Anthems öppna värld sägs ta knappt fyra minuter att flyga igenom

Medlem
Skrivet av Yabba:

Har lirat lire nu, dom måste verkligen fixa pc kontrollerna speciellt när man flyger.

det ska vara fixat i fulla versionen

tycker det är snyggt och kommer bli en del timmar i detta.
tyvärr för mycket konsol över det hela.
Sen att det saknas text chat även för Europa är ju bara löjligt.

Medlem

Världen är dock väldigt död också, dessvärre så var detta första seende en besvikelse, får se hur det blir vi släpp


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Världen är dock väldigt död också, dessvärre så var detta första seende en besvikelse, får se hur det blir vi släpp

Tydligen har Bioware sagt att demo'n är en gammal version och de har i de nyare versionerna livat upp världen lite mer.
Vi får se när det släpps med hur mycket bättre det blivit.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

känns som dom rippat av desteny 2 rakt av

På vilket sätt då? Förstår inte riktigt den likheten. Ska man dra en jämförelse känns Warframe som ett mer logiskt val

Medlem

Nå 4min flyg tvärs över är ju länge tycker jag, eller handlar det om långsamt tempo?
Är det max hastighet i spelet så är det väll inget att klaga på kan man tycka?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

känns som dom rippat av desteny 2 rakt av

Hur har dom rippat destiny 2 rakt av? Kan inte alls se hur dom ens liknar varandra.

Medlem
Skrivet av Valpon:

Hur har dom rippat destiny 2 rakt av? Kan inte alls se hur dom ens liknar varandra.

Eller hur fattar inte heller..
Anthem påbörjades dessutom före Destiny så det ju intressant att dom lyckas rippa ett spel som de var först med


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Eller hur fattar inte heller..
Anthem påbörjades dessutom före Destiny så det ju intressant att dom lyckas rippa ett spel som de var först med

Fel. Anthem påbörjades 2012, Destiny 2010.
Sedan måste spelet visas upp för att kunna vara först. Anthem kom med en teaser 2014, samma år som Destiny släpptes. Kom inget gameplay ifrån Anthem förrän E3 2017

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Fel. Anthem påbörjades 2012, Destiny 2010.
Sedan måste spelet visas upp för att kunna vara först. Anthem kom med en teaser 2014, samma år som Destiny släpptes. Kom inget gameplay ifrån Anthem förrän E3 2017

Det är möjligt men 2012 hade inte Destiny släppts ännu precis som du skriver så släpptes Destiny 2014...

"Although BioWare initially announced Anthem in 2017, the developer began working on it in 2012, right after the company finished Mass Effect 3, a full two years before the release of Destiny in 2014."

Källa: https://screenrant.com/bioware-anthem-develop-before-destiny/


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Det är möjligt men 2012 hade inte Destiny släppts ännu precis som du skriver så släpptes Destiny 2014...

"Although BioWare initially announced Anthem in 2017, the developer began working on it in 2012, right after the company finished Mass Effect 3, a full two years before the release of Destiny in 2014."

Källa: https://screenrant.com/bioware-anthem-develop-before-destiny/

Som jag oxå skriver så påbörjades arbetet med Destiny 2010, så det spelar ingen roll hur du försöker vrida det
Och som jag oxå skrev "Sedan måste spelet visas upp för att kunna vara först"

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Som jag oxå skriver så påbörjades arbetet med Destiny 2010, så det spelar ingen roll hur du försöker vrida det
Och som jag oxå skrev "Sedan måste spelet visas upp för att kunna vara först"

Faktum är att Bungie valde att göra om stora delar av Destiny helt då man först tyckte att det var för linjärt vilket skedde i mitten av 2013.

"By mid-2013, most of the ground work for Destiny had been completed including lore, game engine, and many environments and missions, tracking for a September 2013 release. However, a "supercut" of the game's story and mission structure presented by Joseph Staten's writing team did not test well with Bungie upper management, led by Jason Jones. Jones felt that the story was too dense and linear— a design philosophy he felt was important to Destiny was the ability for the player to choose where to go at any time. As a result, the entire mission progression of the game was rebuilt between mid-2013 and the game's launch in September 2014, shifting away from a structure that quickly introduced the four major environments — Earth, the Moon, Venus, and Mars — to a hub-based structure in which each planet would be visited sequentially with an expanding variety of missions on each. Existing missions were spliced and rearranged to fit this new paradigm, including dialogue and cinematics. Staten decided to leave the company amidst this reboot, though this would not be announced until September 2013"

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Destiny_(video_game)

Visst det finns små likheter mellan Destiny och Anthem men efter ha spelat dem båda (Destiny & Destiny 2 samt Anthem Demo) så tycker jag personligen inte de liknar varann så mycket jag tror mer på att inspirationen till Anthem kommer från Mass Effect och Star Wars The Old Republic, Jag är iaf. helt övertygad om att inte Bioware inte plagierat Bungies Destiny.

“[Anthem] is in a genre we call science-fantasy, very much like Star Wars, very much like the Marvel Universe, where you see a lot of amazing things happening, but we don’t worry too much about why they’re happening, or how they’re happening, the science of it,” he explained.

“Mass Effect is more our real hardcore science fiction IP. This one is much more about just having fun in a game world that is lush and exotic and really sucks you in.”

Flynn was asked where the inspiration for the game came from, and he cited the desire to play with his sons as one of the reasons they veered towards a co-op experience.

“Ever since I’ve had two sons, I’ve always wanted a game I can play with them, and this is my chance to build [it]…and I know [a lot of other people at the studio] are finding themselves in that life situation too, so it’s sort of an evolution of the studio as we all get a little older, a little more mature. This represents a chance for a lot of us to build that game we can play with out families.”

Källa: https://www.vg247.com/2017/06/27/anthem-is-science-fantasy-li...


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Faktum är att Bungie valde att göra om stora delar av Destiny helt då man först tyckte att det var för linjärt vilket skedde i mitten av 2013.

Vilket om nått skulle visa på plagiat då det stela och linjära dom tog bort ur Destiny, är det som finns i Anthem.
Inget av det bryr jag mig om, så fortsätt med dina artiklar om du vill, det enda jag visade var din felaktiga info om att Anthem va före.
Sen, om det är nått som Anthem plagierar så är det Warframe. Fast där Warframe, till skillnad från Anthem, har roligt och tillfredsställande gameplay

Medlem

Inget spel för mig. Det första man skulle göra i demon var att leta rätt på folk och prata samt svara dem utifrån 3 val. Ingen stor fan av det upplägget så avinstallerade efter 2 minuters spelande.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar