Ubisoft pudlar om The Division 2-mail, utlovade en "riktig government shutdown"

Robot
Ubisoft pudlar om The Division 2-mail, utlovade en "riktig government shutdown"

Nu ber Ubisoft om ursäkt för "sammanbrottet".

#massive-entertainment, #the-division-2, #ubisoft


Medlem

Ja, vad säger man. Livet måste vara fruktansvärt för de människor som är så här känsliga. Aktuell gliring med glimten i ögat som inte tog ställning vare sig åt höger eller vänster vad jag kan se.

Medlem

'Murica!

Skrivet av WargH:

Ja, vad säger man. Livet måste vara fruktansvärt för de människor som är så här känsliga. Aktuell gliring med glimten i ögat som inte tog ställning vare sig åt höger eller vänster vad jag kan se.

Tror faktiskt problemet är att dom inte har något liv värt att nämna.

Både krig och governement shutdowns gör sig bäst i tv-spel. Tycker dock att Ubisoft kan foka på att utveckla en Borderlands uppföljare istället!

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Både krig och governement shutdowns gör sig bäst i tv-spel. Tycker dock att Ubisoft kan foka på att utveckla en Borderlands uppföljare istället!

Ja mer borderlands! Dock får vi nog ta det med gearbox istället.

Inaktiv

Gud förbjude att man skojar om något, nån kan ju bli ledsen och det vore ju synd.

Medlem

Helvete vad jag hatar den här lättkränktheten.

Medlem

Världen har blivit patetiskt känslig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Troll1:

Helvete vad jag hatar den här lättkränktheten.

Det roligaste är väl att velournassarna är så lättkränkta, sen är det väl Trumps tomteskara som också är väldigt lättkränkta.

Medlem

Å mänsklighetens vägnar vill jag be fullkomligt och förutsättningslöst om ursäkt för mitt föregående inlägg, som jag förstår har potential att uppmana någon form av förändring i läsarens känslotillstånd, vilket potentiellt kan leda till förvirring, alienation, anarki, harakiri och i värsta fall världskrig.

eld
Medlem

Väldigt många här som blev kränkta av att folk blev kränkta, skaffa lite empati.

Medlem

Hårt är livet hårt för PK eliten


signatur

AYY LMAO

Medlem

signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Tror många här skulle tycka det var skitkul om staten höll inne din lön så du inte kan betala dina räkningar. De flesta människorna i Sverige har ju inte ens en månadslön på sparkontot då kan ni ju tänka er hur det ser ut i USA. Dessutom så klarar du dig i Sverige, det finns skyddsnät. Missar du en betalning i USA t ex försäkringar eller din hyra så kan det vara kört direkt. Tycker inte det låter så där speciellt jävla kul om jag ska vara helt ärlig.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tror många här skulle tycka det var skitkul om staten höll inne din lön så du inte kan betala dina räkningar. De flesta människorna i Sverige har ju inte ens en månadslön på sparkontot då kan ni ju tänka er hur det ser ut i USA. Dessutom så klarar du dig i Sverige, det finns skyddsnät. Missar du en betalning i USA t ex försäkringar eller din hyra så kan det vara kört direkt. Tycker inte det låter så där speciellt jävla kul om jag ska vara helt ärlig.

Vilket ämne du än behandlar kommer det finnas människor som på ett eller annat sätt drabbas/drabbats av det. Om det är skäl att inte få skämta, vara sarkastisk eller överdriva om ämnet så är humorn helt eliminerad från samhället.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tror många här skulle tycka det var skitkul om staten höll inne din lön så du inte kan betala dina räkningar. De flesta människorna i Sverige har ju inte ens en månadslön på sparkontot då kan ni ju tänka er hur det ser ut i USA. Dessutom så klarar du dig i Sverige, det finns skyddsnät. Missar du en betalning i USA t ex försäkringar eller din hyra så kan det vara kört direkt. Tycker inte det låter så där speciellt jävla kul om jag ska vara helt ärlig.

Tror man på fullt allvar att man som svensk medborgare klarar sig bättre än en amerikansk dito om man tex inte betalar ens hyra eller försäkringspremie i tid är man i mina ögon rätt naiv.

Medlem
Skrivet av eld:

Väldigt många här som blev kränkta av att folk blev kränkta, skaffa lite empati.

Orka bli kränkt av att folk blir kränkt av att folk blir kränkt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Troll1:

Helvete vad jag hatar den här lättkränktheten.

Skrivet av Soulless:

Världen har blivit patetiskt känslig.

Skrivet av eld:

Väldigt många här som blev kränkta av att folk blev kränkta, skaffa lite empati.

Skrivet av Soulless:

Orka bli kränkt av att folk blir kränkt av att folk blir kränkt.

…it's the circle of offended (ingonyama nengw' enamabala)

xD

Medlem
Skrivet av employed:

…it's the circle of offended (ingonyama nengw' enamabala)

xD

Visst är det fint!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av Qrush:

Ja mer borderlands! Dock får vi nog ta det med gearbox istället.

Haha, jag menade ju Tom Clancy Wildlands! Undra om det där inte va auto-correct, helt säker på att jag skrev Wildlands, har aldrig spelat Borderlands, men hoppas på ett nytt sånt också!

Medlem

haha, fy vad tama spelare i världen har blivit om de blir upprörda över ett sådant inlägg.
Det var ju en rolig säljgimmick kan jag tycka.
Heja Ubisoft friskt humör.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Löjligt! Stå för det påhittade version av verkligenheten ni skapar! PK är så sjukt irriterande.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tror många här skulle tycka det var skitkul om staten höll inne din lön så du inte kan betala dina räkningar. De flesta människorna i Sverige har ju inte ens en månadslön på sparkontot då kan ni ju tänka er hur det ser ut i USA. Dessutom så klarar du dig i Sverige, det finns skyddsnät. Missar du en betalning i USA t ex försäkringar eller din hyra så kan det vara kört direkt. Tycker inte det låter så där speciellt jävla kul om jag ska vara helt ärlig.

Om man tänker så kan man tekniskt sett inte skämta om något för det kommer med största sannolikhet alltid finnas någon som blir kränkt/irriterad/illa berörd/osv.


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

Om man tänker så kan man tekniskt sett inte skämta om något för det kommer med största sannolikhet alltid finnas någon som blir kränkt/irriterad/illa berörd/osv.

Exakt. Hela grejen med "skämt" ÄR att bättre kunna hantera ett känsligt ämne, en känslig period i sitt liv, och så vidare. Många komiker "skämtar" om sina problem i sina liv som ett sätt att lättare kunna hantera dem.

Personer som inte kan ta något "skämt" pga. risken att de ska bli kränkta eller de tror att någon annan i deras omgivning skall bli kränkt kan lika gärna lobotomera sig för att vara på säkra sidan av risken att uppleva en negativ känsla.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Exakt. Hela grejen med "skämt" ÄR att bättre kunna hantera ett känsligt ämne, en känslig period i sitt liv, och så vidare. Många komiker "skämtar" om sina problem i sina liv som ett sätt att lättare kunna hantera dem.

Personer som inte kan ta något "skämt" pga. risken att de ska bli kränkta eller de tror att någon annan i deras omgivning skall bli kränkt kan lika gärna lobotomera sig för att vara på säkra sidan av risken att uppleva en negativ känsla.

Precis. Om man inte kan hantera sådana känslor borde man inte spendera tid på nätet för då finns risken att man läser eller ser något som triggar dessa känslor.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@kaealy: Det har du säkerligen rätt i men det betyder inte att man kan vara rock n roll i spelvärlden och promota sitt spel med lite "in your face" kommentarer


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av masse70:

Tror man på fullt allvar att man som svensk medborgare klarar sig bättre än en amerikansk dito om man tex inte betalar ens hyra eller försäkringspremie i tid är man i mina ögon rätt naiv.

Jävligt svårt att vräka folk i Sverige tillskillnad från stora delar av USA. De flesta som blir vräkta i Sverige går ifrån bostaden frivilligt, annars följs det ofta av månader om inte år av tvister. Dessutom har du rätt till sjukvård i Sverige, de sjukhus du skickas till i USA om du inte har en aktuell försäkring kan liknas vid slakthus. Det är nog du som har en naive syn.

Medlem

Jag gillar hur 'ursäkten' förtydligar liknelsen man använde i det första mailet så att alla förstår poången.

Medlem

@kaealy:

Skillnaden är att det är enormt mycket enklare att hitta en ny bostad i USA om du faktiskt har blivit vräkt. I ett litet land som Sverige är det enormt svårt att komma förbi räntekapitalismens klor när du väl har hamnat i en skuldfälla.

Tycker gott att Ubisoft kan fortsätta att driva med både USA's och andra länders tillkortakommanden, för även om de säger att de inte gör politiska uttaladen så är deras spel inte direkt neutrala om/när man skrapar lite på ytan, speciellt när man jämför med alla andra (förutom Rockstar + några mindre studios kanske) AAA+ spelmakare. Vidare bör spelvärlden ställa sig frågan - varför kan inte spel handla om nutida politiska spörsmål? Vilket spel, precis som all annan media, givetvis både har rätten att välja om spelet man skapar är ett ideologiskt politiskt slagträ eller ett rent opolitiskt nöje utan annan mening än att det ska vara underhållande. Det är upp till skaparna att välja att göra ett spel om precis vad de vill utan att behöva vara rädd för att trampa någon på tårna.

Skrivet av kaealy:

Jävligt svårt att vräka folk i Sverige tillskillnad från stora delar av USA. De flesta som blir vräkta i Sverige går ifrån bostaden frivilligt, annars följs det ofta av månader om inte år av tvister. Dessutom har du rätt till sjukvård i Sverige, de sjukhus du skickas till i USA om du inte har en aktuell försäkring kan liknas vid slakthus. Det är nog du som har en naive syn.

Nja, du har rätt i att det är jäkligt svårt att bli vräkt i Sverige så länge hyran är betald.
Men! Betalas inte hyran kan Kronofogden (alldeles för få vet att det är Kronofogden som vräker och avhyser) ta del av ärendet mycket tidigare än vid andra bostadskonflikter och skyndsamt genomföra avhysningen.

Men masse70 behöver inte fundera på om han betalat sin försäkringspremie i Sverige.
Chomag behöver inte gnälla allt för mycket på räntekapitalismen i Sverige heller. Vi är ju en befolkning som älskar att belåna oss och sätter oss gladeligen i dåliga situationer.


signatur

Viam inveniam aut faciam

12
Skriv svar