Pc-Anthem får åksjukereglage och bättre pc-kontroller

Medlem

Gällande FOV är det tydligt att en del utvecklare kör spel med stora skärmar långt in på skrivbordet. All initial QA för PC borde ske på en 27" på rimligt normalavstånd när FOV ska sättas.

För Anthem fick jag flytta tillbaka skärmen 30cm, vilket istället då ger en mindre bild samt en avig muskänsla mot för vad jag är van.

Redaktör

Det borde finnas en standard för hur stora saker behöver vara, alternativt justeringsmöjligheter. Gäller främst konsol, där det fortfarande förekommer att text på skärmen är för liten. Jag har en bra 55-tums-tv och sitter några meter ifrån, det måste väl ändå ses som ganska vanligt och då tycker man att det borde funka.


signatur
Medlem

Skönt att jag inte var den enda som upplevde Motion Blur som störande och att man arbetar med ett reglage för oss som tycker om att skruva ned inställningen.

Medlem

Chattfunktionen bör tilläggas tycker jag. Det är ganska viktigt ifall man spelar i Squad med random folk. Precis som i spelet Battlefield.

Medlem
Skrivet av Redfield:

Chattfunktionen bör tilläggas tycker jag. Det är ganska viktigt ifall man spelar i Squad med random folk. Precis som i spelet Battlefield.

Tyckte det var skönt utan den känns som att det skulle bli mindre allmänt hat och om man vill snacka kan man ju använda ingame voice chatt eller extern.

Medlem

Vilka spel på PC har inte FOV-slider nu för tiden? Konstigt att hoppa det. Samt att inte kunna skriva? Hur ska jag då skälla på efterblivna randoms som vägrar revivea för att dom har noll awareness och kan knappt läsa UI:t? Trash

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Allvarligt, finns det nån som kör med motion blur i nåt spel? Helt värdelöst ju. Förstår inte ens varför den funktionen finns med övht.

Jag tycker att blur är snyggt, ibland.


signatur

autograph

Medlem

Random fråga men går det bara att beställa Anthem till pc på origin nu? Dom jag hittar är för PS / Xbox

Redaktör
Skrivet av Danneboom:

Random fråga men går det bara att beställa Anthem till pc på origin nu? Dom jag hittar är för PS / Xbox

Ja, EA säljer sina pc-spel digitalt enbart via Origin.


signatur
12
Skriv svar