Diskutera – Hur bra kan Anthem bli?

Medlem

De 30 första sekunderna från första trailern var lovande. Sen dess har det varit flopp.

Skribent

Combat och uppdragsstrukturen är enligt mig toppen. Allt det ligger på nu är huruvida progression och de sociala funktionerna kommer leva upp förväntningarna.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Antingen krashar spelet eller buggar grafiken ut, detta efter det har tagit 15-20 min att bara komma ut på ett mission.
Kontrollerna är horribla, delay på mus osv.
Avinstallerat.

Kör hellre Warframe


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Jag hoppas på en episk storytelling. Annars kan det va'!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spelade igenom demot på PC. Det flöt på bra, var snyggt och så, men inte särskilt roligt. Att flyga runt med musen var ingen bra känsla, kanske kan optimeras med högre sens eller övning men det kändes mest jobbigt rent generellt. Flyg lite, landa och kyl ner motorerna, flyg lite till, landa. Kommer säkert gå att uppgradera men det var i alla fall inte så ballt som jag hoppats på. Striderna var mest meh. I Destiny är det tyngd i eldstriderna men här kändes de platta. Till och med The Division har bättre eldstrider.

Kommer passa på det här tills vidare och känslan för spelet är inte bra alls, vilket är synd då BioWare en gång var en av favoritutvecklarna hos mig. Baldur's Gate 1-2, ME1-2, Dragon Age 1 och Neverwinter Nights var riktigt bra och det hade varit kul att få se en comeback från dem. Får se vad som händer med Anthem och om det är värt att plocka upp om ett år eller två, om det fortfarande lever vill säga.

Medlem

Lite intressant ändå. EA har en enorm bankrulle, men man blöder pengar nu och de AAA-titlar som skulle vara kassako för EA den närmsta tiden mottas väldigt ljummet (BF:V, Anthem). Hur kommer det slå egentligen?

Medlem

Spelade med 3 andra polare och tyckte då att det var skitskoj, särskilt att man känner sig lite som Iron Man. Inget spel jag skulle lira själv.

efter ett par timmar så kände vi oss nöjda och stängde av spelet men då kraschade mitt spel och ps4an bara dog och gick ej att starta den i 2 min ungefär. Läste att det har hänt flera andra på Twitter så det blir nog inget Day one köp.

Medlem

Har fortfarande inte kunnat spela Anthem Open Demot i helgen.

Varje gång jag går, då menar jag långsamt vandrar genom staden till min Javelin, startar ett uppdrag och efter loading screenen är färdig så blir jag ut kickad och får meddelandet att det är problem med server connection.

Att man inte kan springa i staden är nog det mest frustrerande gameplay elementet jag varit med om på länge i ett spel

Nu körde jag VIP demot så redan testat.
Men tänkte det skulle vara kul och se vad som är nytt i öppna demot, då dom sa att man skulle komma tillbaka och testa den också.

Medlem

Spelade först på ps4 pro men kände ganska snabbt att 30fps gjorde lite ont i ögonen med allt som händer i striderna så provade på PC istället. Det kändes väldigt mediokert med mus och tangentbord men sen kom jag på att jag spelade DA Inq och MA A med handkontroll och det var verkligen Anthem gjort för också! Det kändes bra men är orolig att det kommer vara aldeles för lite content vid släpp för att hålla som underhållning mer än nån månad... är det någon som vet något om hur lång själva huvudstoryn kommer vara? 3 strongholds som endgame är ju i alla fall på tok för lite, behöver komma mer inom 1-2 månader!

Medlem

Det kommer nog bli riktigt bra.
Bara att det finns nog med endgame.

Medlem

Min upplevelse av spelet efter att ha kört dessa två helger på PC.
Min rigg är:

i7-6700
GTX 1080
16GB RAM

- Usel optimering, nog det spelet som har flutit sämst på min dator sedan jag införskaffade den. Enorma dips i framerate.

- Sämre grafik än vad som visats i de tidigare trailrarna, och ett cluster fuck av effekter när man är flera spelare, svårt att hänga med.

- Kontrollerna är väldigt tydligt gjorda för kontroll och inte mouse + keyboard. Märks speciellt i spelets menyer.

- Tråkig och generisk Gameplay med väldigt få skills till ens förfogande (bara 3 skills man tar med sig åt gången per mission)

- Under den korta tid jag spelade hann jag stöta på flera game breaking buggar. Kameravinkeln fastnade i fel läge när jag råkade öppna och stänga kartan för snabbt, ljudet dog helt plötsligt och tvingade omstart, slumpmässiga kraschar, spelet fastnade i windowed mode och det gick inte att klicka på något efter en alt-Tab, osv.

- TRE laddningsskärmar under ETT uppdrag, inte speciellt "open world" om man frågar mig.

- Påtvingad motion blur som inte försvinner fast man stänger av det i menyerna.

- Ingen FOV-slider (!!!)

Jag ville verkligen att detta skulle bli bra, hade varit skönt med ett ordentligt grind-spel att ha, men det blir absolut inget köp. Spelet är en ofärdig AAA-sörja där man märker att för många kockar har varit med i grytan, och även om spelet (ibland) glänser på ytan så är det ruttet som fan på insidan.

Rösta med plånboken och köp inte denna skiten gott folk. Stora företag som bioware borde kunna ge oss bättre än detta, och de förtjänar inte våra pengar.

Nu blir det istället att hålla tummarna för att division 2 lyckas bättre med vad de lovat.

Ni som fortfarande är hypade på detta av någon konstig anledning, förbered er på besvikelse.

Det framgår med sin tydlighet att EA/BioWare inte varit tillräckligt tydliga med att demot inte är en rättvis jämförelse med den slutgiltiga produkten.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Förutom buggarna (att få till en 4 spelar grupp utan att någon kraschade ur var en övning i tålamod...) så var bägge helgernas demo helt jävla awesome!

Grafiken är suverän och flyter fint även fast man maxar det i 4K, inget hackande över huvud taget.
Flygningen är rejält förbättrad jämfört med alfan och numera är det inga problem att göra avancerade flygmanövrar med mus och tangentbord.
4 spelar co-op, eld, el och explosioner så långt ögat kan nå. plus lite (i demot betoning på lite) Bioware story. Jag är supernöjd och kan inte vänta på att få köra fullversionen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hade kul med spelet, blir köp direkt. Som småbarnsfar med enorm backlog och uselt med fritid är oron för mängden content inte heller något som påverkar mitt beslut - kan jag dra igenom storyn, köra lite dungeons och få ut 25-30 timmar av det är jag mer än nöjd

FM-guru
F.d. Sisyr

Föll mig tyvärr inte alls i smaken. Var å andra sidan väldigt väntat baserat på vad jag sett tidigare. Tråkigt att man inte längre ingår i Biowares målgrupp.

Medlem

Vänter att testa 10 timmar när spelet släppts med dom fixar som dom har sagt skall komma för styrning och fov.
Ang bullet sponges ._. du kanske hade gillat de om du dog av ett skott också ?

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det framgår med sin tydlighet att EA/BioWare inte varit tillräckligt tydliga med att demot inte är en rättvis jämförelse med den slutgiltiga produkten.

Det framgår med sin tydlighet att det är dumt att kalla en två månadar gammal build för demo.

Medlem

Gillade alphan och iom det här demot har jag blivit lite hooked känner jag. Enda jobbiga är att prestandan är lite upp och ner. Plus att musen fortfarande känns off när man flyger och framförallt simmar.

Medlem

Detta kommer bli en sjudundrande flopp.

fue
Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Gillade alphan och iom det här demot har jag blivit lite hooked känner jag. Enda jobbiga är att prestandan är lite upp och ner. Plus att musen fortfarande känns off när man flyger och framförallt simmar.

Just Musstyrningen ska ha blivit finslipad i final build. Prestandan hoppas jag också att den blir bättre kring launch, men som oftast när det gäller Demo/Betor så är det oftast att klienten ligger och samlar information när man lirar, och då brukar det bli mer tungdrivet. Hoppas bara BW fixar det nu. Vi får se den 15/2.

Medlem
Quake-konnässsör

Rest in peace BioWare, it was fun while it lasted....

Medlem

Sämsta PC-spelet sedan 1995

Medlem
Skrivet av Redfield:

Jag tror på det här spelet faktiskt! Det kan bli riktigt bra, men det är fortfarande för tidigt att säga. Jag tycker att Anthem är mycket bättre än destiny-serien. Jag har längtat lite efter en destiny liknande spel fast i tredje person perspektiv och nu är den här - Anthem.

Destiny?, Känndes inte likt destiny i nån aspekt,.. fick mer en känsla av lost planet..:-)

Medlem
Skrivet av roftg:

Destiny?, Känndes inte likt destiny i nån aspekt,.. fick mer en känsla av lost planet..:-)

Uppdragen är snarlika och lootet likaså. Ser dock mer utvecklingspotential i Anthem.

Medlem
Blir nog hur bra som helst detta

Är själv en Destiny 2 (och det börjar ju dö ut..) och Division älskare, och bara att spela demot var ju en fröjd! Sjukt pepp på hela spelet.
Dock finns det ju lite som inte var så bra, hur man går i stan? varför går det i slowmo? styrningen under vatten, haha det gick ju inte. Slog i huvudet 10 gånger sedan var det bara att dra där ifrån.
Skulle gilla om man kunde få första person och inte bara tredje..
De har ju stulit en del från Destiny 2, hunters super arcstrider är ju samma som interceptors super! gillas! woopwoop

Medlem

Avbokade till PS4 PRO då fps var så sjukt ojämn. Låter detta spel få bygga på sig lite och så köper jag nog det till PS5.

Medlem

Hade jäkligt kul i demot med två polare iaf. Jag är försiktigt optimistisk om spelet.

Det finns helt klart potential att göra något väldigt roligt och långlivat av det här.

Medlem
Skrivet av fue:

Just Musstyrningen ska ha blivit finslipad i final build. Prestandan hoppas jag också att den blir bättre kring launch, men som oftast när det gäller Demo/Betor så är det oftast att klienten ligger och samlar information när man lirar, och då brukar det bli mer tungdrivet. Hoppas bara BW fixar det nu. Vi får se den 15/2.

Läste det också. Och jämför man med alphan (där flyga var lika illa som simma fortfarande är) är demot redan en klar förbättring. Skaffar nog en månad Origin Access för att känna på fulla spelet iaf.

jkw
Medlem
Skrivet av GOLGO13:

Avbokade till PS4 PRO då fps var så sjukt ojämn. Låter detta spel få bygga på sig lite och så köper jag nog det till PS5.

Jag gick in och tvingade konsollen till 1080p, då flöt det på riktigt fint. 40-60fps istället för 30fps. Spelkänslan var som dag och natt.

123
Skriv svar