4A Games-utvecklare: Om ni bojkottar Exodus kanske det inte kommer fler spel i serien till pc

Robot
4A Games-utvecklare: Om ni bojkottar Exodus kanske det inte kommer fler spel i serien till pc
Releasehästryttare

Till A4:

Medlem

Han borde lipa till sin utgivare inte till sina kunder. Vi har ju faktiskt makten att visa vårt missnöje över deepsilvers beslut att ge Epic exklusivitet.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Say my name, bitch!

Medlem

VE OCH FASA! Hur kan övermakten behandla spelaren så! Utveckla ett dyrt och fint spel och sen får man inte spela det från rätt startknapp!!!! Bara på dem!

..... recensions-bombningarna = småbarn (i kropp eller huvud) som tillsammans ska "göra skillnad"..... gamers är vansinnigt barnsliga...

Medlem

Som man sår får man skörda, gäller från båda håll.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Kunden som bestämmer lyssnar de ej bryr jag mig heller ej om de slutar göra spel i serien i dont give a F***.

Medlem

Eh rubriken stämmer ju inte, det han skrev var att då kanske dom inte släpper mer spel på PC. Sen skulle jag inte dra på några stora växlar av det här, skulle inte bli förvånad om hans chef tar in honom på rummet för ett allvarligt snack.

Geeks Gaming

Ooh nooo. Jag har bara 5 TB ledigt på datorn. Hur ska jag någonsin få plats med hela 360MB.

Medlem

Jag har visst missat hela denna grejen. Vad är det för trattar som klagar egentligen?
Ingen hade ju bölat om det släpptes exklusivt på Steam.

Medlem
Skrivet av wallde:

VE OCH FASA! Hur kan övermakten behandla spelaren så! Utveckla ett dyrt och fint spel och sen får man inte spela det från rätt startknapp!!!! Bara på dem!

..... recensions-bombningarna = småbarn (i kropp eller huvud) som tillsammans ska "göra skillnad"..... gamers är vansinnigt barnsliga...

Det enda som är barnsligt är att kasta skit på andra som inte har samma åsikter. Jag är inte speciellt sugen på att stödja Epic/Tencent då det finns många andra bra alternativ som jag föredrar. Men nu är de alternativen uteslutna eftersom Epic betalt pengar för det. Då kanske jag hoppar över spelet, det finns så många andra bra spel att spela.

Medlem

Utvecklaren har ju helt rätt, så jäkla barnsligt, dels att recensionsbomba, men också att bojkotta pga. en Launcher. Då bryr man sig inte om Metro som spelserie eller att stödja vad de utvecklat, och man kan således heller inte förvänta sig eller ta förgivet att det kommer mer spel i serien.

Det största hyckleriet är från de som anser sig ha rätten att spela spelet ändå, dvs. olagligt för att de vägrar en launcher. Ska man inte köpa det kan man ju åtminstone ha lite integritet och avstå helt istället.

Medlem

Jag väntar bara på dagen de börjar ta mikrotransaktionspriser för att få spelet på just "din" launcher.
-" Lägg 10 extra kr och få det på Steam istället för Epic! Bara 10kr! Du får också en hatt i TF2!"

Medlem
Skrivet av Seraium:

Bara snöflingor som tycker det är drygt att installera en annan launcher.

Du har missat anledningen varför folk är sura.
Det skulle vara en helt annan story om det var frivilligt, och att Epic erbjöd samma tjänster som steam.

Se det som utpressning istället för att dom försöker locka kunder

Här är en idé
Ha det billigare på Epic som en selling point
Ha det tillgängligt på steam för dom som behagar

Bryr du dig inte om de features som steam erbjuder? Köp det på Epic för en billigare slant.

Food for thought.
https://youtu.be/jZTgSaokPzw


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Har flera launchers och för mig är de fortfarande största problemet att jag ej får välja och efter all marketing på Steam så hoppar dom över till Epic.
Dom skulle ha väntat med att göra de exclusive tills de släppts och låta folk välja var man vill preordra.

Medlem
Skrivet av heady89:

Utvecklaren har ju helt rätt, så jäkla barnsligt, dels att recensionsbomba, men också att bojkotta pga. en Launcher. Då bryr man sig inte om Metro som spelserie eller att stödja vad de utvecklat, och man kan således heller inte förvänta sig eller ta förgivet att det kommer mer spel i serien.

Det största hyckleriet är från de som anser sig ha rätten att spela spelet ändå, dvs. olagligt för att de vägrar en launcher. Ska man inte köpa det kan man ju åtminstone ha lite integritet och avstå helt istället.

Hur ska du "straffa" utgivaren utan att det påverkar utvecklaren? Jag tror alla är öppna för andra sätt att visa missnöjet mot exklusivitet som inte skulle straffa utvecklaren. Mitt problem med det hela är just det med exklusivitet. Så vitt jag vet så håller inte steam på med sådan skit.

Frilansare
Skrivet av Floppydick:

Eh rubriken stämmer ju inte, det han skrev var att då kanske dom inte släpper mer spel på PC. Sen skulle jag inte dra på några stora växlar av det här, skulle inte bli förvånad om hans chef tar in honom på rummet för ett allvarligt snack.

Jag som slant på tangentbordet och glömde skriva till pc. Sen är det inte ett citat utan andemeningen. Men fixat nu. Tack!

Frilansare

Samt: håll tonen i tråden!

Frilansare
Skrivet av ScorchPipe:

Jag har visst missat hela denna grejen. Vad är det för trattar som klagar egentligen?
Ingen hade ju bölat om det släpptes exklusivt på Steam.

Tror mycket handlar om att de bytte så nära inpå release.

Medlem
Medlem

Förstår inte varför så många utvecklare och företag i spelbranschen tar så dåliga beslut idag. Visst, det är ju klart att man vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Men gör man bra spel, håller sin fanbase nöjd och inte tar korkade beslut så följer pengarna därefter. Oftast deras egen girighet som blir en slap i facet

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Jag har visst missat hela denna grejen. Vad är det för trattar som klagar egentligen?
Ingen hade ju bölat om det släpptes exklusivt på Steam.

Mycket bra poäng där faktiskt.

Skrivet av Joakim Bennet:

Tror mycket handlar om att de bytte så nära inpå release.

Nja, tror bara det är en bråkdel av de som klagar som faktiskt hade förbokat spelet på Steam. De som faktiskt förbokade på Steam fick dessutom behålla spelet på Steam?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Du har missat anledningen varför folk är sura.
Det skulle vara en helt annan story om det var frivilligt, och att Epic erbjöd samma tjänster som steam.

Se det som utpressning istället för att dom försöker locka kunder

Här är en idé
Ha det billigare på Epic som en selling point
Ha det tillgängligt på steam för dom som behagar

Bryr du dig inte om de features som steam erbjuder? Köp det på Epic för en billigare slant.

Food for thought.
https://youtu.be/jZTgSaokPzw

https://i.imgur.com/D9xBk4k.jpg

Ja, för steam släpptes verkligen med allt det där. Nej, det har tillkommit efter 15 år. Tror nog att Epic klarar av att utveckla liknande saker.

Medlem

De flyttade förmodligen till en ny butik pga att spelet inte sålde tillräckligt bra från början. Nu har de något att skylla på i alla fall.

Medlem

Tror att problemet är att dom bytte luncher så tätt inpå. Och utgivarna borde ju kunnat räkna ut med röven att spelare skulle bli irriterade över det.
Hade dom släppt det exklusivt på Epic direkt tror jag väldigt få hade brytt sig alls.

Själv tycker jag det är synd om dom människor som suttit och skapat detta spel i flera år som precis innan release blir bemötta av detta.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Jag hade ingen tanke kring att bojkotta spelet innan, men om de tycker att det enda negativa med exklusivitet är att man måste installera en ny launcher så är jag inte särskilt sugen på att ge dem mina pengar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Samtidigt är det ju inte honom spelarna visar sitt missnöje mot, utan mot just utgivarna. Ingen vill just honom något ont.

Medlem

Gamers pratar alltid om girighet, men hur stor koll har dom på ett spel-företags ekonomiska situation, på långsikt? Många människor tar allt för givet.

ELF
Medlem

Bojkottar inte. Inväntar GOG releasen. Köper det varken på Epic eller Steam för att sen se att det släpps på GOG. Dessutom.... DRM...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

För min del så är den fina tabellen nästan 100% till Epics fördel.

Skriv svar