir nog att införskaffa för PC. Någon som kan ge en input på detta?

Medlem

"Try and stay on her good side... try and stay on her good side... try and..." =D

Hmm ja vette tusan, det liknar det första väldigt mycket fast med en tråkigare miljö. Nu spelade jag inte det första förutom när det var gratis vissa perioder, och då var det väl ett ok spel, inget som grep tag i mig direkt, men dom snötäckta och dimmiga miljöerna var riktigt jäkla mysiga.

Kommer jag köpa detta spel? Förmodligen inte, åtminstone inte på release. Och kommer det någon gratishelg så lär jag testa på det och se om jag fastnar eller inte.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Redan förbokat och väntar febrilt på beta-koder. Ska bli sååå feeeett.

Avstängd

Har kollat det ni lade upp på youtube och detta är ju exakt som division 1. Fienderna tål 10 miljoner kulor innan dom dör. För helvete kan dom lära sig av Rockstar?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Hade uppskattat att The Division var mer utav en taktiskt 3RD person shooter. Istället för 300 skott för varje vapen och 4 granater så har man mindre av allt. Skulle nog passa in mer i spelet tycker jag utöver bullet-sponge.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av anon_326114:

Jag är i valet och kvalet om det blir att införskaffa detta vid releasen (Blir garanterat någon gång). Men jäkligt kul att läsa positiva intryck.

Jag körde själv 1:an på PS4 och inte riktigt nöjd med kontrollerna. Så detta blir nog att införskaffa för PC. Någon som kan ge en input på detta?

Jag har spelat tvåan både på Xbox One och PC. Både prestanda- och kontrollmässigt föredrog jag PC-versionen, den kändes mer rapp. Det finns lite småsaker med gränssnittet på PC som jag hoppas att de fixar innan release, men inget stort.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Redan förbokat och väntar febrilt på beta-koder. Ska bli sååå feeeett.

Kompis! Måste man förboka på ett speciellt ställe för att få betakoder? Eller går det på valfri butik likt webhallen?

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

Kompis! Måste man förboka på ett speciellt ställe för att få betakoder? Eller går det på valfri butik likt webhallen?

Vill du offra 20 spänn så går det att få tag på beta koser utan problem. Bara kolla på reddit för spelet så slipper du förboka för att avboka sen om du inte vill ha det

Medlem
Skrivet av Smerof:

Vill du offra 20 spänn så går det att få tag på beta koser utan problem. Bara kolla på reddit för spelet så slipper du förboka för att avboka sen om du inte vill ha det

Tack för tipset! Men är det något spel jag ska spela 2019 förutom Rdr2 så är det division 2. Men tack 🙂

Inaktiv
Skrivet av Lethenstroom:

Kompis! Måste man förboka på ett speciellt ställe för att få betakoder? Eller går det på valfri butik likt webhallen?

WEbhallen funkar fint. Koderna kommer ut strax innan det är dags för beta. Sen kan du bara avboka om det MOT FÖRMODAN inte är otroligt awesome

Medlem
Skrivet av breahl:

Har kollat det ni lade upp på youtube och detta är ju exakt som division 1. Fienderna tål 10 miljoner kulor innan dom dör. För helvete kan dom lära sig av Rockstar?

Då undrar jag var du har kollat på för videor för kortare TTK är en av de största ändringarna med tvåan, stora hp mätare har bytts emot kroppsskydd och mer pricksäkra fiender. Vad förväntar du dig också i ett looter shooter spel?

Detta är inte Arma eller något annat simulator spel som folk förväntar sig av någon oförklarlig anledning, det är som tidigare påpekat en looter shooter.

Eller du kanske bara är ett eko för ett uttjatad argument som inte har stämt på två år och som folk fortsätter använda efter att inte ha rört spelet sedan release. Det enda som har riktig lång TTK nu för tiden är bossar och svårare motståndare i Legendary svårighetsgrad.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Inaktiv
Skrivet av Maddox:

Då undrar jag var du har kollat på för videor för kortare TTK är en av de största ändringarna med tvåan, stora hp mätare har bytts emot kroppsskydd och mer pricksäkra fiender. Vad förväntar du dig också i ett looter shooter spel?

Detta är inte Arma eller något annat simulator spel som folk förväntar sig av någon oförklarlig anledning, det är som tidigare påpekat en looter shooter.

Eller du kanske bara är ett eko för ett uttjatad argument som inte har stämt på två år och som folk fortsätter använda efter att inte ha rört spelet sedan release. Det enda som har riktig lång TTK nu för tiden är bossar och svårare motståndare i Legendary svårighetsgrad.

Lite intressant att folk hänger upp sig på att mini-bossar och bossar tåler många skott!? Kolla på vilket jävla RPG som helst.
Hur kul hade ett spel varit om en grupp gick in och oneshottade en boss med en attack?

De har ju tom gått ifrån "sponge"-designen och gjort det bättre. Ändå är inte folk nöjda...

Fan vad folk gnäller över obetydliga saker

Medlem

Lutar åt ett köp. Väljer detta framför Anthem alla dagar i veckan.

Inaktiv
Skrivet av Frasstheass:

Lutar åt ett köp. Väljer detta framför Anthem alla dagar i veckan.

Samma! Kommer bli episkt om det ens är LITE som ettan. Otroligt kul spel med många timmar spenderade och jag ser fram emot att spendera lika många timmar om inte mer på tvåan

Medlem

Fick detta med min ryzen cpu, så blir ju såklart att testa det. Är inte så mycket för looter shooter spel egentligen men miljöerna ser ju trevliga ut iallafall.

Medlem

signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Samma! Kommer bli episkt om det ens är LITE som ettan. Otroligt kul spel med många timmar spenderade och jag ser fram emot att spendera lika många timmar om inte mer på tvåan

Agreed! Lirar du pc eller ps4?

Medlem

Tänk er ett The Divison-spel med combat från The last of us, dvs istället för bullet sponge så har man begränsat med ammunition och måste vara mer taktisk, och att combat är lika rå som i TLOU.
Det hade jag köpt!

Inaktiv
Skrivet av svidishkaboj:

Tänk er ett The Divison-spel med combat från The last of us, dvs istället för bullet sponge så har man begränsat med ammunition och måste vara mer taktisk, och att combat är lika rå som i TLOU.
Det hade jag köpt!

Pass på det. Låter helt för långsamt och tråkigt. Det är bra som det är imo

Inaktiv
Skrivet av Frasstheass:

Agreed! Lirar du pc eller ps4?

Lirade ettan på Ps4 och blir nog tvåan på ps4 också. Pc har för mycket buggar och hacks så det pallar jag inte.

Medlem

@svidishkaboj: Efter att ha spelat tekniska alphan av TD2 och kollat på mycket videor om ändringar jämfört med ettan.

Tvåan kommer vara långsammare med mer taktiskt spelande. I tvåan kommer inte samma "OP" healing finnas och First aid skillen är borta helt och har byts ut emot en lång animation där du måste byta ut keramiska plattor i ditt kroppsskydd.

Fiender tål generellt mindre men de är mer pricksäkra så du själv måste vara på tårna.

Arekkz Gaming på youtube har lagt upp flertal informativa videor om ändringar i tvåan.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Lirade ettan på Ps4 och blir nog tvåan på ps4 också. Pc har för mycket buggar och hacks så det pallar jag inte.

Coolio! Lägg till 'Frasstheasss' så pangar vi!

Medlem

Har nu aktiverat min betakod till boxen. Men hur laddar jag ner det?! #konsolnoob

Inaktiv
Skrivet av Lethenstroom:

Har nu aktiverat min betakod till boxen. Men hur laddar jag ner det?! #konsolnoob

Vet inte hur det funkar på XBOX men på PS4 kan du ladda ner direkt efter du löst in koden.
Borde vara något liknande på xboxen?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Vet inte hur det funkar på XBOX men på PS4 kan du ladda ner direkt efter du löst in koden.
Borde vara något liknande på xboxen?

Jo, jag tycker det. Men om jag kollar i min "store" så hittar jag det inte någonstans. Får fan krupp på det här.

12
Skriv svar