4A Games-utvecklare: Om ni bojkottar Exodus kanske det inte kommer fler spel i serien till pc

Medlem
Skrivet av unoR:

Helvetet... Propain och hans vänner. Säkert 000000,1% av alla kunder. Nu gåre åt pipan.

Det tror och hoppas jag inte att det gör. Jag hoppas Exodus blir en grym framgång för 4A Games så de fortsätter göra grymma spel jag vill lägga mina pengar på.

Jag & Co ger dock ett bra anekdotiskt exempel på hur tankarna går hos en del av gruppen normala vettiga spelare vars värld inte faller sönder för att ett spelbolag inte gör som vi tycker hade varit bäst.

Medlem
Skrivet av heady89:

Utvecklaren har ju helt rätt, så jäkla barnsligt, dels att recensionsbomba, men också att bojkotta pga. en Launcher. Då bryr man sig inte om Metro som spelserie eller att stödja vad de utvecklat, och man kan således heller inte förvänta sig eller ta förgivet att det kommer mer spel i serien.

Vad är barnsligast? Att rösta med sin plånbok och inte köpa spelet för man inte gillar situationen, eller att utvecklaren hotar med att sluta ge ut Metro på PC om man inte köper det?

Medlem
Skrivet av Fulci:

(...) att utvecklaren hotar med att sluta ge ut Metro på PC om man inte köper det?

Säljer inte spelet på PC så kommer de inte utveckla till den plattformen förrän de tror på den igen. Knappast ett hot utan bara ett konstaterande av verkligheten.

Medlem
Skrivet av ProPain:

Säljer inte spelet på PC så kommer de inte utveckla till den plattformen förrän de tror på den igen. Knappast ett hot utan bara ett konstaterande av verkligheten.

De borde då göra en konsekvensanalys till VARFÖR det inte sålde, om det nu sålde bättre på andra plattformar.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av ProPain:

Säljer inte spelet på PC så kommer de inte utveckla till den plattformen förrän de tror på den igen. Knappast ett hot utan bara ett konstaterande av verkligheten.

Ja, för utvecklare som gjort samma uttalande förut som t ex Clifford Bleszinski har ju inte fått äta upp sina ord vid det här laget. Till och med Japanska företag har börjat fatta att mycket av pengarna finns på PC platformen, så det är ett idiotiskt uttalande från första början även om man bortser från att det är ett förklätt hot.

Medlem
Skrivet av ProPain:

Säljer inte spelet på PC så kommer de inte utveckla till den plattformen förrän de tror på den igen. Knappast ett hot utan bara ett konstaterande av verkligheten.

Det kommer ju dock sälja.
Om ett år.
Undrar också varför de anser att steam duger åt deras andra spel när det tydligen inte duger åt Metro som måste hamna hos EPIC.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@loerk: Tur att man inte kan vägra skriva under GDPR. Däremot krävs det att någon anmäler dem när de begår brott mot GDPR.

Borde väl ha ordat det annorlunda.
https://www.reddit.com/r/Games/comments/a43dxi/the_epic_games...

Medlem
Skrivet av ProPain:

Jag & Co ger dock ett bra anekdotiskt exempel på hur tankarna går hos en del av gruppen normala vettiga spelare vars värld inte faller sönder för att ett spelbolag inte gör som vi tycker hade varit bäst.

Snacka om storhetsvansinne, du tillhör inte någon "normal" grupp när du är inne på internet forum och försvarar spelföretag. Du tillhör en liten minoritet bara av den anledning, sedan att du tycker det är ett vettigt beteende ur konsumentsynpunkt är ju nästan lite sött.

Medlem
Skrivet av ProPain:

Säljer inte spelet på PC så kommer de inte utveckla till den plattformen förrän de tror på den igen. Knappast ett hot utan bara ett konstaterande av verkligheten.

Det hade det kanske varit om det kommit vid en annan tidpunkt. Men inte nu när det är en debatt om att spelare inte tänker köpa spelet. Då är det ett hot.

Medlem

Till alla som ropar bojkott:

Medlem
Skrivet av Lombra:

För min del så är den fina tabellen nästan 100% till Epics fördel.

Haha samma här, Steam känns som bloatad skit nuförtiden fyllt med 90% skitspel.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Haha samma här, Steam känns som bloatad skit nuförtiden fyllt med 90% skitspel.

Suck this again
Du har alla verktyg tillgängligt för att blockera dessa "skit spel", du kan till och med ha filter med speciella devs som du hatar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av unoR:

Helvetet... Propain och hans vänner. Säkert 000000,1% av alla kunder. Nu gåre åt pipan.

Det är väldans många som vägrar att använda EPICs launcher.
De använder orden "consumer friendly" som ett buzzword för att försöka vinna marknadsandelar när det enda de gör är att skapa ett monopol på just ett spel.
De har köpt ett tillfälligt monopol på det här spelet för att de tror att de ska få nya användare till sin tjänst.

Om Deep silver var så bekymmrade över vad vi konsumenter får "tillbaka" så hade de väl släppt alla sina spel hos EPIC?
Men de har inga som helst problem med att släppa deras andra kommande spel på steam som tydligen "tar alldeles för mycket"

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det enda som är barnsligt är att kasta skit på andra som inte har samma åsikter. Jag är inte speciellt sugen på att stödja Epic/Tencent då det finns många andra bra alternativ som jag föredrar. Men nu är de alternativen uteslutna eftersom Epic betalt pengar för det. Då kanske jag hoppar över spelet, det finns så många andra bra spel att spela.

Det du hade precis. De är en åsikt. Min åsikt var att jag tycker det är en överdrift.
Att "bomba" det är att agera. Och det är barnsligt i detta sammanhanget. Va inte så kränkbar.

Medlem

Om Scynet sa nåt sånt borde hen inte ha någon kontakt med media alls, hen får det att låta som att vi ska vara tacksamma att dom skapar ett spel ... det är hen som ska vara tacksam att det finns intresserade köpare och ser till att dom kan fortsätta med det dom gör.

Edit:
Jag har varit anti vad det gäller nya plattformar för utgivande av spel, men jag har väl insett att det är framtiden, samma princip gäller när vissa butiker i livet har exklusivitet för vissa märken. Så även om jag inte föredrar det, lär jag gilla läget och ha 5 olika plattformar/launchers för mina spel.

Inaktiv

Det mest märkliga med det här är den grupp FZ-läsare som kommer ut i svärm för att påtala hur trivial och löjlig all kritik mot Deep Silver är. Om det är en sådan icke-fråga, varför känner ni sådant behov av att gå in på varje jäkla artikel som skrivs om debaclet och påpeka att det är en icke-fråga och att all kritik är löjlig?

On topic: super-trist för utvecklarna på 4A Games som får lida för vad utgivaren beslutar om. Jag tror fortfarande det finns en god chans att avtalet med Epic bryts innan det där året har gått för det här kommer straffa sig ekonomiskt.
Visst kan man säga samma sak om Ubisoft och EAs respektive launchers när de lanserades men de bolagen hade å andra sidan råd att blöda pengar på ett helt annat sätt än vad Deep Silver har (tror jag).

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det mest märkliga med det här är den grupp FZ-läsare som kommer ut i svärm för att påtala hur trivial och löjlig all kritik mot Deep Silver är. Om det är en sådan icke-fråga, varför känner ni sådant behov av att gå in på varje jäkla artikel som skrivs om debaclet och påpeka att det är en icke-fråga och att all kritik är löjlig?

On topic: super-trist för utvecklarna på 4A Games som får lida för vad utgivaren beslutar om. Jag tror fortfarande det finns en god chans att avtalet med Epic bryts innan det där året har gått för det här kommer straffa sig ekonomiskt.
Visst kan man säga samma sak om Ubisoft och EAs respektive launchers när de lanserades men de bolagen hade å andra sidan råd att blöda pengar på ett helt annat sätt än vad Deep Silver har (tror jag).

THQ Nordic har nog råd att hålla sig borta från EPIC, men det handlade troligen om rätt mycket pengar för att dom skulle skriva på ett kontrakt.
THQN köpte liksom Koch Media för över 120m euro förra året, och köpte samtidigt Deep Silver samma år.

Pengar har dom, handlar nog mycket om girighet... MORE MONEYZ Please

Översikt av THQ Nordic, från wikipedia


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Förstår inte problemet...

2013..

2017...

Jäkla gnäll! Är man en riktig gamer så är man en riktig gamer, en riktigt gamer löser problemet


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Suck... just... no
Hur tycker du att det är samma sak som att ha spelet på steam? really? really? really?
Sorry, jag gick sönder lite där.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Suck... just... no
Hur tycker du att det är samma sak som att ha spelet på steam? really? really? really?
Sorry, jag gick sönder lite där.

Haha, det var med glimten i ögat..
Glöm inte att andas


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av wallde:

VE OCH FASA! Hur kan övermakten behandla spelaren så! Utveckla ett dyrt och fint spel och sen får man inte spela det från rätt startknapp!!!! Bara på dem!

..... recensions-bombningarna = småbarn (i kropp eller huvud) som tillsammans ska "göra skillnad"..... gamers är vansinnigt barnsliga...

Håller med dig, man skäms över att se hur flesta gamers beter sig i dagsläget, vill ha allting hela tiden får dem ej det ska dem börja grina och klaga som små barn.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av anon_98854:

Det mest märkliga med det här är den grupp FZ-läsare som kommer ut i svärm för att påtala hur trivial och löjlig all kritik mot Deep Silver är. Om det är en sådan icke-fråga, varför känner ni sådant behov av att gå in på varje jäkla artikel som skrivs om debaclet och påpeka att det är en icke-fråga och att all kritik är löjlig?

On topic: super-trist för utvecklarna på 4A Games som får lida för vad utgivaren beslutar om. Jag tror fortfarande det finns en god chans att avtalet med Epic bryts innan det där året har gått för det här kommer straffa sig ekonomiskt.
Visst kan man säga samma sak om Ubisoft och EAs respektive launchers när de lanserades men de bolagen hade å andra sidan råd att blöda pengar på ett helt annat sätt än vad Deep Silver har (tror jag).

De strömmar fram för de har en uppfattning om att Epic är ett helylleföretag som osjälviskt ska ge Steam konkurrens.
Epic gillar ju att odla den bilden om sig själva, däribland kritiserade de starkt Microsoft som tog aggressiva steg på marknaden med exklusiva titlar på Windows Store. Det var visst inte lämpligt för stora företag att göra.

Sen hade de väl inte hel fel med Microsoft heller. De förtjänade kritik för sitt agerande också.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Nu säger utvecklarna att PC alltid finns i deras planer i alla fall.
https://twitter.com/MetroVideoGame/status/1092115385061646336

"and a PC version will always be at the heart of our plans"

Medlem

Gruppen har 833 medlemmar och 20 av dem spelar COD:MW2. Det finns alltid de som har svårt med självkontrollen. Jag själv är inget undantag utan impulsköper ibland grejer jag ångrar senare.

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Haha, det var med glimten i ögat..
Glöm inte att andas

Jag hoppas på det :>


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

OJ!.Fit**r eller vad säger man.. Personligen vet jag EXAKT vad det kostar att utveckla spel..men va fan.. PC spel kommer alltid att utvecklas..tills PC is no more!

Medlem

Kick in the groin.

Medlem
Skrivet av miffot:

Håller med dig, man skäms över att se hur flesta gamers beter sig i dagsläget, vill ha allting hela tiden får dem ej det ska dem börja grina och klaga som små barn.

Ja, det är bättre att hålla käften och acceptera allt som kamrat ledare säger, eller hur? Att protestera är fel. One mind, one voice, one opinion. Eller hur var det nu?

Det finns 2 sidor här verkar det som, de som protesterar, och de som tycker de som protesterar är löjliga och försöker polarisera debatten så gott de kan. Låt folk protestera, om det gör dem lyckligare. De som vill köpa spelet på Epics plattform, kommer göra det. De andra kommer inte göra det.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Hymer:

Han borde lipa till sin utgivare inte till sina kunder. Vi har ju faktiskt makten att visa vårt missnöje över deepsilvers beslut att ge Epic exklusivitet.

Exakt precis just detta. Han bör ta sin oro & frustration till sin publisher, INTE till sina kunder.

Avstängd
Skrivet av wallde:

VE OCH FASA! Hur kan övermakten behandla spelaren så! Utveckla ett dyrt och fint spel och sen får man inte spela det från rätt startknapp!!!! Bara på dem!

..... recensions-bombningarna = småbarn (i kropp eller huvud) som tillsammans ska "göra skillnad"..... gamers är vansinnigt barnsliga...

Aldrig fatta efterblivna inlägg som dessa. Tror ni typ att EA/Epic/Ubisoft/Blizzard - eller vilket företag det nu är ni gatekeepar åt för stunden, ska slidea er lite gratis CD keys i DM för att ni slickar eller? Fungerar det någonsin?

Skriv svar