Diskutera – Hur bra kan Anthem bli?

Testpilot

Spelade någon timme. Rätt repetitivt, mötte någon jättespindel och fastnade i dess nät och dog. Sedan fick det räcka.

Medlem

Körde en timme med kusinen men fastnade inte alls. Det enda vi tyckte var kul var att flyga runt. Fortsätter nog med Destiny några månader till istället.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Har varit riktigt hypad över detta spel, men efter att ha testat betan så blir det inte ett köp, utan jag väntar på division 2. striderna i Antham känns väldigt platta, det va mycket mer "taktik" i divison som jag trodde skulle finnas i antham. sen på tal om miljöerna väldigt lika vart man än flyger/går, det är mycket möjligt att det finns annat i hela spelet.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Var hypad men kommer antagligen fortsätta med Destiny 2 istället tills The Division 2 droppar. Anthem på pappret såg klockrent ut men kändes inte helt rätt in-game. Provar igen om några månader när patchar osv hunnit hitta hem.

phi
Medlem

Det blir så bra som EA tillåter det att bli. Inte så jättebra med andra ord.

Medlem

Det är ju Bioware så det saknas i alla fall botten på hur dåligt det kan bli, inget jag ger en chans.

Medlem

Absolut ingenting jag kommer att betala för vid release. Den uppfattningen var starkare efter att ha provat demon än vad den var innan.

Destiny, som många jämför med, hade jag bra mycket roligare med initialt. Det är dock mycket möjligt att demon inte ger en rättvis bild av fullversionen. Allt från sättet man navigerar menyerna till de ständiga laddningsskärmarna (även mitt under uppdrag när du hamnar för långt ifrån dina lagkamrater) kan inte vara meningen i ett trippel-a-spel från 2019.

Medlem

Kommer spela det vid release. Kändes mycket roligare än Destiny. Sedan hur länge man spelar det återstår att se.

Medlem

Inleder med att tre gånger försöka lämna quest huben och ge mig ut i världen. Tre crasher senare har jag redan avinstallerat (utstallerat?!) spelet. Jag har fan inte ork.

Brukar heller aldrig ha problem med värme, men min processor varnade för hög värme hela tiden, vilket ju kanske inte är deras fel, men det adderade till det negativa..

Jag gillade Destiny som fan och tänkte att detta blir något liknande, men Destiny är ju åtminstone optimerat..


signatur

K9
:.:

Medlem

Har bara ett ord för det....meeehhhh

Medlem

Tror nog jag kommer offra en röd liten papperslapp på detta, offra det dubbla på Destiny 2 samt 1:an där. Man tröttnade efter ett tag, men gav underhållning ett tag iaf så man får vara nöjd.

Tråddemonen
Testpilot

Har spelat båda betorna för att förhoppningsvis finna en anledning att gilla spelet, önskar att spelet hade blivit en hit för att rädda Bioware i sin sista stund. Men hitils har jag bara funnit en djup besvikelse att en sådan studio har tappat singleplayer RPG gnistan och sålt sig till online världen. Får se om man införskaffar spelet på någon rea i framtiden som ett sista farväl på en begravning.

Medlem

Har spelat mycket båda helgerna och nu börjar jag bli lite trött på den strongholden
Detta spelet kommer bli grymt! När man börjar leka med olika primers och detonaters och spelar med polare så blir fighterna riktigt roliga. Ser fram emot att höja svårighetsgraden när man kommer till lvl 30. Blev förbok!

Medlem

Det är svårt att bedöma ett spels helhet med bara ett DEMO och jag har med det i åtanke ändå svårt att förstå vad Bioware vill få fram med Anthem. En multiplayer orienterad RPG singleplayer upplevelse? Jag blir lite splittrad med vad syftet är med det tråkiga torget Tarsis, är för segt och UI ska vi ju inte ens tala om... Fy vad det är konsolifierat, buggigt, kraschigt, långa laddningstider, ogenomtänkt dialog i samband med strid (vem hinner läsa eller höra vad de säger!?).
Samtidigt gillar jag att flyga, miljöerna är slående och taktikerna samt strategier i samarbete på högre svårighetsgrad kan jag se komma påverka. Tex valde jag Storm som javelin vilken var väldigt trevlig. Denne kan hovra i luften vilket ger den bättre sköld, den kan ösa iväg mängder med is för att frysa fiender som ex torn som skjuter så att de slutar skjuta. Detta kan ge öppning för medspelare att avancera. Vid samarbete över mic kan det bli bra. Destiny har inte alls samma tillvägagångssätt att samarbeta vilket jag gillar med nytänket i Anthem.
Jag kan se potentialen i spelet när Bioware har hittat syftet med spelet med hjälp av sina fans.
Jag kommer avvakta köp men ser positivt på upplevelsen och tror faktiskt jag kommer köpa det senare i vår, om innehållet blir bra.

Medlem
Medlem

Detta eller Battlefield V medföljde grafikkortet. Väljer detta oavsett eftersom jag inte gillar multiplayer shooters. Hoppas det blir kul.

Medlem

De ska fixa så att man kan ha raw input med musen.
Man kommer kunna springa i Tarsis
Menyerna kommer bli smidigare på PC. Är typ bekräftat, orkar inte länka.

Efter två dagars spelande så vill jag ha mer!

Stort plus att spelet stödjer så bra för 21:9, har inte alls problem med FoV, länkar hur det ser ut;
Bild


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tyvärr. Kändes som en sämre version av Destiny/Destiny 2 + mindre "asiatisk" version av Warframe, mer för den bredare massan.

Hade inget bra flyt(stuttering, konstig mouse acceleration) på PC, testade på PS4 och det blev något bättre men saknade en tilltalande gunplay för min del. Stronghold bossen var bara en bulletsponge. Kör man på bulletsponges behöver det kompenseras med intressanta mechanics, vilket saknades här. Klumpiga menyer också och allmän känsla av avsaknad polish.

Lägger nog mina pengar på Division 2 eller Destiny 2 expansionen.

Medlem

Horribelt tråkigt spel och med sega menyer (markör).
En blandning av Destiny och mass effect.
Den hypen får någon annan tro på, jag står över.


signatur

"High life on low budget"

jkw
Medlem

Nu när man faktiskt har kunnat spendera några timmar i spelet måste jag säga att jag är taggad på release.

Testat både Destiny 1 och 2, inte min kopp te.

Gillar
* Att världen överraskar med sin vertikala massa att utforska.
* Hard svårighetsgrad satte en verkligen på nålar, ser fram emot Grandmaster 3 svårighetsgrad.
* Snabb matchmaking, oavsett svårighetsgrad.
* BioWares transparens och aktivitet inom communityt.
* AI på mobsen är riktigt imponerande.
* Olika setup-profiler för varje Javelin redan från start.

Ogillar
* EA.
* Origin Access Premier får förtur över oss som beställt Legion of Dawn Edition. (Återigen EA)
* Inga inställningar för upplösning eller prestanda. (Lösning finns, men inte i spelet)
* Nämnde jag EA?
* EA.

Jag har kört på PlayStation 4 Pro.

Medlem

Tycker det är ordentligt mycket bättre än Destiny 2 som jag tyckte var helkasst. Dock hade jag högre förväntningar.

Det är ganska skön känsla i vapnen och ordentlig "tyngd" i ljud, skills och rörelser. Tror spelet kan vara ganska roligt om man kör med en kompis eller tre. Dock, att spela själv med randoms kan nog bli gammalt rätt snabbt. Spelet känns ganska så repetitivt, men det gör väldigt många spel, så jag kan ändå inte utmärka det som en direkt nackdel. Open world-delen är najs, men det blir en hel del flyga runt hit och dit. Nu vet jag inte om det bara beror på det begränsade området man har tillgång till i demot, men det känns som man ofta flyger runt långa stunder bara för att hitta något att skjuta ihjäl! Spelet i grund och botten handlar nog ändå mycket om att köra missions, ungefär som i Warframe.

Att flyga med mus och tangentbord känns lite halvflummigt, men man vänjer sig. Att dyka under vatten var dock det sämsta jag varit med om. Då gick det många svordomar kan jag säga! När man i ett uppdrag skulle dyka ner i undervattenstunnlar och hitta rätt utgång så höll jag på att bli vansinnig! Dels så var det så mörkt att man inte kunde se ett skvatt, så man fick mer eller mindre krama vägg efter vägg för att se om det gick att simma där. Sen var kontrollerna så fruktansvärt dåliga och man gjorde översväng på översväng och flamsade runt kors och tvärs. Man var också tvungen att ta sig upp till ytan efter luft, och så fort man vidrörde ytan så fortsatte man att flyga rätt upp i luften. Som tur är så är man inte under vatten speciellt ofta.

Kontrollerna i UI:t är också konsolanpassade. Tänk Skyrim.

Det är ganska kul att testa olika vapen och skillkombinationer. Dock tycker jag det känns som att det finns alldeles för lite att välja på. Bioware har väl gått ut ganska hårt med att karaktärsutveckling ska vara en viktig del av spelet, men det kändes inte som att det fanns speciellt mycket att variera med. Ganska snabbt hittar man sin favorituppsättning varefter det inte finns mycket att fippla med längre. Mest bara att uppgradera till bättre versioner av samma sak. Det kanske kommer lite mer grejer i hela spelet?

Demot, som tydligen är byggt på en mycket äldre version än den senaste interna builden, har en del problem med CTD:s och fiender som plötsligt despawnar. Det har hänt mig flera gånger. Man får dock både tro och hoppas att detta är löst i fullversionen.

Svårighetsmässigt så tycker jag det känns på hyfsat rätt nivå. Jag har bara kört på normal, och det finns minst 5 högre svårighetsgrader, så nog finns det mycket att jobba emot.

Microtransactions ska så vitt jag både hört och sett i spelet endast vara kosmetiska.

Bioware har också varit väldigt tillmötesgående med sina fans då det här är viktigt för dem. De har mer eller mindre sagt att "det här är bara början för Anthem" och "om spelarna vill se mer av något så behöver ni bara säga till oss."

Spelet är för den delen ganska dyrt. Kan kanske vara en idé att prenumerera på Origin Access/Premium (eller vad det nu heter) i en månad för att se om spelet är något för dig. Men jag säger så här:

Gillar du spel i stil med Borderlands, Destiny och Warframe så kommer du antagligen också att gilla Anthem. Nu har jag inte spelat Warframe på ett par år, men personligen skulle jag placera spelen så här (i ordning från sämst -> bäst):

Destiny 2 -> Warframe -> Anthem -> Borderlands 2

En ganska solklar silverplats för mig, alltså. Borderlandsspelen håller jag högt.

Om du spelar med kompisar så kan man ha riktigt kul med spelet. Personligen skulle jag inte orka spela det själv. Personligen har jag inte heller helt bestämt mig för om jag ska köpa det eller inte, men jag tror att jag kommer göra det. Det beror lite på hur sugna mina vänner är. Man kan definitivt få ut en hel del nöje ur det här spelet om man bara tillåter sig till det och inte direkt går in med en negativ attityd.

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Jag och mina tre vänner gillar det skarpt och kommer börja spela, helt klart. Kul och se BioWare och EA verkligen visa framfötterna!

Jag håller med... Spelade från lvl 10-15 direkt utan att stänga av det. Det må förvisso vara ett destiny spel men ack så mycket fetare. Ser fram emot att se hur detta utvecklas

Medlem

Nu har jag läst alla kommentarer i denna diskussion och nån påpekade att spelet skulle falla 10-14års basen. Hela denna tråd är 10-14 år. Verkar mest vara pc folk som har problem med spelet. Körde ps4 och det var roligt, snyggt, taighta kontroller, och inga connection issues. Riktigt fett spel. Sen om det håller i längden får vi se. Kommer lätt spela från dag ett

Medlem

@robbis: Tycker det är kul att folk gnäller på att det känns som för 10-14 åringar för att helt ärligt dom flesta gnäller ju om att de är för lite och för korta saker men det är ju något en 10-14 åring hade gnällt om för dom har ju mer tid än en person i vuxen ålder.
Tycker det känns som man har tänkt på en äldre generation som inte har så många sammanhängande halvtimmar så en halvlång dungeon (vad kan dom ta 10-15 min?) är ganska lagom skulle jag säga medans en som är 10-14 år kan lägga 1 timme på den dungeon.

Skrivet av robbis:

Verkar mest vara pc folk som har problem med spelet. Körde ps4 och det var roligt, snyggt, taighta kontroller, och inga connection issues. Riktigt fett spel. Sen om det håller i längden får vi se. Kommer lätt spela från dag ett

PC folket som gnäller borde gå in och läsa på lite på reddit dom arbetar som tusan med o fixa pc versionen. Jag gissar på att dom gjorde kontrollerna/UI för konsol vilket borde vara jobbigare att göra till en lootshooter på konsol än på PC? Sen hottar dom upp PC versionen efter.

Medlem
Skrivet av Demonsluger:

@robbis: Tycker det är kul att folk gnäller på att det känns som för 10-14 åringar för att helt ärligt dom flesta gnäller ju om att de är för lite och för korta saker men det är ju något en 10-14 åring hade gnällt om för dom har ju mer tid än en person i vuxen ålder.
Tycker det känns som man har tänkt på en äldre generation som inte har så många sammanhängande halvtimmar så en halvlång dungeon (vad kan dom ta 10-15 min?) är ganska lagom skulle jag säga medans en som är 10-14 år kan lägga 1 timme på den dungeon.
PC folket som gnäller borde gå in och läsa på lite på reddit dom arbetar som tusan med o fixa pc versionen. Jag gissar på att dom gjorde kontrollerna/UI för konsol vilket borde vara jobbigare att göra till en lootshooter på konsol än på PC? Sen hottar dom upp PC versionen efter.

Är ganska självklart att dom oftast prioritera konsol när dom säljer mest där. Hade varit dumt annars... När jag utvecklar så är det med konsol i första tanken, mycket för att det är omöjligt att få det som man vill med tanke på all hårdvara som finns på pc. Till konsol o mobil vet man exakt direkt.

Medlem

Flopp tror jag på

Medlem

Kört båda helgerna nu och efter att ha kollat upp lite mer hur combat o saker fungerar så hade jag o vännerna riktigt roligt. Är inte hypad över spelet dock då spelet ser ut att kunna bli lite content fattigt i början men kommer säkerligen bli mycket bättre med tiden. Hoppas verkligen dock att spelet är mycket bättre än vad jag tror och att det blir en trevlig överraskning.
Köpte EA access premier i 1år för 1000kr för ett tag sen pga att jag märkte att man fick massa fina spel som t.ex. Bf5, anthem, they are billions, darksiders 3 mm. Så tekniskt sett så har jag redan spelet så nu är det bara att vänta på release.

Medlem

Polaren: "Ett nytt Ea-spel?"

Jag: "Nej tack, jag är inte jätteglad i finansiell våldtäkt av mitt favoritmedie..."

Umi
Medlem

Fick dc typ 3-4 ggr så det blir inget köp för mig

Medlem

Läste demon, som till exempel; demonen är en vandrande ande :). Demot är ute?

123
Skriv svar