Nya Metro Exodus-trailern är fenomenalt fyllig och stämningsfull

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

dom kunde gott skippa alla launchers å bara ha skiten inuti spelen ist för slöa, osmidiga extraprogram. som förr då typ Alla gjorde så. allt fjanteri bara för att tjäna mer pengar

gillar hur unreal tournament i barndomen redan hade den delen klar. inga onödiga extra launchers och skit. men spel 2019 behöver alltså en massa extra rutor och program av okänd anledning. bara pengafiske och girighet av alla slag. därför folk sen hämnas med att ladda ner skiten gratis. bara riktigt bra spel förtjänar att få pengar öht. vi översvämmas av skitspel nu för tiden


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Winzi:

Jag kan tänka mig att det finns fler skäl än just bara en extra launcher (av alla som redan nu existerar).

För det första så gör det på ett fult sätt när man tar bort något som redan skulle släppas på fler ställen än bara steam (humble kör steam koder men annan butik) och begränsar detta likt Sony/Microsoft gör/gjorde med konsol exklusivitet, dock i detta fall inte lika grovt då plattformen fortfarande är den samma.

Sedan är Epics butik rätt kass ur användarsynpunkt med träligt sätt att navigera runt, söka spel och trailers/screenshots.

Epic själva har ett team som sitter och bestämmer över exakt vad som får och inte får släppas i butiken på ett mycket striktare sätt än Steam. Vare sig detta skapar bättre kvalitet på det som kommer finnas där eller ej så är det en risk att en hel del spel censureras bort då Epic till stor del också är ägt av ett kinesiskt företag.

Det går inte heller att göra konsument recensioner än vilket ökar risken för köpta sådana för att pusha försäljning av spel som kanske inte är så bra egentligen.

Jag bryr mig dock inte speciellt själv men jag är inte heller någon stor konsument av spel längre.

Skrivet av Myran22:

Spelet har marknadsförts som ett Steam-spel (man har bland annat sagt att fysiska kopior kommer med Steam-nyckel), vilket nu har ändrats. Dessutom gillar jag inte när företag som Epic aktivt agerar för att försämra för konsumenter, vilket är vad man gör när man erbjuder pengar för att ett redan färdigt spel ska släppas exklusivt på en plattform.

Att vilja ha exklusivitet för spel de själva finansierat utvecklingen till är en sak, men att köpa exklusivitet i efterhand är ruttet. Vill de att folk ska välja deras tjänst så ska de skapa en tjänst som faktiskt är överlägsen, inte köpa sig arbiträra fördelar som enbart försämrar för konsumenter.

Tack båda för ett bra svar. Jag trodde det endast berodde på ytterliggare en till launcher bara. Men så vart det inte då.
Mvh


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Tack båda för ett bra svar. Jag trodde det endast berodde på ytterliggare en till launcher bara. Men så vart det inte då.
Mvh

Dom flesta tänker nog så, även om det inte är alla.

Inaktiv

Skönt att steam får konkurrens. Kanske de släpper half life 3 snart!!! Vill folk stödja Kina så förallddlel, köp spelet av epic. Om inte, skaffa en Xbox One X och spela där.... Ser grymt najs ut.

Medlem

Väntat tills det släppa på stream. Om inte så otur för dom. Jag har inte bråttom.

Medlem

Jag hann köpa spelet på Steam när det uppdagades att de ska ta bort det. Jag har det i mitt library. Kommer jag få spela på release eller 2020?

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Även om dom får mindre vinst på Steam är det ju ändå vinst? Varför blockera alla miljontals potentiella kunder som finns på Steam? Dom måste fått bra med kosing av Epic för att tacka nej till alla dom sålda exemplaren.

Ingen som blockerar någon? Är säkert som du säger att de har fått ett riktigt bra erbjudande, något som Steam inte vill matcha.

Medlem

Ptja, fast när det fanns skivor var ju folk jävligt le på att behöva vänta fjorton veckor på att få hem det, installera etc. men när det väl var installerat var alla spel fristående varandra.

Steam eller inte steam, det är väl spelet man ska spela om man inte har något obskyrt samlarbehov av en rad i en databas på ett ställe. Visst hade jag föredragit steam men när man ändå vant sig vid ubi-launchern, origin-launchern och steam launchern så är det fan skit samma.

Blir säkerligen ett awesome spel, will buy.

Medlem
Skrivet av Lerner:

Jag hann köpa spelet på Steam när det uppdagades att de ska ta bort det. Jag har det i mitt library. Kommer jag få spela på release eller 2020?

På release.

12
Skriv svar