Bekräftat: Creative Assembly gör förstapersons-shooter

Robot
Bekräftat: Creative Assembly gör förstapersons-shooter

Tillsammans med namnkunnig regissör?

#creative-assembly, #tactical-fps


Medlem

Men är Neil Bloomkamp verkligen inblandad? Eller vad han bara på besök?

Sjukt intressant om han har något med spelet att göra. Han har ju tidigare haft planer att göra en alien film så kanske blir något åt det hållet?

Frilansare
Skrivet av B-itta:

Men är Neil Bloomkamp verkligen inblandad? Eller vad han bara på besök?

Sjukt intressant om han har något med spelet att göra. Han har ju tidigare haft planer att göra en alien film så kanske blir något åt det hållet?

Nej det är det såklart inte. Udda dock att välja en bild tillsammans med honom om han inte haft något att göra med projektet. MEN, lade till ett frågetecken i ingressen, tack för feedback!

Medlem

Fördel: Deras helt egna produkt, så de kan göra vad de vill med den.

Nackdel: Lågt marknadsvärde från start. Speciellt då CA inte är kända för att göra FPS.

Frilansare
Skrivet av Fulci:

Fördel: Deras helt egna produkt, så de kan göra vad de vill med den.

Nackdel: Lågt marknadsvärde från start. Speciellt då CA inte är kända för att göra FPS.

Tror i och för sig att de kan rida en del på hyllade Isolation som också var i förstaperson, om än mer ett sneak-em-up.
Kul hur som helst att de gör något annat än bara Total War.

Medlem

Något med robotar iaf.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Fulci:

Fördel: Deras helt egna produkt, så de kan göra vad de vill med den.

Nackdel: Lågt marknadsvärde från start. Speciellt då CA inte är kända för att göra FPS.

Dom var inte kända för skräckspel heller men Alien Isolation var awesome så förhoppningsvis kan dom överraska. Ska bli intressant att se vad dom gör.

Inaktiv

Creative Assembly har alltså flera studios runt om i världen, att de i England suttit och ruvat på strategispel i tjugo år säger egentligen inte så mycket om vad de här kan och inte kan göra.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tror i och för sig att de kan rida en del på hyllade Isolation som också var i förstaperson, om än mer ett sneak-em-up.
Kul hur som helst att de gör något annat än bara Total War.

Jag kommer fortfarande ihåg deras actionspel Viking Battle for Asgard och 3D RTS Stormrise.

Medlem

Ska bli spännande att följa då Älgen: Isolering var fruktansvärt mäktigt och en oförglömlig upplevelse. Det finns absolut talang i denna studio. Ett nytt FPS ip låter mycket spännande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag kommer fortfarande ihåg deras actionspel Viking Battle for Asgard och 3D RTS Stormrise.

Spartan: Total Warrior, ett spel liknande Viking som bara kom till konsoler.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Frilansare
Skrivet av Castor.T:

Spartan: Total Warrior, ett spel liknande Viking som bara kom till konsoler.

Haha hade förträngt det spelet...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha hade förträngt det spelet...

Ja alltså.. de har ju lite mer kända alster på CV:t!
Köpte TWH2 härom dagen förresten, ettan överraskade mig verkligen, jag som var emot allt vad heter fantasy i mitt Total War tyckte inte att det var så pjåkigt ändå.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar